Dialogue Donderdag #12 Debrief – Big Data

Sinds we 3 jaar geleden begonnen zijn met de Dialogue Donderdag is de populariteit van ons kennisevenement elke keer weer toegenomen. Dit betekent ook dat we mensen die graag willen komen teleur moeten stellen. Sinds dit jaar laten we ook alleen nog opdrachtgevers toe.

Daarom introduceerden we op 18 april de eerste Dialogue Donderdag Debrief: we presenteren de inzichten die opgedaan zijn tijdens de Dialogue Donderdag. Iedereen is welkom op de debrief, hier is nog geen wachtlijst!

Wat is de Dialogue Donderdag Debrief?

  • 2 weken na afloop van de Dialogue Donderdag
  • Terugblik op sessies en workshops + learnings
  • Voor iedereen (dus ook freelancers en bureau medewerkers)
  • Bonus sessie vanuit opdrachtgever of leverancier

didode12

Big Data learnings

Uit de workshops die we op de Dialogue Donderdag hielden leerden we vooral dat Big Data een mooi hype / container begrip is geworden. Stap niet in de valkuil om nu per se een big data project te willen hebben. Begin klein, misschien doe je al aan de basis van big data, koppel je al bronnen aan elkaar en haal je er inzichten uit. Pas als je goed omgaat met small data is je organisatie ook klaar voor big data!

Conclusies:

  • We staan pas aan het begin
    • opslag en rekencapaciteit zijn er nu
  • Werk aan een goede identificatie strategie
  • Ga nu databronnen koppelen
    • en dat mag meerdere kanten op
  • Monitor op marktontwikkelingen en pas daar je communicatie op aan
    • storingen, prijsveranderingen en acties
  • Start nu al met werven personeel

Wat bij mij nog wel bleef hangen in de dagen na de sessies: alles automatiseren… een toekomst van predictive analytics marketing… geeft wel een probleem. Je kennis wordt een blackbox.

“Volledige automatisering van de dialoog geeft geen klantinzichten aan de organisatie”

“Zonder klantinzichten kan een organisatie niet verder groeien”

De slides van de debrief

Ton Wesseling – Highlights #DiDo12

Wil je er bij zijn op de Dialogue Donderdag #13 debrief?

Schrijf je dan nu al vast in via: info@onlinedialogue.com, opdrachtgevers kunnen zich opgeven voor de Dialogue Donderdag wachtlijst.