Terugblik 2016 en ons nieuwjaarsgeschenk


Stel je eens voor: Je zit tevreden thuis bij de kerstboom en je denkt even aan je werk. Je ziet allemaal blije, enthousiaste collega’s. De sfeer is top. Onbedoeld lach je weer om die ene grap. Tegelijk zie je je collega’s hard en gedreven werken aan thought-leading kennis. Dankbaar denk

Lees het volledige bericht over Terugblik 2016 en ons nieuwjaarsgeschenk

Smart Notifications wint The Floor is Yours


Jorrin Quest

Vorige week dinsdag (13 december 2016) vond weer de jaarlijkse december editie van Online Tuesday plaats: The Floor is Yours. In De Nieuwe Liefde in Amsterdam kregen negen startups ieder vijf minuten de kans om drie juryleden en het (thuis)publiek te overtuigen van hun product of dienst. Aan het einde

Lees het volledige bericht over Smart Notifications wint The Floor is Yours

Pas op voor de Simpson’s Paradox!


Waarom je de bezoekersverdeling van een A/B-test niet tussendoor mag aanpassen Bij het horen van de term Simpson’s Paradox is er een grote kans dat je direct denkt aan de Tv-serie over de gele lompe goedzak met weinig herseninhoud en een continue hunkering naar Duff bier en donuts. Maar dat is

Lees het volledige bericht over Pas op voor de Simpson’s Paradox!

Facial Distraction


Dit artikel – geschreven door het team van psychologen bij Online Dialogue – werd eerder gepubliceerd op Webanalisten.nl.  Tegenwoordig heeft vrijwel iedere website enkele foto’s van mensen prominent op een pagina staan. Het liefst een lachende, knappe man of vrouw die bijzonder blij is met het product of service welke

Lees het volledige bericht over Facial Distraction

Blij met 2 nieuwe collega’s


Analytics & optimization expert Sinds een aantal weken kunnen we bij Online Dialogue genieten van de ervaring en expertise van Hans Nauta, als onze analytics & optimization expert. Met een achtergrond in kwantitatief marktonderzoek en een passie voor web development, haalt hij graag inzichten uit data die direct bijdragen aan

Lees het volledige bericht over Blij met 2 nieuwe collega’s

Terugblik op Conversion Hotel 2016


Op 18, 19 en 20 november 2016 stond Texel in het teken van Conversie Optimalisatie. Als partner en mede-organisator van Conversion Hotel was Online Dialogue aanwezig om er, alweer voor de derde keer op rij, een geweldig event van te maken. Ruim 200 online deskundigen deelden 3 dagen lang hun

Lees het volledige bericht over Terugblik op Conversion Hotel 2016

Forer Effect


Dit artikel – geschreven door het team van psychologen bij Online Dialogue – werd eerder gepubliceerd op Webanalisten.nl.  “We herkennen onszelf gemakkelijk in vage, overwegend positieve en gegeneraliseerde persoonlijkheidsbeschrijvingen” Het Forer Effect (ook wel Barnum-effect genoemd) beschrijft onze neiging om de accuraatheid van persoonlijkheidsbeschrijvingen toe te wijden aan ons eigen

Lees het volledige bericht over Forer Effect
1 2 3 46