Groeien, Experimenteren en Veranderen

Groeien op basis van bewijs. Door middel van experimenteren ontdek je de waarheid achter het gedrag van je bezoekers. Het eerste doel is altijd om de website zo goed mogelijk te verbeteren. Vervolgens gaan we deze werkwijze uitrollen in de gehele organisatie.

Van uitbesteden naar zelf doen

Conversie optimalisatie is een continu proces. Natuurlijk kunnen wij aan de slag gaan om jouw site zo goed mogelijk te optimaliseren, maar uiteindelijk is ons doel altijd om de werkwijze van het bedrijf gedurende de samenwerking zo in te richten dat jullie zelf aan de slag kunnen met bewijs- en experimentgedreven werken. Door samen te werken en onderling kennis en ervaringen uit te wisselen begeleiden wij jouw team door het gehele optimalisatie proces.

Dit ziet er als volgt uit: in de beginfase nemen wij het voortouw en laten wij jullie zien hoe wij te werk gaan in het optimaliseren van sites. In de tweede fase gaan we samen aan de slag. We verdelen de taken en zoeken samen naar manieren om de website continu te optimaliseren. Uiteindelijke neemt het team de regie zelf in handen.

Het perfecte CRO team bestaat uit verschillende disciplines:

een psycholoog/marketeer met kennis over consumentengedrag;
een analytics en optimization expert;
een optimization lead;
een data driven UX expert;
en een developer.

Heb je niet alle disciplines in huis? Dan vullen wij jouw CRO team aan met de missende disciplines.

Evidence Based Growth Master

Een strategisch consultant toevoegen aan je team.
Een enthousiaste en deskundige optimalisatie lead wordt ingezet om een datagedreven werkwijze te implementeren. Niet alleen in het team, maar in de gehele organisatie. De rol van deze consultant is het verlenen van advies bij de groei van online kanalen en de organisatie.

Personalisatie

Na een periode van testen en gebruikersonderzoeken heb je een hoop nieuwe kennis opgedaan. Het is van groot belang dat deze nieuwe informatie niet verloren gaat maar omgezet wordt in inzichten. Wat heb je geleerd over het gedrag van je bezoekers? Niet alleen zijn deze inzichten de input voor toekomstige verbeteringen in communicatie, maar ook bieden ze de kennis die je nodig hebt voor innovatie op het gebied van nieuwe campagnes, producten en andere initiatieven. Dit vatten wij samen in een gedragsmodel. Dit model laat per onderdeel van de funnel zien:

welke punten in je site beslissingsmomenten zijn voor je bezoekers;
welk gedrag je bezoekers vertonen op die specifieke punten;
welke factoren invloed hebben op het gedrag van je bezoekers;
en op welke manier je dit gedrag zou kunnen beïnvloeden.

Een gedragsmodel zoals hierboven omschreven kan op den duur niet alleen ingezet worden voor de optimalisatie van je site maar ook voor personalisatie. Zijn er verschillen en overeenkomsten tussen je bezoekers? En hoe kun je hier op inspelen?

Lees hoe de samenwerking met Online Dialogue de klantkennis van Hostelworld naar een nieuw niveau tilde.

Meer informatie? Neem contact met ons op!