Master of Online Persuasion

Optimizing your online effectiveness by putting consumer psychology into practice

Bent u goed in het online overtuigen, servicen en converteren van uw klanten? En wilt u daar nog beter in worden? In de opleiding ‘Master of Online Persuasion’ gaan we 5 maanden lang diep graven in de werking van het consumentenbrein om uw website optimaal te laten functioneren.

Wat ga je leren?

Theorie
U leert de 8 belangrijkste psychologische theoretische kaders die succesvolle psychologen altijd toepassen om uw klant beter te begrijpen. Deze theorieën komen uit de psychologische wetenschap, zoals social psychology, behavioral economics, en decision-making theory.
Technieken
De werking van meer dan 60 bewezen effectieve persuasion technieken. Uit elk psychologisch kader worden minimaal 8 technieken verklaard en leert u hoe u deze toepast op uw eigen websites, apps en sociale media.
 
Praktijk
U gaat diverse casussen uitvoeren op uw eigen site (en uw cursusgeld direct weer terug verdienen). Ook kijkt u mee in de A/B-test keuken van de mede-studenten. Zo leert u hoe u persuasion technieken praktisch moet doorvertalen naar het inrichten van A/B-testen en hoe u de learnings weer kunt inzetten in volgende testen.
Gezien het niveau van de leergang is werkervaring op senior of management niveau gewenst (medior niveau is een vereiste). Om die reden krijgen geïnteresseerden uit organisaties die al langer AB-testen ook een voorkeursbehandeling op de wachtlijst. Bovendien dient uw online presence al ingericht te zijn met tools voor analyse en testen.

Wheel of Persuasion
We houden het niet alleen bij theorie. Met onze kennis maken we uw website, app en sociale media werkelijk onweerstaanbaar. Met bijvoorbeeld kennis uit ons Wheel of Persusasion kijken we naar:

  • – Wat motiveert ons?
  • – Hoe nemen we waar?
  • – Hoe onthouden we?
  • – Hoe beslissingen we?
  • – En hoe werkt de invloed van merken?
Bart Schutz

Bart is Chief Persuasion Officer & Co-founder van Online Dialogue.

‘The best and most effective way to learn how your consumer’s brain works. You’ll get a broad range of persuasion techniques to achieve your online goals’ – Roald Tichelaar

Locatie

OD House, Catherijnesingel 45, 3511 GC Utrecht.

Programma

Cursusdata: 14 & 28 september, 12 & 26 oktober 9 & 23 november en 7 december. De ‘surprise day’ zal later bekend worden gemaakt. Alle cursusdagen zullen op een woensdag zijn van 13.00 tot 17.00 uur.

Investering

De cursusprijs bedraagt €4880 (excl. BTW).

Studielast

Naast de 8 cursusdagen zal er 4 uur onafhankelijke studietijd van je worden gevraagd per week (inclusief het lezen van wetenschappelijke artikelen, kijken van TED-talks en bekijken van tests).

Studiematerialen

Al het studiemateriaal zal online en tijdens de cursusdagen worden aangeleverd.

Meer informatie?

Vragen? Neem contact op met Joost Fromberg, één van de docenten.

Inschrijven of meer informatie ontvangen?