Conversie Specialist opleiding

9,2 op Springest
9.2/10

Volg nu de opleiding conversie specialist! Vier dagen over proces, statistiek, psychologie en tools.

Ben jij betrokken of ga je regelmatig betrokken worden bij conversie optimalisatie activiteiten binnen jouw bedrijf? Wij leren je alle basisprincipes van effectieve conversie optimalisatie en behoeden je voor de vele valkuilen in dit vakgebied.

Wat ga je leren?

Wil je weten hoe je het conversiepercentage effectief kunt laten groeien? Wat jouw data je wilt vertellen? Hoe je klanten denken? En welke stappen je moet vervullen als je structureel wilt optimaliseren? Schrijf je dan in voor deze cursus!

Om gestructureerd te werk te gaan met een optimalisatieprogramma is het proces van groot belang. Deze dag zorgt ervoor dat je leert hoe je experiment voor experiment nieuwe kennis verzamelt over je klant. En geeft antwoord op vragen als: Hoe bouw je kennis op over het gedrag van je klanten, zodat je het later ook organisatiebreed kunt inzetten? Wat is het maturity niveau van mijn organisatie? En welke stappen moet je vervullen als je structureel wilt optimaliseren? Hoe krijg ik mijn team datagedreven?

Een goede analyse staat of valt met de kwaliteit van je data. Niet het meest sexy onderwerp, maar wel heel belangrijk om een betrouwbare analyse uit te kunnen voeren. Vervolgens duiken we dieper in de analyse. Waar kijk je naar als je een hele berg aan data tot je beschikking hebt? Waar begin je? Maar nog belangrijker, wanneer stop je? Hoe voorkom je dat je je blind staart op een klein segment, terwijl je de grote berg negeert? Hoe combineer je verschillende databronnen met elkaar zodat ze samen een verhaal vertellen? En hoe zet je deze berg aan data om naar inzichten waar je echt iets mee kan?

Het doel van dag 3 is om cursisten bewust na te laten denken over gedrag. We leggen je uit hoe we psychologie en gedragswetenschappen combineren met de resultaten van meer dan 1000 A/B-testen die we de afgelopen 10 jaar hebben uitgevoerd. We duiken samen met de cursisten de data in om online gedrag in kaart te brengen en te interpreteren. Wat zegt mijn data over gedrag? Waar kan ik optimaliseren? Hoe weet ik hoe ik het resultaat van mijn A/B-test moet interpreteren? Hoe schrijf ik hypothesen en hoe verzamel ik mijn inzichten?

Het verhogen van de gebruikservaring op heel wat verschillende manieren aangepakt kan worden. Met behulp van data en psychologie kunnen we een beter inzicht krijgen in de gebruikers, en op welke manier hun ervaring verbeterd kan worden. Tijdens de design dag gaan komen alle voorgaande dagen samen in het maken in een design. Maar hoe maak ik een design bij mijn hypothese? Hoe zorg ik ervoor dat ik alleen de hypothese toets? Hoe weet ik of mijn design technisch tot een A/B-test verwerkt kan worden? Hoe weet ik zeker dat mijn design impact gaat maken?

Wat vinden anderen?

Onze trainers:

online team
online team
online team
online team
online team
online team
online team
online team

Nog meer redenen om de training te volgen:

Vragen over onze opleidingen?

Neem contact op met Roos, ze weet alles over onze opleidingen.
online team
Roos van Dam

Aanmelden conversie specialist cursus

Corona: wij geven onze opleidingen weer (uiteraard met inachtneming van de 1,5 meter regels) bij ons op kantoor in Utrecht. Mocht je de cursus liever ‘op afstand’ volgen, dat kan ook! Dan zorgen we voor een videoverbinding.

Lesdata: 

  • 4, 11, 18, 25 november (Vanwege de recente corona ontwikkelingen wordt de opleiding digitaal gegeven)
  • 2, 9 december (twee hele dagen)

Startdatum:
Sluit Menu