Analytics training

Wil je graag meer weten over Google Analytics maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Heb jij altijd al willen weten hoe je marketingkanalen presteren? Of wil je weten waar in je customer journey de meeste uitval is? Dit zijn allemaal vragen die je na deze training zelf kan beantwoorden. Tijdens deze praktijkgerichte training leren we je de basisvaardigheden om web analyses uit te voeren.

In twee halve dagen leer je wat uitvalpercentages zijn, welke devices het beste converteren en hoe je funnels kan maken en analyseren.

Ben jij een CRO-specialist, (online) marketeer, communicatiemedewerker, content specialist of data analist die meer wil weten over Google Analytics? Deze cursus is geschikt voor alle beginnende gebruikers van Google Analytics. Je hoeft dus geen analist te zijn, als je maar interesse in het vakgebied hebt.

Analytics training

Wij hebben onder andere opleidingen gegeven voor:

conversie optimalisatie klanten
incompany trainingen
conversie optimalisatie klanten
online dialogue

Wat kun je na deze training?

  • Je navigeert met gemak door je analytics tool en weet waar je de belangrijkste rapporten kan vinden. Zo zie je bijvoorbeeld welke devices het meest gebruikt worden of welke producten het meest verkocht worden. 
  • Je kunt duidelijke KPI’s opstellen en monitoren. Je weet hoe je deze KPI’s kan instellen in Google Analytics zodat je gemakkelijk het gedrag op je website in de gaten kan houden.
  • Je kan segmenten aanmaken waardoor je meer inzicht krijgt in de verschillende groepen gebruikers op je website. 
  • Je weet op welke pagina’s de meeste uitval zit en waar gebruikers naartoe navigeren. Hiermee kun je gerichte optimalisaties aandragen voor je website.

Praktische informatie

  • 2 weken op vrijdag van 10:00 – 13:00
  • Gegeven door verschillende vakexperts
  • Minimaal zes en maximaal twaalf deelnemers
  • Investering: €650,- excl. BTW. 
  • Startdata: 14 augustus en 11 september
  • Bij ons op locatie (400 meter van Utrecht Centraal Station). Uiteraard volgen we de richtlijnen van het RIVM. 
  • Als je de cursus op afstand wil volgen regelen we een videoverbinding.
  • Je hebt toegang tot een analytics account nodig. Lukt dit niet, dan is er voor Google Analytics altijd een demo account beschikbaar.

Vragen over onze opleidingen?

Neem contact op met Roos, ze weet alles over onze opleidingen.
online team
Roos van Dam
030 2272 442

Aanmelden Analytics training

Lesdata: 

  • Vrijdag 14 & 21 augustus 10:00-13:00 uur
  • Vrijdag 11 & 18 september 10:00-13:00 uur
Startdatum:
Sluit Menu