Wij optimaliseren je werkwijze

Groeien op basis van bewijs. Door middel van experimenteren ontdek je de waarheid achter het gedrag van je bezoekers. Het eerste doel is altijd om de website zo goed mogelijk te verbeteren. Vervolgens gaan we deze werkwijze uitrollen in de gehele organisatie.

Conversie optimalisatie is een continu proces

Natuurlijk kunnen wij aan de slag gaan om jouw site zo goed mogelijk te optimaliseren, maar uiteindelijk is ons doel altijd om de werkwijze van het bedrijf gedurende de samenwerking zo in te richten dat jullie zelf aan de slag kunnen met bewijs- en experiment-gedreven werken.

Een structureel optimalisatie programma

In de praktijk zien we heel veel enthousiasme om te starten met experimenteren. Helaas leidt dit enthousiasme vaak niet tot een goed gestructureerd CRO programma. Om een goed beeld te krijgen van het maturity niveau van de organisatie doen we eerst onderzoek naar mogelijke verbeterpunten doormiddel van een CRO scan. Dit onderzoek richt zich op strategie & cultuur, scope, team, expertise, proces en methode en tools. Op basis van deze inzichten stellen we een plan van aanpak op om de organisatie te helpen om experimenteren en inzichten om te zetten in een waardevol structureel programma met de juiste kpi’s, opleidingsonderdelen, capaciteitsbezetting, structuur en samenwerkingsvorm.

Van optimalisatie naar innovatie

Na een periode van testen en gebruikersonderzoeken heb je een hoop nieuwe kennis opgedaan. Het is van groot belang dat deze nieuwe informatie niet verloren gaat maar omgezet wordt in inzichten. Wat heb je geleerd over het gedrag van je bezoekers? Niet alleen zijn deze inzichten de input voor toekomstige verbeteringen in communicatie, maar ook bieden ze de kennis die je nodig hebt voor innovatie op het gebied van nieuwe campagnes, producten en andere initiatieven.

Van uitbesteden naar zelf doen

Door samen te werken en onderling kennis en ervaringen uit te wisselen begeleiden wij jouw team door het gehele optimalisatie proces.

In de beginfase nemen wij het voortouw en laten we zien hoe wij te werk gaan in het optimaliseren van sites. Vervolgens verdelen we te taken en gaan we samen aan de slag. Uiteindelijke neemt het team de regie zelf in handen.

Wij vullen jouw team aan

Heb je niet alle disciplines in huis? Dan vullen wij jouw CRO team aan met de missende disciplines. Het perfecte CRO team bestaat uit verschillende disciplines:

(1) een psycholoog/marketeer met kennis over consumentengedrag;
(2) een analytics & optimization expert;
(3) een optimization lead;
(4) een data driven UX expert;
(5) en een developer.

Evidence Based Growth Master

Heb je wel het team, maar ben je opzoek naar een strategisch consultant?

Een enthousiaste en deskundige optimalisatie lead wordt ingezet om een datagedreven werkwijze te implementeren. Niet alleen in het team, maar in de gehele organisatie. De rol van deze consultant is het verlenen van advies bij de groei van online kanalen en de organisatie.

Lees hoe de samenwerking met Online Dialogue de klantkennis van Hostelworld naar een nieuw niveau tilde.

Meer informatie? Neem contact met ons op!