Wij Optimaliseren je Conversie

De missie van Online Dialogue is “Validation in every organization”. Wij gebruiken experimenten (A/B-testen) als methode om ideeën te valideren. Deze ideeën kunnen variëren van een kleine verbetering op een pagina tot een nieuwe feature of zelfs een geheel nieuwe checkout.

 

Bij Online Dialogue werken we met een gespecialiseerd team van ervaren experts op het gebied van User Experience, Psychologie, Analytics, Optimalisatie en Strategie. Wij gaan aan het werk om jouw conversie te verhogen.

 

Bekijk hier onze cases en zie hoe we dit eerder voor andere klanten deden

Conversie optimalisatie

Gemiddeld converteert 1 tot 5% van alle websitebezoekers. Dit betekent dat 95 tot 99% niet overgaat tot een aankoop. Hier zijn allerlei redenen voor, die soms simpel te achterhalen zijn en soms ook helemaal niet.

Wij geloven er heilig in dat conversie optimalisatie één van de belangrijkste onderdelen is van je digitale afdeling. Op de korte termijn ga je simpelweg meer Euro’s verdienen, terwijl je op de lange termijn ontzettend veel waardevolle kennis opbouwt over je bezoekers.

En als je echt begrijpt wat jouw bezoekers drijft, dan kun je hierop acteren vanuit iedere perspectief binnen jouw organisatie. 

Door onze unieke combinatie van data en gedragswetenschap snappen wij als geen ander hoe we jouw digitale omgeving kunnen verbeteren. Maar het opzetten van een succesvol en structureel optimalisatie programma is lang niet zo eenvoudig als het lijkt. Een aantal onderdelen die volgens ons cruciaal zijn:

Wil je meer informatie over onze werkzaamheden of gewoon een keer ideeën uitwisselen over conversie optimalisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Een structureel optimalisatie programma

In de praktijk ervaren we vaak veel enthousiasme om te starten met experimenteren. Helaas leidt dit enthousiasme in de meeste gevallen niet tot een succesvol en gestructureerd CRO programma.

Om een goed beeld te krijgen van de maturity binnen een organisatie doen we een CRO scan. Dit onderzoek richt zich op strategie & cultuur, scope, team, expertise, proces en methode en tools. Op basis van de inzichten uit deze scan stellen we een plan van aanpak op om de organisatie te helpen bij het opzetten van een waardevol structureel programma met de juiste kpi’s, opleidingsonderdelen, capaciteitsbezetting, structuur en samenwerkingsvorm.

Conversie optimalisatie is geen activiteit met een einddatum. Het is een structurele manier van werken die je in staat stelt om datagedreven beslissingen te nemen en zo, in lijn met het gedrag van jouw klanten, te groeien.

Online Dialogue heeft jarenlange ervaring met zowel de uitvoer van “high velocity programma’s” als het adviseren op strategisch niveau. Doordat we dagelijks “met onze poten in de klei staan” zijn we experts in analyseren van digitale omgevingen, het herkennen van de belangrijkste knelpunten en het ontwerpen en ontwikkelen van verbeteringen die bijdragen aan een hoger conversie percentage.

 

Uniek proces: FACT & ACT

Een goed proces is cruciaal om jouw conversie optimalisatie programma te laten slagen en nergens onnodig waarde te laten liggen. Op basis van onze inzichten en ervaring hebben wij een model ontwikkeld dat de dagelijkse CRO praktijken van een multidisciplinair team structureert op de meest efficiënte manier: het FACT & ACT model. 

Meer informatie over het FACT & ACT model vind je hier.

Het verschil tussen het aantal experimenten dat je maximaal kunt uitvoeren en het aantal experimenten dat daadwerkelijk wordt uitgevoerd is één van de factoren die het succes bepaalt van jouw optimalisatie programma. Door de tijd per experiment zo laag mogelijk te houden, kunnen meer experimenten afgerond worden, zullen meer winnende varianten ontdekt worden en verzamel je meer kennis over het gedrag van je bezoekers. 

Daarnaast zijn wij als mensen heel slecht in het voorspellen van ons eigen gedrag. Laat staan dat we het gedrag van anderen proberen te voorspellen. Wij zeggen daarom ook wel eens: minder praten en meer testen!

Een toegewijd conversie optimalisatie team

Conversie optimalisatie is geen activiteit die je “”even” naast je huidige werkzaamheden doet. Het is een serieus en fulltime onderdeel van je online marketing activiteiten. In de jarenlange ervaring die wij hebben opgedaan bij veel verschillende bedrijven in verschillende branches zien we een groot verschil in resultaat tussen bedrijven die “het erbij doen” en bedrijven die een toegewijd CRO team hebben.

Lees hoe het CRO team van Travix groeide van een CRO MacGyver naar een Evidence Based Growth Army.

Wil je meer informatie? Of een keer ideeën uitwisselen rondom conversie optimalisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!