Online Dialogue weer 1e in de Emerce 100

emerce100_2013Sinds 2006 maakt Emerce, het vakblad voor e-business, elk jaar de Emerce 100. Hierin publiceren zij: “hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketing-branche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.” Een imago onderzoek dus.

Via de ledendatabases van Emerce, Management Team en Computable zijn mensen die werkzaam zijn aan de marketing. ICT en business kant per email benaderd voor het invullen van het onderzoek. In totaal 1303 respondenten werden bereid gevonden om ieder 6 bedrijven, waar zij persoonlijk ervaring mee moesten hebben, te beoordelen. De respondenten konden oordelen over kennis/knowhow, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit.

Voor het tweede jaar de hoogste beoordeling

Online Dialogue is in de Emerce e-business top 100 ingedeeld in de categorie “sitestatistics & optimalisatie”. Niet volledig dekkend (we optimaliseren immers de gehele online dialoog, inhoudelijk en qua organisatie proces). Data analyse en psychologie is natuurlijk wel zeer nadrukkelijk aanwezig, dus we kunnen leven met deze data en optimalisatie stempel :-).

first winnersVoor het tweede jaar op rij zijn we (gedeeld) eerste in onze categorie. Klanten gaven ons in vergelijking met collega bureaus de hoogste waardering op de combinatie van de eerder genoemde onderwerpen. Dat is een heel mooi compliment! Zoals elk jaar is er op Emerce weer kritiek op de onderzoeksopzet en het aantal respondenten (dat vindt men altijd te laag). Wij vinden het een prima indicatie (let op: indicatie) en worden er natuurlijk blij van. Het is goed om te weten dat je als bureau midden in de markt staat en gezien wordt. Bureaus met te weinig respons staan immers niet in de lijst.

Dank voor alle waardering en op naar 3 op een rij in 2014!