Maurice Beerthuyzen en Online Dialogue

Na zes jaar is de tijd gekomen dat ik Online Dialogue ga verlaten. Ik heb mijn verantwoordelijkheden overgedragen aan mijn compagnons Bart en Ton en ga weer opnieuw voor mezelf beginnen. In dit artikel een korte terugblik op een mooie tijd en een vooruitzicht naar mijn nieuwe uitdagingen.

maurice_contractOnline Dialogue is voor mij een fantastische ervaring geweest. Begonnen vanuit 4 zzp’ers, elkaar zo nu en dan ontmoetend bij Seats2meet, om vervolgens door te groeien naar een ‘echt’ bedrijf, met echt kantoor en uiteindelijk resulterend in een strak lopende organisatie van bijna 20 mensen.

Zomaar een aantal herinneringen aan Online Dialogue:

√ We bedachten het Wheel of Persuasion (waar Ton en ik achter het podium van Emerce Conversion de ‘techniek’ en spreekstalmeester speelden) met Bart in paars pak op het podium.

√ We veroverden de wereld (o.a. Chicago, Stockholm, Las Vegas, Austin) met spraakmakende presentaties.
dehaar

√ Bedachten nieuwe producten, hadden succes, faalden soms (Apple snoertjes vergeten bij een pitch…) en hadden vooral veel plezier.

√ We organiseerden tientallen Dialogue Donderdagen waar we samen met klanten en prospects vele nuttige en leuke middagen meemaakten. De energie spatte altijd uit het kantoor.

√ Met het gehele personeel naar Estland en Hongarije. Gewoon omdat het kan.

√ Een fantastisch eigen congres op kasteel De Haar.

√ Kennis- en andere sessies op de vrijdagmiddag met de zeer slimme en kundige medewerkers.

Geleerd

Wat ik vooral geleerd heb in de 6 jaar dat ik bij Online Dialogue actief was, is dat de combinatie van data en psychologie dé manier is om beter te begrijpen waarom een klant doet wat ie doet op je website. Wat dat betreft heb ik in 6 jaar ontzettend veel geleerd van al die leergierige en gemotiveerde collega’s.

Die leergierigheid binnen het team heeft inmiddels geresulteerd in mooie producten, nuttige tools, een buitenlandse developmentclub en vooral een mooie reputatie die we hebben opgebouwd waardoor we jaarlijks meerdere malen in het buitenland op het podium ons verhaal mogen vertellen. Kortom: ik ga een fantastisch bedrijf met fijne collega’s verlaten.

maurice_dido

Waarom

‘Maar Maurice… Waarom ga je dan?!!’ is dan de logische vraag. De voornaamste reden is dat ik mezelf weer graag met de inhoud ga bemoeien. Ik heb me de afgelopen jaren binnen Online Dialogue druk gemaakt om offertes en facturen, operationele zaken, projectmanagement en sales. Allemaal leuk en leerzaam, maar wel steeds meer vanuit de rol van ‘de manager’. Ik heb gemerkt dat ik daar uiteindelijk toch niet mijn voldoening uithaal.

Als je dat merkt, kun je twee dingen doen: mopperen en blijven zitten, of een plan maken en nieuwe wegen inslaan. Ik heb dat laatste gedaan.

Vanaf 1 september ga ik het MKB helpen met website optimalisatie. Een midden of klein bedrijf doet al iets aan SEO en SEA, soms een redesign en wat social media. Resultaat is dat er veel traffic naar de website komt, maar niemand omkijkt naar welk gedrag bezoekers vervolgens op de website vertonen. Mijn mening is dat als je effort stopt in zoekmachine optimalisatie, je dan ook aandacht moet besteden aan het onderhouden van je website. Het is een mooie en hele grote uitdaging om dit bij het MKB tussen de oren te krijgen, maar ik ga een dappere poging wagen.

Dankjewel

Ik wil bij deze iedereen van harte bedanken voor de samenwerking de afgelopen jaren. Ik heb veel mensen ontmoet, leuke en mooie dingen met jullie gedaan. Jullie inspireerden mij en hopelijk heb ik jullie ook geïnspireerd. Het was me een eer om deel uit te maken van deze online elitetroepen en wens iedereen binnen en rondom Online Dialogue veel succes.

maurice_kaartje

Sluit Menu