Gezocht: Online Consumentengedrag Expert

BrainDeze vacature is vervuld.

Online Dialogue groeit. Bijvoorbeeld in het aantal digitale gedragsexperimenten dat we doen (afgelopen 100 dagen ruim 100 experimenten!) en het aantal landen waar we testen (het merendeel van onze omzet komt van internationale klanten). Maar ook in de samenwerking met de wetenschap (van gastcolleges die we geven tot A/B-testlabs die we samen starten) en bovendien in hoe vaak we als ‘keynote’ op internationale podia gevraagd worden om onze methodes en verkregen inzichten te delen (alleen de 1e helft van dit jaar al meer dan 25 keer!).

Maar de belangrijkste groei zit in kwaliteit van het uitgevoerde werk. Inhoudelijke kwaliteit is bij ons 1 van de belangrijkste pijlers. Onze missie is dan ook om de kwaliteit van online dialogen die van offline dialogen te laten overtreffen. Om die missie te realiseren proberen wij de meeste kennis (thought leadership) over online klantgedrag en -emoties en haar bepalende en beïnvloedende factoren op te bouwen. Wat bepaalt en beïnvloedt daadwerkelijk ons gedrag en onze emoties?

En wat voor ons werk geldt, geldt ook voor de collega’s binnen ons team; wij geloven in kwaliteit en niet in kwantiteit. Daarom bouwen we aan een overzichtelijk team met diehard gepassioneerde en senior kennisexperts. Een team dat voorop loopt, wetenschap toepast en verder brengt, ongebaande paden exploreert, met een focus op kwaliteit en gedreven door kennis en inhoud.

Om deze ambitie nog beter waar te maken – ook internationaal – zoeken wij per direct een (zeer) ervaren:

Consumentengedrag Expert (senior)
(aka “Passionate Psychology Practicioning Professional”)

Je helpt klanten met het verdiepen van hun – evidence based – klantkennis en online effectiviteit. Dat kan op basis van a) consultancy opdrachten, b) conversie ratio optimalisatie opdrachten met een Online Dialogue-team (met name A/B-testen, maar ook andere vormen van klantonderzoek), en c) het geven van opleidingen (vooral in-company). En dat doe je natuurlijk niet alleen. Online Dialogue bestaat uit 21 diehard vakidioten; naast gedragsspecialisten zijn dat digital data scientists, designers, developers en project/account strategen. Bij het ene project is de gedragsexpert de kartrekker, bij het andere project word je als specialist aangehaakt.

Als senior consumentengedrag expert krijg je bovendien de rol om de kwaliteit van de gedragswetenschappelijke kennis binnen Online Dialogue en haar klanten continu te optimaliseren en uit te dragen. Wij zorgen ervoor dat je de groei in kennis en kwaliteit goed kan invullen binnen je commerciële uren (ongeveer 2/3 van je tijd). En stimuleren je daarnaast om zeker 1 dag per week te focussen op het verder uitbouwen van jouw eigen en Online Dialogue’s kennisexpertise, skills en kwaliteiten.

Wat bieden we je?

  • 20% van je tijd puur bezig met ‘thought leadership’-ontwikkeling (eigen en OD’s ontwikkeling in kennisgroei en -deling);
  • Van de werktijd voor klanten mag je zelf de helft van de invulling (welke klanten) bepalen;
  • Een gegarandeerd vast basissalaris ongeacht het aantal commerciële uren en een jaarbonus op basis van aantal klanturen en kennisgroei, en per maand €500 extra ‘declaratiebudget’ (naast laptop, telefoon, reiskosten ook voor kennisontwikkeling dus voor bv. congressen & opleidingen);
  • Persoonlijke coaching en begeleiding door de senior Online Dialogue partners en altijd toegang tot het Online Dialogue House (maar op zijn tijd kun je ook gewoon thuis werken);
  • Een organisatie met 100% – prettig gestoorde, maar inhoudelijk top – vakspecialisten;
  • Je werkt met vele “Wereldwijd Wetenschappelijk Walhalla’s”: namelijk de websites, apps en sociale media van lokale en internationale merken als Achmea, Conrad, Google, Hostelworld, ING, Marktplaats, Schibsted, Deutsche Telekom (T-Mobile-Europe) en vele andere topklanten;
  • Deelname aan ‘kennissamenwerkingsprojecten’ met universiteiten (bv. Erasmus en City University London) en NGO’s.

Wat ga je doen?

  • A) Academy:
    Lezingen, inspiratiesessies, (gast-) colleges en ‘master programs’ geven over consumenten psychologie / gedragseconomie;
  • B) Business Solutions:
    Aansturen van en/of deelnemen in onze CRO-voor-klanten teams. Specifiek (FACT & ACT):

    • Find: Duiken in gedragswetenschappelijke inzichten voor de te optimaliseren markt / doelgroep / beslisfase, etc en het opstellen van de meest waarschijnlijke ‘hoofddeterminanten’ van het gedrag / de emoties
    • Analyze: Uitvoeren van korte ‘agile’ kwalitatieve en kwantitatieve onderzoekjes, en het – samen met een data scientist – analyseren ‘waar’ en ‘welke interventies’ het hoogste verbeter potentieel hebben;
    • Create: Het opzetten van experimentele onderzoeken en richtlijnen voor de testvariaties (A/B- en soms multivariate testen), en prioriteren van de experimenten;
    • Test: Accorderen van de ontworpen en ontwikkelde digitale experimenten;
    • Analiseren van de testresultaten / uitkomsten samen met de data scientist;
    • Combineren van all (wetenschappelijke en experiment) inzichten – samen met de account strateeg- om de ‘customer intelligence’, het klantgeluk en bedrijfsresultaat te groeien;
    • Tell: Zorgdragen dat de gehele organisatie van de klant leert van de opgedane inzichten (en bij voorkeur ook overheden en burgers).
  • C) Consultancy:
    Bijstaan van klanten met gedragswetenschappelijke inzichten op een uurtje-factuurtje basis;
  • Aansturen van de continue groei en optimalisatie van OD’s gedragswetenschappelijke kennis en ervaring (qua inhoudelijke kennis en onderzoeksmethodieken);
  • Dat wat we gezamenlijk relevant vinden voor jouw en Online Dialogue’s groei.

Welke ervaring en ambitie heb je?

  • Je hebt een achtergrond in de psychologie (consumenten, sociale of iets met besliskunde of ergonomie) of in de gedragseconomie. Je kennis is up-to-date en je hebt (nog steeds) verstand van statistiek en experimental design;
  • Je past al heel wat jaartjes gedragswetenschappen in de praktijk toe (minimaal 5 jaar, liever veel meer) en je hebt aantoonbare ervaring met verschillende onderzoeksmethodieken naar consumentengedrag (en -emoties);
  • Je kunt zelfstandig werken, plannen en communiceren en je kunt de leiding nemen in een multidisciplinair vol eigengereide T-shaped specialisten. Bovendien vind je het leuk andere toegepaste gedragswetenschappers te enthousiasmeren en uit te dagen om te blijven groeien in kenniskwaliteit en kenniseffectiviteit;
  • Je begrijpt dat het toepassen van gedragswetenschappelijke interventies moeten zorgen voor meetbare gedragsverbeteringen;
  • Je hebt ethiek en het delen van kennis hoog in het vaandel;
  • Bij voorkeur:
    • Heb je ervaring met online onderzoekstools (online questionnaires, heatmapping, form analytics, feedback tools, testing panels, etc.);
    • Heb je ervaring met A/B & MVT test tools;
    • Ben je al via social media geconnect met één of enkele Online Dialogue collega’s en partners;
    • Heb je team management en/of account management ervaring;
    • Ben je meertalig (uiteraard Engels, maar met name Duits, Spaans en Chinees zijn interessante talen voor ons).

Wie zijn wij?

Wij zijn nieuwsgierig en geloven in de kracht van de wetenschappelijke methode (hier vind je ons team). Psychologie en data sciences zijn passies binnen OD. Weg met greedy-marketing bullshit, mooie verhalen en Hippo-onderbuiken. Wij zijn er van overtuigd dat inhoudelijke kwaliteit pas blijkt als je het experimenteel toetst. Het merendeel van onze omzet komt van internationale klanten. Wij testen maandelijks het gedrag van miljoenen mensen wereldwijd. Mensen van verschillende culturen, in verschillende situaties, met verschillende devices en in verschillende fases van verschillende dialogen. Wij leren zo meer en meer wat, wanneer, waar,… ons gedrag en onze emoties echt bepaalt. Deze kennis brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Naast kennis bepaalt ethiek ons doen en laten. Wij optimaliseren bedrijfsrendement dan ook alleen hand-in-hand met klantgeluk; ook dat noemen wij kwaliteit. Voel jij je aangesproken als gedragsexpert en prettig gestoorde diehard vakidioot? Neem dan s.v.p. contact op…

Contact / Reageren

Voor een sollicitatie ontvangen wij graag je Linkedin profiel met een korte motivatie per email op: info@onlinedialogue.com.

Voor vragen kun je per mail contact opnemen met bart.schutz@onlinedialogue.com.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.