Bart's hoogtepunten van 2013

2013 ligt al weer achter ons, maar dat betekent niet dat we vergeten zijn wat voor fantastische dingen we het afgelopen jaar allemaal in ons vakgebied hebben mogen doen. Daarom blikken de Online Dialogue collega’s terug op hun hoogtepunten van het afgelopen jaar.

Dit zijn de hoogtepunten van 2013 van chief persuasion officer Bart Schutz:

Stel je voor: je vaart naar een leuk restaurantje. Uitzicht op een historisch Fort, IJslandse paarden en de idyllische Vecht. Voor je staat dat betoverende 20 bij 30 centimeter retina raam met uitzicht op het wereldwijd wetenschappelijk walhalla. Je duikt erin en drinkt je vol met mind-blowing psychologische theorieën en inzichten. Je speelt met ze, verzint testen en vertaalt ze naar online verleidingstechnieken. Zo’n dag is toch één groot hoogtepunt? En ik mocht dat 30 dagen lang!

En toen was daar de béta versie van het WheelofPersuasion.com.. Opeens volgen internationale keynotes, vlieg ik met alleen of met Ton of Maurice naar steden als Chicago, Stockholm en Warsaw. Aangeschoten piano spelen om 3 uur ’s nachts tussen de wolkenkrabbers in Boston nadat de ‘attendees’ je de beste spreker vonden, en ondertussen guru’s leren kennen als Brian Eisenberg, Tim Ash, Brian Massey en bovenal (naughty) Nathalie Nahai (die ik inmiddels uit een doos hebben laten springen tijdens de ook zo heerlijke “Master of Online Persuasion” opleiding met Dr. Dirk).

2013 was een jaar vol met hoge pieken, en in 2014 verschijnen er nu al nog hogere pieken: Keynote op #ConvCon San Fransisco ! 🙂