De afgelopen jaren hebben we met veel verschillende soorten, maar altijd enthousiaste en inspirerende, klanten mogen samenwerken. Om onze ervaringen met jullie te delen en een beeld te schetsen hoe een samenwerking met Online Dialogue eruit ziet, hebben we de mooiste cases bij elkaar gezocht en gedocumenteerd.

Casestudy Euroflorist: Massive Multi Variate Testing met de Sentient Ascend AI software

Sentient AscendMeer en meer CRO teams gaan op zoek naar nieuwe manieren om hun CRO programma naar een hoger niveau te tillen en steeds meer nieuwe tools beloven onze werkzaamheden efficiënter en winstgevender te maken. Toch is het vanuit technologisch oogpunt alweer even geleden dat een disruptive tool de markt betrad. Totdat Sentient Ascend haar intrede deed.

In het voorjaar van 2017 zijn we – Euroflorist als testplatform en Online Dialogue als creatief en technisch partner – de uitdaging aangegaan en hebben we Sentient Ascend met open armen ontvangen voor een proof of concept.

Lees de hele casestudy

“Data en psychologie; de sleutel tot online succes” – Peter Sonke

Begrijpen wie je klanten zijn en hoe zij zich gedragen is cruciaal als je wilt blijven groeien als organisatie, of je nu één klant hebt of miljoenen. Iets dat de Online afdeling van KPN maar al te goed begrijpt en de reden is waarom Peter Sonke, hoofd van die afdeling, ervoor gekozen heeft iedere werknemer van zijn afdeling op te leiden op het gebied van gedragspsychologie.

Wij gingen langs op het hoofdkantoor om te vragen naar de visie van Sonke op optimalisatie en wat volgens hem de rol van data en psychologie is in het maximaliseren van groei en het verbeteren van de klanttevredenheid.

Lees de hele casestudy

A Trip in CRO: The journey of Hostelworld

Hostelworld casestudyHostelworld is het grootste online hostel-booking platform en de winnaar binnen de hostelling industrie. Ze werken vanuit een agile aanpak die een test en leer omgeving stimuleert en zo verbeteringen en learnings mogelijk maakt. De afgelopen jaren heeft de samenwerking tussen Online Dialogue ervoor gezorgd dat deze aanpak ook werd doorgevoerd bij de optimalisatie van de Hostelworld websites.

In de casestudy staat deze samenwerking tussen Hostelworld en Online Dialogue centraal en laten we zien hoe Evidence Based Growth de kennis van de Hostelworld klant naar een nieuw niveau tilt.

Lees de hele casestudy

Zoover casestudy: van Proberen tot Excelleren

Zoover caseBij CRO is teamwork onmisbaar. Verschillende mensen, met vaak totaal verschillende achtergronden, moeten samenwerken om eenzelfde doel te bereiken: een succesvol CRO programma. Je kunt de beste CRO tools kopen, de beste mensen aannemen en nog falen als er geen sprake is van een echt team. Een goede samenwerking zorgt voor de beste resultaten. Deze aanname werd bewezen tijdens de samenwerking tussen Zoover en Online Dialogue.

Lees de hele casestudy

Travix: van een CRO MacGyver naar een Evidence Based Growth Army

case study travix

Travix is een van de klanten van Online Dialogue. Samen met hen schreven we een casestudy over de implementatie van een Datagedreven en Evidence-based Optimalisatie Cultuur in alle product teams van Travix. Naast het verhogen van de conversieratio is de samenwerking tussen Online Dialogue en Travix voornamelijk gericht op het in de genen krijgen van CRO. Het uiteindelijke doel is dat heel Travix data- en bewijsgedreven te werk gaat.

Lees de hele casestudy

Ook samenwerken met Online Dialogue? Wij nemen graag contact met je op!