Klanten en cases

We zijn enorm trots op de klanten die wij als Online Dialogue mogen helpen. Prachtige merken, die begrijpen dat je dag in dag uit moet blijven verbeteren om je bezoekers en klanten blij te maken. Naast losse projecten, werken we voor organisaties die we jaren tot onze trouwe klantenkring mogen rekenen.

Onze klanten

Wij werken voor gerenommeerde grote bedrijven in binnen- en buitenland, maar ook voor bedrijven die minder bezoekers hebben. Of het nu advies is over tooling of het neerzetten en opleiden van een compleet optimalisatie team, wij helpen je graag.
Klanten
incompany trainingen

A/B testen

gedragsanalyse

Gedragsanalyse

Impact analyse

Redesign

Usability test

CRO-ondersteuning

CRO-ondersteuning

Expert review

analytics ondersteuning

Analytics ondersteuning

strategie en proces

Strategie en proces

A/B testen

Gedragsanalyse

CRO-ondersteuning

Strategie en proces

online dialogue

A/B testen

klanten en cases

CRO-ondersteuning

Gedragsanalyse

impact analyse

A/B-testen

Analytics ondersteuning

Strategie en proces

Strategie en proces

A/B-testen

usability test

Usability test

Onze casestudies

De afgelopen jaren hebben we met veel verschillende soorten, maar altijd enthousiaste en inspirerende, klanten mogen samenwerken. Wij delen graag een aantal mooie cases.

conversie optimalisatie

Twee jaar A/B testen

Twee jaar geleden gingen we aan de slag bij KPN om te helpen bij het datagedreven optimaliseren van hun webshop omgeving. We gingen niet één, niet twee, maar vier A/B-testen per week opstarten. Dit was de start van een langdurige en waardevolle samenwerking, met mooie resultaten en vele learnings tot gevolg.

opzetten cro-programma

Opzetten van een succesvol CRO-programma

Toen Hallmark en Online Dialogue in 2019 begonnen met samenwerken stond hun CRO-programma nog in de kinderschoenen. Samen hebben we hard gewerkt om datagedreven werken onderdeel van hun cultuur te maken. Lees nu hoe wij samen met Hallmark een succesvol CRO-programma hebben opgezet.

gedragsanalyse

Inzichten in online bierverkoop met een gedragsanalyse

Beerwulf kwam bij ons met de vraag of we konden helpen bij het in kaarten brengen van het gedrag van hun bezoekers. Ze wilden hun bezoekers beter begrijpen, maar hadden zelf geen psycholoog in dienst. En daarnaast konden ze, mede door hun explosieve groei, wel een frisse blik gebruiken.

cro conversie case

Op weg naar een validatiegedreven cultuur

De afgelopen jaren is VodafoneZiggo, in samenwerking met Online Dialogue, bezig met het creëren van een validatiegedreven cultuur. Het doel is om steeds meer te experimenteren, veel te leren en toegevoegde waarde te leveren.
a/b testen

Meer dan 10 jaar A/B testen

Sinds 2009 zijn we aan het A/B testen op de websites van Van der Valk om het online rendement te verhogen. Testen heeft de websites van Van der Valk heel ver gebracht en doet dat tot op de dag van vandaag nog steeds. Het komt nauwelijks voor dat we geen test live hebben staan op de Van der Valk websites.
redesign

Datagedreven redesign

Begin 2020 hebben we Drukwerkdeal.nl geholpen met het valideren van hun redesign. Zowel de backend als de frontend kregen een flinke upgrade.

Om inzicht te geven in ons werkproces en het redesign project van Drukwerkdeal hebben we de CTO en CMO van Drukwerkdeal een aantal vragen gesteld.

case study travix

Van een CRO MacGyver naar een Evidence Based Growth Army

Het doel van de samenwerking is de implementatie van een datagedreven en evidence-based optimalisatie cultuur in alle product teams van Travix. Naast conversie verhogen is de samenwerking tussen Online Dialogue en Travix voornamelijk gericht op het in de genen krijgen van CRO.
cro conversie case

Meer inzicht in de ervaring van je gebruiker

Hoewel kwantitatieve data vaak de belangrijkste bron is voor conversie optimalisatie, kijken we ook graag naar andere databronnen om een breder beeld te krijgen van de gebruiker van een site. Eén van de manieren om meer kwalitatieve inzichten te verkrijgen is het uitvoeren van een user test.
cro conversie case

A Trip in CRO, The journey of Hostelworld

Hostelworld werkt vanuit een agile aanpak die een test en leer omgeving stimuleert en zo verbeteringen en learnings mogelijk maakt. Onze samenwerking heeft ervoor gezorgd dat deze aanpak ook werd doorgevoerd bij de optimalisatie van de Hostelworld websites.
Sentient Ascend

Massive Multi Variate Testing met de Sentient Ascend AI software

De conversie optimalisatie markt wordt steeds volwassener. Meer en meer CRO teams gaan op zoek naar nieuwe manieren om hun CRO programma naar een hoger niveau te tillen en steeds meer nieuwe tools beloven onze werkzaamheden efficiënter en winstgevender te maken.
klanten

Van proberen tot excelleren

Bij CRO is teamwork onmisbaar. Verschillende mensen, met vaak totaal verschillende achtergronden, moeten samenwerken om eenzelfde doel te bereiken: een succesvol CRO programma. Je kunt de beste CRO tools kopen, de beste mensen aannemen en nog falen als er geen sprake is van een echt team. Een goede samenwerking zorgt voor de beste resultaten.
optimaliseren met kleine aantallen

Hoe optimaliseer je een website met kleine bezoekersaantallen als je niet kunt A/B testen? In deze case leggen wij uit hoe wij een stijging in conversie van 17,5% hebben kunnen realiseren met een ingrijpend data en psychologie gedreven re-design van de funnel, zónder de bezoekersaantallen die je nodig hebt voor een A/B test.

randstad casestudy

Conversie Optimalisatie op wereldniveau

Randstad onderging een digitale transformatie voor de ontwikkeling van een cultuur waarin data- en bewijsgedreven werken centraal staat. Het doel: continue optimalisatie van alle online platformen in alle 39 landen waarin Randstad actief is om zo meer waarde, en betere ervaringen en resultaten te leveren.
KPN casestudy

Data en psychologie; de sleutel tot online succes

Begrijpen wie je klanten zijn en hoe zij zich gedragen is cruciaal als je wilt blijven groeien als organisatie, of je nu één klant hebt of miljoenen. Daarom heeft KPN ervoor gekozen om iedere werknemer van afdeling op te leiden op het gebied van gedragspsychologie.
contact

CONTACT

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).

AWARDS & PARTNERS
Sluit Menu