De uitdagingen van een online supermarkt


online supermarkt

26 maart 2019 was de eerste editie van Emerce Digital Food in Amsterdam. Dit spiksplinternieuwe event werd afgetrapt door Jop de Vrieze, wetenschapsjournalist voor onder andere NRC. Naast 21 sprekers was er ook een proeftuin waar je op basis van je dna voedingsadvies kon krijgen, je het leven van een

Lees het volledige bericht over De uitdagingen van een online supermarkt

Analyse A/B-test: de Bayesiaanse of frequentistische statistiek?


analyse ab test

Hoe ziet de na-analyse van je A/B-testen eruit? Hoe onderbouw je het resultaat? In teststatistiek zijn hiervoor twee belangrijke methodes; de frequentistische en de Bayesiaanse teststatistiek. In dit artikel wil ik beide statistische methodes uitlichten en de voor- en nadelen op een rijtje zetten. Voordat je aan de slag gaat

Lees het volledige bericht over Analyse A/B-test: de Bayesiaanse of frequentistische statistiek?

We zijn verhuisd!


we zijn verhuisd

We hebben iets leuks te melden, we zijn verhuisd! De afgelopen jaren zijn we steeds verder aan het groeien en is ons huidige pand aan de Catharijnesingel te klein geworden. Voor ons een reden om eens verder te kijken. Het resultaat? Een nieuw kantoor, met meer ruimte. 200 meter verderop,

Lees het volledige bericht over We zijn verhuisd!

Wat kan je leren van data?


data

Dataverzameling is sinds de komst van het internet een stuk makkelijker geworden. Iedere actie en klik van een gebruiker op een website wordt gemeten en kan dus geanalyseerd worden. Super interessant wanneer je opzoek bent naar optimalisatiemogelijkheden voor je website. Maar wanneer je die hele bak aan data tot je

Lees het volledige bericht over Wat kan je leren van data?

Het belang van structuur in je CRO proces


cro proces

Conversie optimalisatie is een continu proces. Natuurlijk kan je aan de slag gaan met het uitvoeren van een paar A/B testen, maar uiteindelijk is het doel om continu te optimaliseren en te valideren. Vaak willen bedrijven snel starten met testen, maar in de praktijk merken wij dat gestructureerd te werk

Lees het volledige bericht over Het belang van structuur in je CRO proces

Emerce Conversion Rubriek maart 2019: Guardrail metrics


guardrail metrics

Conversie optimalisatie programma’s hebben in de basis één key metric om te bepalen of een experiment een positieve, danwel negatieve impact maakt. Guardrail metrics vertellen je of de gemeten uitkomst betrouwbaar is en geïmplementeerd mag worden. Scheve verdeling De ‘randomized controlled tri­al’, het experiment, is een heel krachtig middel om

Lees het volledige bericht over Emerce Conversion Rubriek maart 2019: Guardrail metrics

Presentation Usabilla Stockholm – Tom van den Berg


Presentation Usabilla

Last week Tom van den Berg gave a presentation at Usabilla in Stockholm about: ‘How to build a successful validation program?’. Among other things, he talked about validation, ROI, confirmation bias, OEC and test frequency. Interested in the slides? Take a look at them here. Vorige week gaf Tom van

Lees het volledige bericht over Presentation Usabilla Stockholm – Tom van den Berg
1 2 3 4 74