Wanneer nudging averechts werkt – we zijn van start!


Nudging

Goed nieuws! Het is officieel: Online Dialogue en de Vrije Universiteit Amsterdam starten een gezamenlijk onderzoeksproject naar het lange termijn effect van nudging. Zoals eerder beschreven zijn we al enige tijd bezig met het opzetten van een diepgaand en uniek onderzoeksproject. In samenwerking met assistent professor Kobe Millet zal ik gaan

Lees het volledige bericht over Wanneer nudging averechts werkt – we zijn van start!

Confirmation bias


confirmation bias

Confirmation bias is de cognitieve bias die mensen hebben om waarde te hechten aan informatie die hun eigen voorkeur en hypotheses bevestigen. Daarnaast wordt er bij confirmation bias minder waarde gehecht aan informatie die deze voorkeur en hypothese tegenspreekt. Bij confirmation bias sta je niet open voor informatie die je

Lees het volledige bericht over Confirmation bias

Verhalen werken beter dan alleen cijfers


verhalen beter dan cijfers

Als je als analist wilt dat er actie op jouw analyses wordt ondernomen, dan zul je data en bijbehorende inzichten vaak moeten presenteren aan stakeholders. Het is daarom essentieel om inzichten en acties in de juiste verhaal- of presentatie-vorm te gieten. Hierdoor wordt de data voor iedereen goed begrijpelijk. In

Lees het volledige bericht over Verhalen werken beter dan alleen cijfers

Deel 3: Hoe meet je downloads via GTM?


Scroll Tracking

De standaard paginametingen in Google Tag Manager (GTM) zijn niet altijd toereikend. Vaak willen we meer weten dan alleen maar het exit percentage, de bounce ratio en de tijd op de pagina. In deze blogreeks licht ik een aantal extra metingen in Google Tag Manager uit die je helpen om

Lees het volledige bericht over Deel 3: Hoe meet je downloads via GTM?

2018: Bevlogen naar ‘the next level’!


2018 bevlogen jaar

Een bevlogen jaar OMG, wat een prachtig jaar was 2018 voor ons allemaal. CRO ging eindelijk dood, en de digitale wereld omarmde de ‘culture of experimentation’. Geheel in lijn met onze missie (“Validation in every organization”), genoten we daarom van het transformeren van onze geweldige klanten van data-driven naar evidence-driven.

Lees het volledige bericht over 2018: Bevlogen naar ‘the next level’!

Mars of mandarijn?


Implicaties data experimenten

Implicaties van de grote hoeveelheid data bij experimenteren Om zo secuur mogelijk te werk te gaan is er een aantal richtlijnen die ervoor zorgen dat we gedegen onderzoek kunnen doen. Het belangrijkste waar je als onderzoeker mee begint, is het beschrijven van je verwachting, ofwel je stelt een hypothese op.

Lees het volledige bericht over Mars of mandarijn?

Een experimentatieprogramma voor elke bedrijfsstrategie


experimentatieprogramma

Starten we met het ontwikkelen van een nieuwe dienst? Gaan we een app maken om klanten aan ons te binden? Willen we het oude product verbeteren of een nieuwe ontwikkelen? Om tot keuzes te komen maken organisaties steeds meer gebruik van data en experimenten. Aannames worden getoetst en de opgedane

Lees het volledige bericht over Een experimentatieprogramma voor elke bedrijfsstrategie
1 2 3 70