Verslag en slides van de 20ste Dialogue Donderdag

Afgelopen donderdag organiseerden we de 20ste Dialogue Donderdag (DiDo) met als thema Personalisatie. Ton Wesseling hield een korte introductie over personalisatie en er stonden 2 externe presentaties op het programma. Rob van den Berg en Dennis van Holland vertelden over hun ervaringen met personalisatie op Nuon.nl. Hetzelfde deed Michel Spalburg van Nextail over Blokker.nl.

Case Nuon DiDo

De slides van alle presentaties vind je hier:

Workshops

Na afloop van de presentaties van de cases was het tijd om de theorie in praktijk te brengen. In 5 workshopgroepen werd gebrainstormd over hoe personalisatie ingezet kan worden bij Nuon en Blokker. Ter afsluiting gaf iedere groep een korte presentatie over hun ideeën. De afdronk was vooral dat personalisatie veelal neerkomt op segmentatie en dat verdere uitbreiding daarvan kan zorgen voor meer conversie. De workshop gaf interessante ideeën hoe je enerzijds meer informatie van bezoekers kunt krijgen (om beter uitingen te kunnen afstemmen) en anderzijds creative oplossingen voor hun aanbieden van gesegmenteerde content.

De volgende Dialogue Donderdag

De volgende Dialogue Donderdag organiseren we in juni / juli. Ben je eerder geweest, dan ontvang je vanzelf een uitnodiging per email. Ben je nog niet eerder geweest: schrijf je dan hier in voor notificatie!

 

Nienke van der Sar - office & event manager

Nienke is al sinds 2011 een rots in de branding bij Online Dialogue. De organisatie van Conversion Hotel is bij haar in goede handen en ook de organisatie van onze andere events kun je blindelings aan haar overlaten. Met haar enthousiasme en gevoel voor humor zorgt zij voor gezelligheid in ons ODHouse en is zij ons Grill-Meisterin tijdens BBQ’s op ons dakterras. Als het even kan (lees: als het droog is) komt ze vanuit Vleuten met de fiets naar kantoor. Daarnaast houdt ze van tennissen, lekker eten en van zingen.