DiDo#37: Experimenteren op grotere schaal (online)

Op donderdag 11 november 2021 organiseren wij onze derde Dialogue Donderdag (DiDo) van het jaar. Vanwege de laatste corona ontwikkelingen vindt het event online plaats en zullen we op afstand kennis delen, discussiëren en bijpraten

Van 15.30 tot 17:00 uur delen we samen onze kennis tijdens de 37e editie van dit event. Het thema is: Experimenteren op grotere schaal (>100-300 experimenten). We sluiten het event af met een digitale borrel!

De inschrijving is gesloten

N.B. De DiDo is bedoeld voor managers, senior uitvoerenden en consultants met een passie voor kennisdeling. We laten alleen deelnemers van klantzijde toe en geen medewerkers van bureaus of ZZP’ers.
* Gezien corona zijn we genoodzaakt om ons te houden aan de geldende overheidsregels. Daarom kunnen wij alleen bezoekers toelaten die een geldig coronatoegangsbewijs kunnen laten zien.

Voor wie?

Leer meer over je (toekomstige) uitdagingen en kansen

Experimenteren is voor steeds meer bedrijven een vast onderdeel binnen de werkzaamheden van de digitale afdeling. Daarnaast neemt het aantal experimenten steeds meer toe en dit levert meer resultaat en inzichten op. Uiteraard met de kanttekening dat de experimenten goed worden uitgevoerd.

Als je opschaalt in het aantal experimenten loop je tegen nieuwe uitdagingen aan. Vanaf 100 tot 150 experimenten per jaar kun je spreken van een “high velocity” CRO programma. Welke uitdagingen en kansen ontstaan er dan?

  • Hoe richt je het proces goed in?
  • Hoe bepaal je op welke pagina(‘s) je gaat testen?
  • Welke onderdelen kun je automatiseren?
  • Hoe houd je bij wat je precies geleerd hebt?
  • Hoe ziet/zien je team(s) eruit? En wat kun je doen om optimaal samen te werken?
  • Hoe houd je de organisatie op de hoogte van het resultaat en de inzichten?
  • Hoe monitor je de tussenstand van alle testen?
  • Welke tooling gebruik je om teams te faciliteren?

Deze Dialogue Donderdag is interessant voor bedrijven die al veel experimenten uitvoeren of die daar in de toekomst in willen groeien.

De sprekers

Jaap van den Broek – UX & CRO Lead | Beter Bed

Jaap is als UX & CRO lead al ruim 6 jaar betrokken bij het optimaliseren van de verschillende websites van Beter Bed. De afgelopen jaren is het aantal experimenten flink omhoog gegaan en Jaap deelt tijdens deze Dialogue Donderdag zijn hands-on ervaring.

Joshua Kreuger – programma-manager CRO/CXO Circulation bij DPG Media

Joshua Kreuger van DPG Media (van o.a. Volkskrant, Algemeen Dagblad) zal vertellen over zijn ervaringen over high velocity testing bij DPG Media.

Naomi Smulders- Data Scientist | Online Dialogue

Naomi zal toelichten hoe je je test velocity kunt verhogen door het toepassen van de ‘sequentieel testen’ methodiek.

Programma*

  • 15.30 – 15.40 uur Introductie 
  • 15.40 – 16.10 uur Jaap van den Broek – UX & CRO lead bij Beter Bed 
  • 16.10 – 16.30 uur Naomi Smulders – Data Scientist bij Online Dialogue 
  • 16.30 – 17.00 uur Joshua Kreuger – programma-manager CRO/CXO Circulation bij DPG Media
  • 17.00 – 17.30 uur Borrel!

Daar wil ik bij zijn!

Deze 37e DiDo is online, we maken gebruik van Zoom. De voertaal op deze DiDo is Nederlands.

Ben je nog nooit eerder bij een Dialogue Donderdag geweest en weet je niet wat je kunt verwachten, bekijk dan onze DiDo-pagina. Daar vind je ook de samenvattingen van eerder events. 

De inschrijving voor de 37e DiDo is gesloten.