De geschiedenis van Online Dialogue: Op 11 september verzameld op één podium- deel 2

Online Dialogue bestaat 5 jaar. Dat vieren we 11 september met een congres over conversie optimalisatie. We hebben naar onze bescheiden mening, een fantastisch programma samengesteld. Ik durf te zeggen dat die programmering in Nederland ongeëvenaard is.

Meestal krijg je één van ‘onze’ sprekers op het podium. Nu krijg je er 6! De sprekers lijken misschien willekeurig gekozen. Maar achter iedere spreker zit een verhaal. En ik vertel je hier hoe dat zit. Vandaag deel 2.

Schermafbeelding 2014-08-05 om 10.09.41

André Morys – Frankfurt – maart 2011
Ik leerde André Morys kennen in Utrecht. André kwam bij ons langs, samen met zijn collega Mathias. Toen huisden we bij Seats2Meet. Een eigen kantoor hadden we nog niet.

Mathias had ik overigens op een wonderlijke manier aan de telefoon gekregen. Hij belde me op een natte januari avond rond 19.00 uur toen ik druk was met het schilderen van de kamer van mijn –verwachte- zoontje. “Ja hallo, of ich Deutsch spreche? Ein bischen ja”. Snel die kwast aan de kant gelegd. ‘Een kennismaking? Aber naturlich’ 🙂

Uiteindelijk zat ik in het ziekenhuis voor de geboorte van Hugo toen Bart en Ton het podium in Frankfurt bestegen. Want dat was één van de uitkomsten van het gesprek. We mochten bij André het podium op. Ton blootsvoets natuurlijk en startend met de beroemde scene ‘het bakkertje’.

Frankfurt was een mijlpaal, want onze eerste internationale congres. Opnieuw een hoogtepunt in 2011.

Waarom je André Morys moet horen? André is een van de meest ervaren optimalisatiespecialisten van Europa. Zijn woorden leggen gewicht in de schaal. Sowieso omdat hij het grootste conversie optimalisatie bureau van Europa heeft.

André helpt al jaren de top 100 van Duitse A-merken. Daar heeft hij schat aan ervaring en inzichten opgedaan.

Hij heeft ook veel kennis van e-commerce shops. Vraag het hem gerust als je hem tegenkomt in het kasteel.

Tim Ash – Chicago – juni 2013
Zoals gezegd onze Which Test Won overwinning was ook in Amerika opgevallen. Dat leverde ons een uitnodiging op voor de Conversion Conference. In Chicago.

Met zijn drieën gingen we naar Chicago. Maar liefst een week waren we aan de overkant van de plas. Ton en Bart stonden er met zijn tweeën op het podium.

Verbazing alom, bij de vooral Amerikaanse congresgangers. Ja analytics en testing, daarmee was men bekend, maar testen in combinatie met persuasion dat had men nog niet zo vaak gezien. Daarnaast was er vooral verbazing over de kaspels van beide heren.

Zoals een Twitteraar het uitdrukte: “Two guys with funny looking hair. That’s gonna be promising.”

Na het geslaagde optreden van Ton en Bart werd het echt gezellig. Tim Ash is niet te flauw en had de presidential suite van het Hyatt Chicago afgehuurd. Dus alle sprekers aan de cocktails op de hoogste verdieping, want bij de deal zat ook Paco bijgesloten. Een goedmoedige Mexicaanse ober die op verzoek allerlei mixjes bereidde.

We waren de volgende dag maar wat blij dat we al op dag één op het podium stonden.

Tim Ash is naast organisator van de coversion conference en excellent gastheer ook een kundig spreker. Hij kan met verve vertellen over optimalisatietrajecten en -testen. Draait zijn hand ook niet om voor een conversie clinic. Let dan wel op want Tim gooit je een stressbal toe, als je onderwerp ben geweest van zijn clinic.

Veel gevraagd spreker in Amerika en in september voor het eerst in Nederland op de Online Dialogue Days.

John Ekman – Stockholm – oktober 2013
John Ekman nodigde ons uit in Stockholm. Hij is de belangrijkste optimalisatiespecialist in Scandinavië. Heeft veel optimalisatie trajecten gedaan en daarnaast veel kennis van content marketing. De markt in Scandinavië is natuurlijk relatief klein. John organiseert in Stockholm een congres in een gemoedelijke en intieme sfeer. Logisch dus dat Ton ook daar met zijn blote voeten op het podium stond.

In Stockholm hadden we een andere primeur. We organiseerden vanuit Nederland, met behulp van Linkedin en Facebook advertising een ‘pre conference’.

Enkele weken voordat het congres begon, legden we online contact met enkele Stockholmers in de online business. Bedoeling was een informele meetup met locals daar met als onderwerp conversie optimalisatie.

De informele meeting was een enorm succes. We mochten gebruik maken van een kantoor van een online bureau uit Stockholm. Die hele afspraak werd via mail en een Google hangout geregeld. De manier waarop we mensen interesseerden voor het event gebeurde via advertenties op LinkedIn en Facebook. En toen zaten er op die avond zomaar 40 enthousiaste Zweden in de zaal. Ook in Boston en in Londen hebben we die formule herhaald.

We kijken nu al uit naar al die bijzondere sprekers.

Wil jij ook weten hoe internationale experts tegen het vak Conversie optimalisatie aankijken? Dan moet je deze kans zeker niet laten lopen. Ben jij erbij de 11e?