Een structureel optimalisatie programma

In de praktijk ervaren we vaak veel enthousiasme om te starten met experimenteren. Helaas leidt dit enthousiasme in de meeste gevallen niet tot een succesvol en gestructureerd CRO programma.

Om een goed beeld te krijgen van de maturity binnen een organisatie doen we een CRO scan. Dit onderzoek richt zich op strategie & cultuur, scope, team, expertise, proces en methode en tools. Op basis van de inzichten uit deze scan stellen we een plan van aanpak op om de organisatie te helpen bij het opzetten van een waardevol structureel programma met de juiste kpi’s, opleidingsonderdelen, capaciteitsbezetting, structuur en samenwerkingsvorm.

Conversie optimalisatie is geen activiteit met een einddatum. Het is een structurele manier van werken die je in staat stelt om datagedreven beslissingen te nemen en zo, in lijn met het gedrag van jouw klanten, te groeien.

Uniek proces: FACT & ACT

Een goed proces is cruciaal om jouw conversie optimalisatie programma te laten slagen en nergens onnodig waarde te laten liggen. Op basis van onze inzichten en ervaring hebben wij een model ontwikkeld dat de dagelijkse CRO praktijken van een multidisciplinair team structureert op de meest efficiënte manier: het FACT & ACT model. 

Meer informatie over het FACT & ACT model vind je hier.

Het verschil tussen het aantal experimenten dat je maximaal kunt uitvoeren en het aantal experimenten dat daadwerkelijk wordt uitgevoerd is één van de factoren die het succes bepaalt van jouw optimalisatie programma. Door de tijd per experiment zo laag mogelijk te houden, kunnen meer experimenten afgerond worden, zullen meer winnende varianten ontdekt worden en verzamel je meer kennis over het gedrag van je bezoekers. 

Daarnaast zijn wij als mensen heel slecht in het voorspellen van ons eigen gedrag. Laat staan dat we het gedrag van anderen proberen te voorspellen. Wij zeggen daarom ook wel eens: minder praten en meer testen!

Een toegewijd conversie optimalisatie team

Conversie optimalisatie is geen activiteit die je “”even” naast je huidige werkzaamheden doet. Het is een serieus en fulltime onderdeel van je online marketing activiteiten. In de jarenlange ervaring die wij hebben opgedaan bij veel verschillende bedrijven in verschillende branches zien we een groot verschil in resultaat tussen bedrijven die “het erbij doen” en bedrijven die een toegewijd CRO team hebben.

Onze diensten:

Conversie optimalisatie

Een toegewijd optimalisatie team gaat aan het werk om de juiste manier van werken te implementeren en uit te voeren. Afhankelijk van jouw wensen en CRO maturity stellen wij een op maat gemaakt plan op.

Lees meer

Conversie intelligentie

Kennis van klantgedrag is vaak één van de minst ontwikkelde onderdelen bij online marketing. Wij zien dit echter wel als het meest belangrijke onderdeel van het experimenteren / valideren.

Lees meer

Conversie cultuur

Door middel van experimenteren ontdek je de waarheid achter het gedrag van je bezoekers. Het eerste doel is altijd om de website zo goed mogelijk te verbeteren. Het tweede doel is om deze werkwijze uit te rollen in jouw eigen organisatie.

lees meer