Airtable ondersteuning

Een veelgehoorde klacht van bedrijven die veel aan A/B-testen doen, is dat het aanbrengen van structuur en goede inzichtelijkheid, lastig is. Heb jij bijvoorbeeld geen idee meer welke testen aan staan en welke worden voorbereid? En weet je eigenlijk nog welke testen je eerder hebt uitgevoerd en wat die hebben opgeleverd? Het is uiteraard mogelijk om dit allemaal handmatig in te voeren in Excel, Trello of Jira, maar daar ben je veel tijd aan kwijt. Wat veel handiger en efficiënter werkt is een goede projectregistratie tool, zoals Airtable.

Airtable zorgt ervoor dat je precies weet waar je mee bezig bent (geweest) bij het uitvoeren experimenten. In Airtable krijg je alles te zien in één duidelijk overzicht, waardoor je dit vervolgens ook overzichtelijk kunt presenteren en communiceren aan je stakeholders en de rest van de organisatie. Het is daarbij wel belangrijk dat deze A/B-testing tool goed wordt ingericht om er het maximale uit te halen. Online Dialogue heeft veel ervaring in het werken met Airtable en kan je helpen met het inrichten en gebruiken van deze workflow tool.

analytics ondersteuning

Wil je meer weten over deze dienst?

Neem contact op met Pim.

Pim Molenaar

Telefoon: 030 227 2448

Stuur een email

Waarom Airtable ondersteuning?

Om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van Airtable, kan Online Dialogue helpen met de inrichting voor een overzichtelijke structuur en om testen goed documenteren. Daarnaast kun je in Airtable velden automatiseren, zodat je een live overview krijgt van welke testen aanstaan en automatiseren we rapportages, zodat je dit niet handmatig hoeft bij te houden.

In Airtable is het mogelijk om dashboards te creëren waarmee je stakeholders precies kunt laten zien wat het A/B-testen oplevert. Bovendien is het een mooie tool om collega’s te betrekken bij het optimalisatie proces. 

Onze kenmerkende manier van optimaliseren met behulp van psychologie kan ook verwerkt worden in Airtable. Op die manier krijg je een overzicht in de samenhang van verschillende testen en leer je je bezoeker steeds beter kennen.

Wat kan Airtable voor jouw organisatie betekenen?

Dankzij Airtable kun je veel sneller rapporteren over het resultaat, omdat je niet alles handmatig hoeft in te voeren. Daarbij heb je overzicht over je testprogramma en weet je exact wat er loopt en wat het oplevert. Hierdoor ben je in staat om hypothese te testen: welke testen werken wel en welke juist niet. Je kunt precies inzoomen op het gedrag dat je wilt begrijpen en beïnvloeden.
Airtable biedt ook de mogelijkheid om testideeën vanuit de organisatie te verzamelen en daarover te communiceren. Dit biedt kansen om de interne betrokkenheid te vergroten en zo een experimentation culture binnen je organisatie te creëren. Bij Videoland werd Airtable ingezet voor een interne wedstrijd om de betrokkenheid onder het personeel te vergroten.
user experience

Online Dialogue en Airtable

Als we starten bij nieuwe klanten is het implementeren van Airtable een van de eerste stappen. Niet omdat we aandelen hebben 😉 maar omdat het wat ons betreft op dit moment de beste tool is, als je inzicht wilt in je optimalisatieproces. Airtable is gebruiksvriendelijk en helpt je om inzicht te krijgen in de enorme hoeveel aan data die gegenereerd wordt als je A/B test. Je kunt data en tests uit het verleden eenvoudig terugvinden, vergelijken en aanpassen. Waardoor ook het implementeren van toekomstige experimenten efficiënter en gestructureerder verloopt.

De voordelen van Airtable op een rij:

  • Airtable geeft goed overzicht in de testen die je doet;
  • Airtable geeft inzicht in welke testen aan staan of worden voorbereid;
  • Airtable laat zien wat je tests opleveren;
  • Airtable heeft een Kanban-view zoals elke projectbeheertool en deze is gekoppeld aan een database (bv Google Spreadsheets);
  • Airtable toon de samenhang aan tussen verschillen testen;
  • Airtable voorkomt handmatig opzetten van rapportages en zorgt voor het automatiseren van rapportages;
  • Airtable helpt met inzicht krijgen in testideeën vanuit de organisatie en helpt met de communicatie daarover.

Wat levert Airtable je op?

Airtable voegt eigenlijk de beste aspecten uit spreadsheets en databases samen en geeft een helder, gestructureerd en efficiënt inzicht in je CRO proces. Daarnaast zorgt het voor blijvende impact. Airtable biedt structuur en inzichten uit het verleden zijn eenvoudig in te zien. Daardoor kunnen (nieuwe) collega’s direct aanhaken.

  • Airtable geeft je overzicht over je testporgramma en laat zien wat het oplevert;
  • Airtable stelt je in staat om stakeholders veel meer bij het testprogramma te betrekken;
  • Airtable zorgt veel sneller voor rapportages over het resultaat;
  • Airtable laat je op hypothese niveau overzichtelijk zien welke testen werken en welke niet;
  • Airtable helpt met je inzoomen op het gedrag van je bezoekers, dat je wilt begrijpen en wilt beïnvloeden;
  • Airtable laat je in 1 oogopslag zien waar het testproces goed gaat, waar het niet goed gaat en wat live staat.

    Wat vinden onze collega’s van Airtable?

    Een van onze conversie managers Ruben de Boer, heeft veel ervaring met Airtable en schreef er een blog over. Daarin geeft hij 10 redenen om Airtable te gebruiken voor je CRO-proces

    Ook heeft Ruben een gratis cursus opgenomen met interessante Airtable inzichten: Conversion Rate Optimization process & insights in Airtable

    Voldoende kennis is huis dus om je te helpen met Airtable aan de slag te gaan.

      Op de hoogte blijven over tools als Airtable of andere ontwikkelingen op het gebied van CRO?

      Airtable is een mooie tool als onderdeel van je conversie optimalisatie programma. Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelen binnen het werkveld van validatie en experimenteren? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

      Klaar om te werken aan je online groei m.b.v. Airtable?

      Neem contact met ons op! Dan kijken we samen hoe we jou het beste kunnen helpen.

      Zij gingen je voor:

      analytics ondersteuning
      analytics ondersteuning
      CRO-ondersteuning