Laatste blog

Laatste blog

Selecteer een onderwerp:
  • Alles
  • events
  • online dialogue
  • psychologie
  • statestiek
  • Statistiek
  • strategie
  • User Experience
Minder meten
Statistiek
Hans Nauta - data insight expert

Minder meten is meer weten

We leven in een tijdperk waarin de meest waardevolle hulpbron niet langer olie is, maar data. De belangrijkste voedingsbron voor de technologische ontwikkeling is data,

Lees verder >
CODE MIT
events
Anouk Erens - data insight expert

Online Dialogue @ CODE MIT (Boston)

Afgelopen week zijn we met een delegatie van Online Dialogue afgereisd naar Boston om hier de tweedaagse Conference of Digital Experimentation bij MIT (Massachusettes Institute of

Lees verder >
Confirmation bias
Statistiek
Daan Bouwmeester

Analyseren zonder vooroordeel

Ik hoop dat ieder experiment dat ik analyseer een positieve uitkomst heeft. Maar de harde realiteit is dat wij bij Online Dialogue een gemiddeld winnaars-percentage

Lees verder >
Gauc
events
Online Dialogue

21 november: Emerce GAUC 2018

Na de negende editie van de Google Analytics User Conference in 2016, wordt de tiende editie op 21 november georganiseerd door Emerce. Emerce GAUC staat voor Google

Lees verder >
Compliment
psychologie
Roos van Dam - behavioural expert

Wat een goede keus!

In dit artikel wil ik graag een beetje aandacht besteden aan positiviteit. Niet lang geleden was ik op een evenement waar een complimenten-dame rondliep. Ze

Lees verder >
Dialogue Donderdag #28
events
Online Dialogue

Dialogue Donderdag #28

Op donderdag 1 november van 14:00 tot 18:30 uur organiseert Online Dialogue alweer de 28e Dialogue Donderdag, ons klant- en kennis-event dat ook wel bekend is

Lees verder >
Split testing
online dialogue
Kyra Delsing

Split Testing in Split (CRO)

22 collega’s met 22 puzzelstukjes en 22 koffers stonden afgelopen vrijdagochtend klaar voor vertrek naar de locatie van ons team uitje. Het enige wat bij

Lees verder >
hypothese
psychologie
Eline van Baal

Hoe vorm je een hypothese?

Het uitvoeren van een optimalisatieprogramma valt of staat bij het vormen van hypotheses. Door je hypothese steeds op dezelfde manier te vormen, ontstaat overlap tussen

Lees verder >
p-hacking
psychologie
Kyra Delsing

Hoe voorkom je p-hacking bij A/B testen?

‘p-Hacking’ (oftewel ‘data fishing’ en ‘data snooping’) is de neiging om patronen in gegevens te ontdekken die statistisch significant lijken, terwijl er feitelijk geen effect is.

Lees verder >
Attributie IQ
Statistiek
Reinier Koolmees - data insight expert

Gebruik je attributie IQ!

Als marketeer zet je meestal verschillende kanalen in om uiteindelijk te kunnen bepalen welke het beste converteren. Hierbij dragen mogelijk meerdere kanalen bij aan één

Lees verder >
open sollicitatie
online dialogue
Online Dialogue

Open sollicitaties

Bij Online Dialogue zijn we altijd op zoek naar nieuwe collega’s. We hebben een informele organisatie cultuur waarbinnen we professioneel met ons vak bezig zijn.

Lees verder >
Nudging
psychologie
Eline van Baal

Wanneer nudging averechts werkt

Er is veel te doen omtrent de psychologie van gedragsverandering. Enerzijds worden gedragsinzichten omarmt door overheden en bedrijven. Anderzijds worden dezelfde gedragsinzichten niet teruggevonden in

Lees verder >
WK
psychologie
Joost Baalbergen - behavioural expert

Wat leren we van het WK over CRO?

In de eerste speelronde van dit Wereld Kampioenschap voetbal werd maar liefst 42% van de doelpunten gemaakt uit een hoekschop, vrije tap, of ingooi. Deskundigen

Lees verder >
ego depletion
psychologie
Roos van Dam - behavioural expert

Ego depletion: feit of fabel?

Het effect van Ego Depletion op je koopgedrag Na een lange dag werken loop je hongerig door de supermarkt. Hoe hoog acht je de kans

Lees verder >
Measurecamp
events
Tom van den Berg - conversion manager

Takeaways MeasureCamp Amsterdam 2018

Alweer ruim twee weken geleden vond voor de derde keer Measurecamp Amsterdam plaats. Het “unconference” event opgericht door Peter O’Neill in Londen, is ondertussen gegroeid

Lees verder >
events
Nienke van der Sar - office & event manager

14 juni 2018: Dialogue Donderdag #27

Hoe pas je experimenteren en personalisatie toe binnen een (grote) webshop? Op donderdag 14 juni van 14:00 tot 18:30 uur organiseert Online Dialogue de 27e Dialogue

Lees verder >
contact

CONTACT

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).