Laatste blog

Laatste blog

Selecteer een onderwerp:
  • Alles
  • events
  • online dialogue
  • psychologie
  • Statistiek
  • strategie
  • User Experience
emerce conversion
events
Simon Groters - marketing & content manager

Presentatie Emerce Conversion

Tijdens Emerce Conversion (11 april 2019) in Amsterdam stonden collega’s Tom van den Berg en Bart Schutz op het hoofdpodium. Interesse in de slides? Bart

Lees verder >
we zijn verhuisd
online dialogue
Simon Groters - marketing & content manager

We zijn verhuisd!

We hebben iets leuks te melden, we zijn verhuisd! De afgelopen jaren zijn we steeds verder aan het groeien en is ons huidige pand aan

Lees verder >
data
Statistiek
Anouk Erens - data insight expert

Wat kan je leren van data?

Dataverzameling is sinds de komst van het internet een stuk makkelijker geworden. Iedere actie en klik van een gebruiker op een website wordt gemeten en

Lees verder >
ux cro
User Experience
Susanne Ottenheym

UX bij CRO

Waar het allemaal samenkomt Het jaar 1983 was het begin van een belangrijke verschuiving: Heinz kwam met een nieuw fles-ontwerp voor hun beroemde tomatenketchup. In

Lees verder >
strategie
Roos van Dam - behavioural expert

Gebruik je opleidingsbudget

De voordelen van blijven leren binnen je organisatie Bij Online Dialogue vinden we ontwikkeling heel belangrijk. Naast dat we zelf graag op de hoogte blijven

Lees verder >
Conversie copywriting
events
Simon Groters - marketing & content manager

Conversie copywriting

Bij copywriting probeer je mensen te overtuigen door het schrijven van teksten voor commerciële doeleinden. Binnen online marketing is copywriting zeer belangrijk. Met zo min

Lees verder >
Nir Eyal Hooked
psychologie
Simon Groters - marketing & content manager

Gewoontes creëren

Nir Eyal: Hooked Nir Eyal presenteerde tijdens Conversion Hotel 2018 over gedrag omzetten in gewoonte. Hij is schrijver van het boek ‘Hooked: how to build habit-forming products’.

Lees verder >
psychologie design
User Experience
Susanne Ottenheym

De kracht van psychologie en design

Het menselijke gedrag is in de afgelopen decennia uitgegroeid tot een belangrijk onderwerp. Duizenden eerstejaars schrijven zich jaarlijks in om zich de komende jaren in

Lees verder >
UX kennis
User Experience
Simon Groters - marketing & content manager

UX kennis door experimenteren

Erin Weigel (Booking.com) gaf een presentatie tijdens Conversion Hotel 2018 over fouten maken en gaf tips over het vermijden van fouten. Erin gelooft in overzichtelijke, functionele

Lees verder >
Karl Gilis bezoekers
strategie
Simon Groters - marketing & content manager

Start met je bezoeker en je zult winnen

Tijdens Conversion Hotel 2018 sprak Karl Gilis over het belang om vanuit de bezoeker te denken. Daarnaast besprak hij een aantal belangrijke aspecten van UX die je

Lees verder >
confirmation bias
Statistiek
Simon Groters - marketing & content manager

Confirmation bias

Confirmation bias is de cognitieve bias die mensen hebben om waarde te hechten aan informatie die hun eigen voorkeur en hypotheses bevestigen. Daarnaast wordt er

Lees verder >
Implicaties data experimenten
psychologie
Roos van Dam - behavioural expert

Mars of mandarijn?

Implicaties van de grote hoeveelheid data bij experimenteren Om zo secuur mogelijk te werk te gaan is er een aantal richtlijnen die ervoor zorgen dat

Lees verder >
CH2018 management summary
events
Kyra Delsing

CH2018 Management Summary

Op 16, 17 en 18 november 2018 organiseerde Online Dialogue samen met Webanalisten.nl de vijfde editie van Conversion Hotel. Een volledig weekend vol geweldige uitvoeringen,

Lees verder >
witruimte
User Experience
Roy Schieving

De kracht van witruimte

Elke dag komt er een grote hoeveelheid informatie op ons af. Dit begint bij mij al als ik wakker word. Een van de eerste dingen

Lees verder >
Gedrag
psychologie
Joost Baalbergen - behavioural expert

Hoeveel kippen zie jij vliegen?

Psychologie heeft geen superkracht, maar helpt je wel beter voorspellen Met iedere beslissing die je voor je bedrijf neemt, probeer je de toekomst te voorspellen:

Lees verder >
Minder meten
Statistiek
Hans Nauta - data insight expert

Minder meten is meer weten

We leven in een tijdperk waarin de meest waardevolle hulpbron niet langer olie is, maar data. De belangrijkste voedingsbron voor de technologische ontwikkeling is data,

Lees verder >
CODE MIT
events
Anouk Erens - data insight expert

Online Dialogue @ CODE MIT (Boston)

Afgelopen week zijn we met een delegatie van Online Dialogue afgereisd naar Boston om hier de tweedaagse Conference of Digital Experimentation bij MIT (Massachusettes Institute of

Lees verder >
Confirmation bias
Statistiek
Daan Bouwmeester

Analyseren zonder vooroordeel

Ik hoop dat ieder experiment dat ik analyseer een positieve uitkomst heeft. Maar de harde realiteit is dat wij bij Online Dialogue een gemiddeld winnaars-percentage

Lees verder >
contact

CONTACT

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).

Sluit Menu