Laatste blog
Laatste blog

Learnings uit experimenten: de toekomst (3/3)
In de vorige blogs heb je alles kunnen lezen over het belang van een goede hypothese en hoe je een
- Alles
- academy
- analytics
- award
- Case
- Data analyse
- events
- online dialogue
- psychologie
- statestiek
- Statistiek
- strategie
- User Experience

De gouden UX tip
Vaak krijg ik de vraag wat nu de best practices zijn op het gebied van UX. En dan het liefst de gouden tips die leiden

De toekomst van Google Analytics: GA4
Bigger, better, stronger? In het afgelopen jaar is een aantal belangrijke veranderingen voor Google Analytics doorgevoerd. Sinds de overname van Urchin in 2005 en de

Dialogue Donderdag #34: Hoe pas je psychologie toe voor meer structuur en learnings binnen experimenteren?
Afgelopen donderdag was de 34e editie van onze Dialogue Donderdag (DiDo). Tijdens dit online event (vanwege corona helaas niet bij op ons kantoor) gingen de

Hoe houd je die verandering vast?
Sommige mensen hebben in de afgelopen maanden allerlei stappen gezet om zichzelf ander gedrag aan te wennen. In deze blog legde ik eerder uit hoe

Outperform your competitors by embracing evidence-based growth
Ton was 15 oktober (online) te gast bij de eCommerce Growth Show van Omniconvert om te praten over ‘Outperform your competitors by embracing evidence-based growth’.

Aan de slag met sequentieel testen
Een van de gouden standaarden binnen conversie optimalisatie is het uitvoeren van (A/B-)testen. Experimenteren is de grondslag voor het nemen van datagedreven (design) beslissingen, maar

Fail it till you nail it
De belangrijkste lessen uit de meetup ‘Falen en Stralen’ Organisaties waarin geleerd wordt van fouten, groeien sneller, zijn innovatiever en passen zich makkelijker aan aan

Emerce Conversion Rubriek oktober 2020: Op weg naar een experimenteercultuur
Organisaties met een digitaal product zullen het zonder een experimenteercultuur bijzonder lastig krijgen om de aandacht van de gebruiker voor zich te blijven winnen. Aan

Online Dialogue Beste CRO-bureau van het jaar 2020!
Vorige week werden in Londen, tijdens een livestream op Facebook, de Conversion Elite Awards uitgereikt. Online Dialogue won in de categorie CRO-bureau van het jaar

Online DiDo#34: Hoe pas je psychologie toe voor meer structuur en learnings binnen experimenteren?
Het is weer tijd voor de (digitale) Dialogue Donderdag (DiDo)! Vanwege het coronavirus zullen we deze keer op afstand kennis delen, discussiëren en bijpraten. Donderdag

Google Analytics set-up bij een redesign
Bij een redesign van een website krijgen we vaak de vraag of het handig is om in een nieuwe Google Analytics property te beginnen met

Bigger, Better, Stronger? Meetup about the future of Google Analytics: App + Web & BigQuery – October 8th
Registration for this event is closed. Attend another event of ours? Sign up for our newsletter. On October 8th we will be hosting an online

Consumentengedrag: voorkom winkelmandverlaters
Hoe zorg je ervoor dat jouw websitebezoekers na het vullen van de winkelmand ook afrekenen? Misschien ken je het wel: je hebt je uiterste best

Falen en Stralen – Digitale psychologie meetup: 1 oktober
Experimenteren en een cultuur van falen: Ben jij bereid om geconfronteerd te worden met je fouten? Op donderdag 1 oktober van 15:30 tot 17:00 uur

Waarom server-side A/B-testen?
Je hoort het steeds vaker, organisaties die server-side A/B-testen in plaats van client-side. Wat houdt dit in? Waarom zou je server-side testen? Wat zijn de

Podcast CRO.CAFE: Server-side experimentation
Ruben de Boer en Tom van den Berg schoven aan bij CRO.CAFE host Guido Jansen om het te hebben over server-side experimenteren. Beluister de Engelstalige

Experimentation Culture Awards: 17 september – gratis online event
Online Dialogue is trotse sponsor van de Experimentation Culture Awards 2020! Tijdens de eerste editie van deze award show wordt bekendgemaakt wie de winnaars zijn

De ideale website volgens onze meta-analyse van A/B-testen
Tijdens mijn studie psychologie heb ik vele dagen doorgebracht met een clipboard in de gangen van de universiteitsgebouwen, op zoek naar mensen die bereid waren

Online UX Meetup: Dinsdag 8 september
Tips & tricks, fabeltjes en valkuilen Op dinsdag 8 september van 15.30 tot 17:00 uur organiseren wij onze eerste UX meetup! De afgelopen jaren heeft Online

The Psychology of Price Promotion: How to apply Promotions more effectively
This blog post will teach you how to get more out of your price promotions without spending more. It may not come as a surprise

Evergreen Marketing
Online Dialogue conducted 10 A/B tests applying green features to 5 different websites. How many of these do you think increased conversion rates? Green can

Meer data, meer inzicht?
Het is het jaar 2009. Ik maak kennis met tools die inzicht geven in webgedrag: waar zitten bezoekers, wat kopen ze, wat niet en waar

Hoe de CRO-specialist onbewust organisatieverandering blokkeert
In een recent artikel schreef ik over organisatieverandering. In het CRO-werkveld moet je veel tijd besteden aan je organisatie leren om experimenteer- en datagedreven te

Waarom sporten we nu wél regelmatig?!
Een hectische after-work-routine is wellicht voor veel mensen herkenbaar. De standaard avond ziet er dan ongeveer als volgt uit: werk afronden, op de fiets naar

Hoe gebruik je online conventies?
Wist je dat bij treinen de eerste klas aan de buitenkant kenbaar zijn gemaakt door een streep onder of boven het raam? Erg handig als

Podcast CRO.CAFE: How you can motivate your organization to adopt CRO
Ruben de Boer schoof aan bij CRO.CAFE host Guido Jansen om het te hebben over ‘How you can motivate your organization to adopt CRO‘. Beluister

Learnings CRO Unconference
Op 2 juli organiseerde Online Dialogue haar tweede CRO Unconference. Naast de unconference, waren er ook vier geselecteerde sprekers tijdens dit online event. De sprekers

Zo maak je landingspaginateksten die converteren
Emerce Conversion Rubriek juni 2020 Wat levert meer rendement op? Een goed online design zonder tekst? Of een goede tekst zonder design? Design zonder tekst

Invloed van levertijd op consumentengedrag
Hoe communiceer je levertijd als je geen 24-uurs levering kunt beloven? Levertijd is een belangrijk onderwerp als het gaat over e-commerce. Alles wat we online

Dialogue Donderdag #33: Gedragsverandering en CRO tijdens corona
Afgelopen donderdag (11 juni) was onze eerste digitale Dialogue Donderdag (DiDo). Vanwege het coronavirus hebben we deze keer op afstand kennis gedeeld en en discussies

Online CRO Unconference Part 2 – July 2nd, 2020
On Thursday, July 2nd we will organize our second online CRO Unconference and we invite you to join this event. If you like, you can

De taken van een UX expert in een CRO-proces
In een eerder blog hebben we het over de juiste designer voor je CRO-proces. Hierin kan je lezen dat niet iedere designer optimaal inzetbaar is

Zo kun je experimenten nog beter valideren
Kun jij eigenlijk wel blind varen op die ene metric van een A/B-test? En kan een organisatie wel overeind blijven door eens niet naar bepaalde

Interview: de gevolgen van corona op CRO
Tijdens én na de coronacrisis ondergaat het online werkveld een enorme verandering. Bij veel bedrijven is de conversie enorm gedaald of juist gestegen. Maar wat

Online DiDo#33: Gedragsverandering en CRO tijdens corona
Tijd voor de eerste digitale Dialogue Donderdag (DiDo)! Vanwege het coronavirus zullen we deze keer op afstand kennis delen, discussiëren en bijpraten. Donderdag 11 juni

Hoe conversie optimalisatie ook nu het verschil kan maken
Emerce Conversion Rubriek mei 2020 Door ‘The Great Lockdown’ is het gedrag en de besteding van de consument plotseling veranderd. De situatie van voor de

CRO Unconference: Je organisatie motiveren om CRO te adopteren
Op 14 mei organiseerde Online Dialogue haar eerste online CRO Unconference. Voorafgaand aan het unconference deel gaf ik een presentatie over het motiveren van mensen

Bouw je gedragsmodel in 3 stappen
Menselijk gedrag is erg complex en daarom moeilijk te voorspellen. Toch doen allerlei gedragswetenschappers al jaren onderzoek om grip te krijgen op ons gedrag. Ieder

Het probleem van client-side testen in Internet Explorer
Bij Online Dialogue zijn wij dagelijks bezig met A/B testen, dit doen we voor veel verschillende klanten, doelgroepen en browsers. We merken bij onze opdrachtgevers

Online CRO Unconference – May 14th 2020
The registration period has expired. On Thursday May 14th we will organize our first online CRO Unconference and we invite you to join! Online Dialogue

Valideren van een redesign
Veel bedrijven bouwen en/of redesignen om de zoveel jaar hun website. Dit kan verschillende redenen hebben: de huisstijl wordt aangepast, de backend is verouderd of

Omgaan met weerstand: wat te doen met mensen die geen zin hebben?
In mijn vorige blog beschreef ik hoe je het beste om kunt gaan met weerstand die ontstaat omdat de ander bang is eigen keuzevrijheid te

Voor de 9e keer op rij in de Emerce 100
Vandaag verschijnt de vijftiende editie van Emerce 100. In deze speciale jaarlijkse uitgave van Emerce beoordelen beslissers uit de online industrie de prestaties van dienstverleners.

The law of distraction
Even je mail checken. In je mail een nieuwsbrief voor een kortingsactie bij de Bever. Alle wandelschoenen 25% korting, interessant. Je klikt erop en gaat

De meerwaarde van een UX designer binnen CRO
Designen voor CRO Bij Online Dialogue optimaliseren we de gebruikservaring op websites van onze klanten. Als UX designer ben ik onderdeel van een team samen

CRO-specialisten: Help je collega’s en creëer betrokkenheid
Het coronavirus zorgt voor bijzondere tijden. Voor veel websites zijn de bezoekers, hun gedrag en behoeften veranderd. Sommige websites hebben een 100% conversiestijging, andere een

Dialogue Donderdag #32: Hoe zet je een cultuur en proces van valideren op?
Donderdag 5 maart 2020 organiseerden wij voor de 32ste keer de Dialogue Donderdag (DiDo). Meer dan tien jaar lang komen onze klanten en relaties al

Waarom de som van je A/B-test winnaars niet je businesscase is
Emerce Conversion Rubriek maart 2020 Je had vorig jaar 24 A/B-testen met een significant positief resultaat. Gemiddeld hadden ze drie procent effect op transacties, maar

29 oktober 2020: Emerce Conversion (+ win een vrijkaart!)
Emerce Conversion is verplaatst naar 29 oktober 2020 vanwege het coronavirus. Emerce Conversion 2020 levert in één dag een overzicht van alles rondom optimalisatie van

Vacature: Online Dialogue zoekt een sales assistent
Helaas! Deze vacature is al vervuld. Wil je graag bij ons komen werken? Stuur ons dan een open sollicitatie. Online Dialogue is al 10 jaar

CONTACT
Kunnen wij je ergens mee helpen?
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).