Laatste blog

Laatste blog

Selecteer een onderwerp:
  • Alles
  • events
  • online dialogue
  • psychologie
  • Statistiek
  • strategie
  • User Experience
psychologie design
User Experience
Susanne Ottenheym

De kracht van psychologie en design

Het menselijke gedrag is in de afgelopen decennia uitgegroeid tot een belangrijk onderwerp. Duizenden eerstejaars schrijven zich jaarlijks in om zich de komende jaren in

Lees verder >
UX kennis
User Experience
Simon Groters

UX kennis door experimenteren

Erin Weigel (Booking.com) gaf een presentatie tijdens Conversion Hotel 2018 over fouten maken en gaf tips over het vermijden van fouten. Erin gelooft in overzichtelijke, functionele

Lees verder >
confirmation bias
Statistiek
Simon Groters

Confirmation bias

Confirmation bias is de cognitieve bias die mensen hebben om waarde te hechten aan informatie die hun eigen voorkeur en hypotheses bevestigen. Daarnaast wordt er

Lees verder >
Implicaties data experimenten
psychologie
Roos van Dam

Mars of mandarijn?

Implicaties van de grote hoeveelheid data bij experimenteren Om zo secuur mogelijk te werk te gaan is er een aantal richtlijnen die ervoor zorgen dat

Lees verder >
CH2018 management summary
events
Kyra Delsing

CH2018 Management Summary

Op 16, 17 en 18 november 2018 organiseerde Online Dialogue samen met Webanalisten.nl de vijfde editie van Conversion Hotel. Een volledig weekend vol geweldige uitvoeringen,

Lees verder >
witruimte
User Experience
Roy Schieving

De kracht van witruimte

Elke dag komt er een grote hoeveelheid informatie op ons af. Dit begint bij mij al als ik wakker word. Een van de eerste dingen

Lees verder >
Gedrag
psychologie
Joost Baalbergen

Hoeveel kippen zie jij vliegen?

Psychologie heeft geen superkracht, maar helpt je wel beter voorspellen Met iedere beslissing die je voor je bedrijf neemt, probeer je de toekomst te voorspellen:

Lees verder >
Minder meten
Statistiek
Hans Nauta

Minder meten is meer weten

We leven in een tijdperk waarin de meest waardevolle hulpbron niet langer olie is, maar data. De belangrijkste voedingsbron voor de technologische ontwikkeling is data,

Lees verder >
CODE MIT
events
Anouk Erens

Online Dialogue @ CODE MIT (Boston)

Afgelopen week zijn we met een delegatie van Online Dialogue afgereisd naar Boston om hier de tweedaagse Conference of Digital Experimentation bij MIT (Massachusettes Institute of

Lees verder >
Confirmation bias
Statistiek
Daan Bouwmeester

Analyseren zonder vooroordeel

Ik hoop dat ieder experiment dat ik analyseer een positieve uitkomst heeft. Maar de harde realiteit is dat wij bij Online Dialogue een gemiddeld winnaars-percentage

Lees verder >
Gauc
events
Online Dialogue

21 november: Emerce GAUC 2018

Na de negende editie van de Google Analytics User Conference in 2016, wordt de tiende editie op 21 november georganiseerd door Emerce. Emerce GAUC staat voor Google

Lees verder >
Compliment
psychologie
Roos van Dam

Wat een goede keus!

In dit artikel wil ik graag een beetje aandacht besteden aan positiviteit. Niet lang geleden was ik op een evenement waar een complimenten-dame rondliep. Ze

Lees verder >
Dialogue Donderdag #28
events
Online Dialogue

Dialogue Donderdag #28

Op donderdag 1 november van 14:00 tot 18:30 uur organiseert Online Dialogue alweer de 28e Dialogue Donderdag, ons klant- en kennis-event dat ook wel bekend is

Lees verder >
Split testing
online dialogue
Kyra Delsing

Split Testing in Split (CRO)

22 collega’s met 22 puzzelstukjes en 22 koffers stonden afgelopen vrijdagochtend klaar voor vertrek naar de locatie van ons team uitje. Het enige wat bij

Lees verder >
hypothese
psychologie
Eline van Baal

Hoe vorm je een hypothese?

Het uitvoeren van een optimalisatieprogramma valt of staat bij het vormen van hypotheses. Door je hypothese steeds op dezelfde manier te vormen, ontstaat overlap tussen

Lees verder >
p-hacking
psychologie
Kyra Delsing

Hoe voorkom je p-hacking bij A/B testen?

‘p-Hacking’ (oftewel ‘data fishing’ en ‘data snooping’) is de neiging om patronen in gegevens te ontdekken die statistisch significant lijken, terwijl er feitelijk geen effect is.

Lees verder >
Attributie IQ
Statistiek
Reinier Koolmees

Gebruik je attributie IQ!

Als marketeer zet je meestal verschillende kanalen in om uiteindelijk te kunnen bepalen welke het beste converteren. Hierbij dragen mogelijk meerdere kanalen bij aan één

Lees verder >
contact

CONTACT

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).

Sluit Menu