Laatste blog

Laatste blog

law of distraction

The law of distraction

Even je mail checken. In je mail een nieuwsbrief voor een kortingsactie bij de Bever. Alle wandelschoenen 25% korting, interessant.

Lees verder >
Selecteer een onderwerp:
  • Alles
  • events
  • online dialogue
  • psychologie
  • Statistiek
  • strategie
  • User Experience
ethisch omgaan met nudging
psychologie

Ethisch omgaan met nudging

Wat zou jij ervan vinden als je humeur werd beïnvloed door middel van vrolijke of verdrietige berichten op de feed van jouw social media account?

Lees verder >
gedragsbeïnvloeding
psychologie

Onbewust proefkonijn

Wanneer is gedragsbeïnvloeding gewenst en wanneer niet? Wanneer je tegenwoordig een website bezoekt, heb je een grote kans dat je participant bent in meerdere online

Lees verder >
emerce conversion
events

Presentatie Emerce Conversion

Tijdens Emerce Conversion (11 april 2019) in Amsterdam stonden collega’s Tom van den Berg en Bart Schutz op het hoofdpodium. Interesse in de slides? Bart

Lees verder >
we zijn verhuisd
online dialogue

We zijn verhuisd!

We hebben iets leuks te melden, we zijn verhuisd! De afgelopen jaren zijn we steeds verder aan het groeien en is ons huidige pand aan

Lees verder >
data
Statistiek

Wat kan je leren van data?

Dataverzameling is sinds de komst van het internet een stuk makkelijker geworden. Iedere actie en klik van een gebruiker op een website wordt gemeten en

Lees verder >
ux cro
User Experience

UX bij CRO

Waar het allemaal samenkomt Het jaar 1983 was het begin van een belangrijke verschuiving: Heinz kwam met een nieuw fles-ontwerp voor hun beroemde tomatenketchup. In

Lees verder >
strategie

Gebruik je opleidingsbudget

De voordelen van blijven leren binnen je organisatie Bij Online Dialogue vinden we ontwikkeling heel belangrijk. Naast dat we zelf graag op de hoogte blijven

Lees verder >
Conversie copywriting
events

Conversie copywriting

Bij copywriting probeer je mensen te overtuigen door het schrijven van teksten voor commerciële doeleinden. Binnen online marketing is copywriting zeer belangrijk. Met zo min

Lees verder >
Nir Eyal Hooked
psychologie

Gewoontes creëren

Nir Eyal: Hooked Nir Eyal presenteerde tijdens Conversion Hotel 2018 over gedrag omzetten in gewoonte. Hij is schrijver van het boek ‘Hooked: how to build habit-forming products’.

Lees verder >
psychologie design
User Experience

De kracht van psychologie en design

Het menselijke gedrag is in de afgelopen decennia uitgegroeid tot een belangrijk onderwerp. Duizenden eerstejaars schrijven zich jaarlijks in om zich de komende jaren in

Lees verder >
UX kennis
User Experience

UX kennis door experimenteren

Erin Weigel (Booking.com) gaf een presentatie tijdens Conversion Hotel 2018 over fouten maken en gaf tips over het vermijden van fouten. Erin gelooft in overzichtelijke, functionele

Lees verder >
confirmation bias
Statistiek

Confirmation bias

Confirmation bias is de cognitieve bias die mensen hebben om waarde te hechten aan informatie die hun eigen voorkeur en hypotheses bevestigen. Daarnaast wordt er

Lees verder >
Implicaties data experimenten
psychologie

Mars of mandarijn?

Implicaties van de grote hoeveelheid data bij experimenteren Om zo secuur mogelijk te werk te gaan is er een aantal richtlijnen die ervoor zorgen dat

Lees verder >
CH2018 management summary
events

CH2018 Management Summary

Op 16, 17 en 18 november 2018 organiseerde Online Dialogue samen met Webanalisten.nl de vijfde editie van Conversion Hotel. Een volledig weekend vol geweldige uitvoeringen,

Lees verder >
witruimte
User Experience

De kracht van witruimte

Elke dag komt er een grote hoeveelheid informatie op ons af. Dit begint bij mij al als ik wakker word. Een van de eerste dingen

Lees verder >
Gedrag
psychologie

Hoeveel kippen zie jij vliegen?

Psychologie heeft geen superkracht, maar helpt je wel beter voorspellen Met iedere beslissing die je voor je bedrijf neemt, probeer je de toekomst te voorspellen:

Lees verder >
user experience apparaten

CONTACT

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).

Sluit Menu

Kom je bij ons werken?