Laatste blog
Laatste blog

Learnings uit experimenten: de toekomst (3/3)
In de vorige blogs heb je alles kunnen lezen over het belang van een goede hypothese en hoe je een
- Alles
- academy
- analytics
- award
- Case
- Data analyse
- events
- online dialogue
- psychologie
- statestiek
- Statistiek
- strategie
- User Experience

Geef je CRO programma een boost met deze 3 modellen
Waar het ene bedrijf net begint met het opzetten van een CRO programma, is het andere al ver gevorderd. Hoe ver je ook bent met

Beleggen met 20 euro per maand
Beleggen is een hot topic. Geld op de spaarrekening levert niets op en het is makkelijker dan ooit om als particulier te beleggen. Toch lijkt

(H)erken je stakeholders voor een experimenteer cultuur in 5 stappen
Het kennen van je stakeholders is een belangrijk punt om te beginnen als je wilt dat je organisatie experimenteert en valideert. Wie zijn die stakeholders?

DiDo#37: Experimenteren op grotere schaal (online)
Op donderdag 11 november 2021 organiseren wij onze derde Dialogue Donderdag (DiDo) van het jaar. Vanwege de laatste corona ontwikkelingen vindt het event online plaats en zullen we op afstand

De invloed van je communicatie op een veranderingsproces
Onlangs sprak ik op de Experiment Nation Conference. In mijn presentatie behandelde ik verandermanagement om tot een cultuur van experimenteren te komen. De meest invloedrijke

De Online Dialogue traditie van de gong
Mensen die al eens bij ons op kantoor zijn geweest, kennen ‘m al: onze gong. Die geven we een lel wanneer we een winnende test

De online Battle of Attention
Wat trekt jouw aandacht? Een rood bolletje bij je Whatsapp, een mail die met een pingeltje binnenkomt, een pushbericht van Nu.nl? Dit zijn welbekende aandachtstrekkers.

App testing bij NU.nl
NU.nl bereikt 8 miljoen unieke bezoekers per maand via hun website en app. Ze experimenteren volop, maar sinds kort A/B-testen ze ook in de app.

In 5 stappen naar een evidence-based prioriteringsmodel
Conversie optimalisatie bestaat inmiddels al een tijdje. In de loop der jaren hebben we ons verdiept in onderwerpen als statistiek, psychologie, server-side testen en automatisering.

Meetup voor UX-ers, actief binnen CRO
UX meetup op 16 september 2021 Vorig jaar organiseerden onze UX experts een meetup over UX Fabels en valkuilen. We kozen er toen voor om

Doe goed onderzoek met Online Dialogue’s 6V model
Het uitvoeren van goed en gedegen onderzoek is een van de belangrijkste zaken binnen conversie optimalisatie. Goed en gedegen onderzoek resulteert in betere hypotheses en

Help! Mijn klant doet niet wat ik wil…
Veel teams en organisaties zijn druk bezig met “het motiveren” van hun klanten. Ze creëren interessante content, prachtige visuals, overtuigende campagnes en inspirerende pitches. Toch

3 Tips voor bias: herken ze en laat je minder beïnvloeden
Als je wel eens bij Online Dialogue op kantoor bent geweest, heb je ongetwijfeld gezien wat er levensgroot op de muur hangt. The Cognitive Bias

Het verschil van UX voor B2B of B2C
Een groot deel van de klanten bij Online Dialogue zijn Business-to-Consumer (B2C), maar steeds vaker worden we benaderd door klanten binnen het B2B (Business-to-Business) segment. Beide

Anouk Erens is digital webanalist van het jaar!
Op donderdag 1 juli vond de uitreiking van de MOA Awards plaats in de Hallen in Amsterdam.Wij mochten erbij zijn, omdat ‘onze’ Anouk Erens was

De invloed van het ‘Irma-effect’ op website optimalisatie
Het ‘Irma-effect’: ontstaan dankzij gebarentolk Irma Sluis, die aan het begin van de corona crisis regelmatig te zien was tussen Mark Rutte en Hugo de

De overeenkomsten tussen A/B testen en het EK voetbal
Op 11 juni ging het uitgestelde EK voetbal eindelijk van start en nu is het genieten geblazen! Naast dat we natuurlijk groot voetbalfans zijn, zijn

Hoe combineer je CRO en personalisatie?
Afgelopen donderdag – 3 juni – was de drukst bezochte Dialogue Donderdag die we ooit hebben gehad. Het thema deze editie was ‘Hoe combineer je

“Help! My customers are not doing what I want”
Organisaties investeren veel tijd en geld om hun klanten te motiveren. Veel van deze inspanningen leiden niet tot meer sales, meer leads, meer engagement of

De kunst van het weglaten
Hoe leger de pagina, hoe voller de hotels Stel je voor: je krijgt de opdracht om het design van onderstaande webpagina aan te passen. Het

Anouk Erens genomineerd voor Digital & Webanalist van het jaar 2021
Onze data insight expert Anouk Erens is genomineerd voor een MOA Award voor Digital & Webanalist van het jaar 2021! Leuk! Spannend! En terecht natuurlijk

Stappenplan: hoe pas ik mijn cookie-instellingen aan?
In de blog ‘Stop nou eens met die dubieuze cookiemeldingen’ werd een pleidooi gehouden voor klantvriendelijke cookiemeldingen, waarbij het voor bezoekers net zo makkelijk is

Online DiDo#36: Hoe combineer je CRO en personalisatie?
Donderdag 3 juni 2021 organiseren wij onze tweede Dialogue Donderdag (DiDo) van het jaar! Vanwege corona zullen we op afstand kennis delen, discussiëren en bijpraten.

MIE’21 – Net even wat anders
Onder de noemer “It’s all about insights” presenteert het MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, in mei met meer dan 50 sessies, de belangrijkste insights

Waarom A/B-testen als ‘de groep’ de uitkomst toch al heeft bepaald?
Wees bewust van groepsdenken en stop ermee. Hoe kunnen groepen goede beslissingen nemen? Dat is de vraag waarmee Mariano Sigman en Dan Ariely hun onderzoek

Hallmark: daarom werken wij met Online Dialogue
Voor een publicatie in de Emerce100 vroegen we aan Lisanne van de Weijgert, customer experience lead bij Hallmark, om uit te leggen waarom zij graag

5,5 ster in de Emerce100 voor beste optimalisatie bureaus!
Vandaag is de vijftiende editie van Emerce100 verschenen. In deze speciale jaarlijkse uitgave van Emerce beoordelen beslissers uit de online industrie de prestaties van dienstverleners.

Food for Thought: Biologisch… Duurzamer, lekkerder, gezonder of marketingtruc?
Eind maart kondigde Brussel een nieuw actieplan aan, met als belangrijkste doel: In 2030 moet een kwart van alle landbouwgrond in de EU biologisch zijn.

Hoe kies je een goede A/B-test tool?
Hoe maak je als bedrijf de keuze voor de aanschaf van een A/B-test tool? En wat zijn de onderlinge verschillen? Hieronder een eerste aanzet om

Stappenplan: 10 functies die je kan bouwen voor je server-side testtool
Experimenteren (A/B-testen) op de server is een onderwerp dat steeds meer gaat spelen. Wanneer je besluit over te schakelen naar server-side testen (in plaats van

Stop de wildgroei aan dubieuze cookiemeldingen
Een pleidooi voor klantvriendelijke cookiemeldingen Stel je voor dat de winkelstraten eindelijk weer echt open gaan (daar kijken we in corona-tijd reikhalzend naar uit). Enthousiast

Dialogue Donderdag #35: hoe combineer je agile met conversie optimalisatie?
Afgelopen donderdag (11 maart) was de 35e editie van onze Dialogue Donderdag (DiDo). Tijdens dit online event gingen de sprekers én de bezoekers in op

25 maart 2021 – gratis webinar personalisatie
Op een bepaald moment in de ontwikkeling van je conversieprogramma, ben je tegen personalisatie aangelopen. Maar hoe ga je dit erin verwerken? Zijn het losse

Hoe combineer je CRO met scrum?
Steeds meer bedrijven investeren in datagedreven werken en de agile werkwijze. Ondanks dat er veel overeenkomsten zijn tussen beide methodes, worden ze binnen bedrijven vaak

Stappenplan: A/B-test opzetten in code (JavaScript)
Wil je een eigen A/B-test bouwen in JavaScript (JS)? Doorloop dan dit stappenplan om je eigen A/B-test live te zetten. A/B-testen is een ideaal middel

Een gesprek over privacy en CRO
Belangrijkste lessen uit de expert meet-up ‘Privacy: Threat or Friend?’ Ontwikkelingen om de privacy van consumenten te beschermen volgen elkaar snel op. Maatschappelijk bewustzijn over

Waarom je nooit klaar bent met A/B-testen
Bij de start van een optimalisatie proces op de website, wil men graag weten wanneer het proces afgerond is. Bij de meeste producten of diensten

Online DiDo#35: Hoe combineer je scrum met CRO?
Lees nu de samenvatting van deze DiDo. Of meld je aan voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze events. Donderdag 11

Big data, big business?
Waarom psychologen onmisbaar zijn in het big data tijdperk Om te kunnen blijven bestaan moeten bedrijven zichzelf steeds verbeteren. Bedrijven optimaliseren hun product, dienst of

Verbeter je gebruiksvriendelijkheid met UX writing
Een website met een strak design en vloeiende animaties is natuurlijk erg aantrekkelijk voor het oog. Maar de user interface (UI) niet essentieel voor een

De beste plekken voor een CTA
In het werkveld van CRO zien we bij A/B-testen een duidelijk verband tussen de time on page en het conversieratio. Onder andere de positie van

Volg een opleiding in 2021
Bij Online Dialogue delen we onze vakkennis graag. Ook dit jaar hebben we weer een ruim aanbod aan leerzame opleidingen. Leer alles over tools, analyses

Gratis online training: Airtable inzetten voor je CRO-proces
Het hebben van een gestructureerd proces en inzicht in je prestaties is essentieel voor je CRO-programma. Maar hiervoor heb je wel een goede tool nodig…

Privacy: Threat or Friend?
Zorgen over privacy zijn al lang niet meer voorbehouden aan activisten en hardliners. De notie dat de data over je online gedrag waarde heeft, dringt

10 redenen om Airtable te gebruiken voor je CRO-proces
Het hebben van een gestructureerd proces en inzicht in je prestaties is essentieel voor je CRO-programma. Maar hiervoor heb je wel een goede tool nodig…

We hebben een nieuwe collega: Desiree van der Horst
Desiree gaat bij Online Dialogue aan de slag als conversion manager. Super blij en trots! Heel veel succes en plezier Desiree! Over Desiree: Er zijn

2020: terugblik en kerstgeschenk
Het jaar komt ten einde. Een goed moment om eens terug te kijken naar dit (gekke) jaar, onze blik te richten op komend jaar én

De top 10 blogs van 2020
Bij Online Dialogue zijn we elk jaar weer fervent luisteraars van de Top 2000. Tussen kerst en nieuwjaar schallen de klassiekers op kantoor uit de

Verzamel testideeën met een brainstormsessie
Wat kan je doen als je geen ideeën meer hebt om te testen? Een goede vraag. En eentje die mij vaak wordt gesteld door mensen

Start met effectief motiveren
Motivatie is een van de meest gebruikte strategieën om ervoor te zorgen dat consumenten een product kopen. Helaas is het ook de strategie die vaak

CONTACT
Kunnen wij je ergens mee helpen?
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).