Laatste blog
Laatste blog

Learnings uit experimenten: de toekomst (3/3)
In de vorige blogs heb je alles kunnen lezen over het belang van een goede hypothese en hoe je een
- Alles
- academy
- analytics
- award
- Case
- Data analyse
- events
- online dialogue
- psychologie
- statestiek
- Statistiek
- strategie
- User Experience
Big Data, middel of doel?
Onze Online Dialogue collega en Big Data-expert Arend Zwaneveld heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over Big Data, is het een middel, of het doel?
Online Dialogue presenteert op Digitaal Werven
Op 2 oktober dit jaar heeft voor de zesde keer het Digitaal Werven-event plaats. Bas van de Haterd presenteert de resultaten van zijn onderzoek naar
Emerce conversie rubriek augustus 2012: gevonden worden op LinkedIn
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue maandelijks de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft hij
Vertrouwensherstel Vodafone vergt meer dan goede crisiscommunicatie
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor Bijgespijkerd een artikel geschreven over de uitdaging van klantcommunicatie in een crisis. Je ‘branding’ is
De tien meest memorabele tips van de Conversion Summit Frankfurt 2012
Op 6 september vond in Frankfurt de Conversion Summit 2012 plaats. Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen was er bij en kijkt terug
Providers gaan ‘tol’ heffen voor app-ontwikkelaars
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over een nieuwe ontwikkeling in de mobiele markt, waar providers een
Conversion Summit 2012 Links & Slides
Zoek je de online tuesday slides van Bart Schutz? Die staan hier. Thank you that you are interested in the links and slides from our
Big Data en de toekomst van Web analytics (I)
Online Dialogue collega, analist en Big Data-expert Arend Zwaneveld heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over Big Data en de toekomst van Web analytics. De
De mogelijkheden en valkuilen van ratings en reviews
Online Dialogue partner en strateeg Maurice Beerthuyzen heeft voor Bijgespijkerd.nl een artikel geschreven over de do’s en dont’s rondom klantbeoordelingen. Misset Horeca deed laatst een
Intrinsieke verleidingstechnieken: 5 duurzame conversietips
Persuasion is hot. Vooral omdat het zo ongekend veel rendement oplevert, maar ook omdat het veel inzicht in je eigen keuzes biedt. De meeste persuasion-technieken
De Analytics make-over week #amweek
Analytics implementaties kunnen langdradige projecten zijn. Niet zozeer die ene code op een web of mobiele site plaatsen, dat gaat vaak wel goed. Het meten
Uitgerust op je vakantie? Na de zomer heeft u het druk genoeg
Online Dialogue partner en strateeg Maurice Beerthuyzen heeft voor NIMA Magazine Q3 een artikel geschreven met zeven tips waar je na de zomer meteen mee
Conversion Summit 2012: Bart en Ton presenteren keynote in Frankfurt
Op donderdag 6 september 2012 vindt in Frankfurt de Conversion Summit 2012 plaats, een internationaal congres over Conversie Optimalisatie, met goede sprekers en interessante cases.
Verbluffende mogelijkheden nieuwe Google Analytics
Onze Online Dialogue collega en strateeg Wilbert Pot heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over de verbluffende mogelijkheden van de aankomende nieuwe Google Analytics release.
Gezocht: het volgende teamlid van Online Dialogue
Heb jij een passie voor het verbeteren van de online dialoog? Zorgen dat die (mobiele) webpagina eens echt lekker werkt en je goed helpt in
Big Data voorbeeld: Universiteiten geld laten verdienen aan hun Intellectuele Eigendom
Onze Online Dialogue collega en analist Arend Zwaneveld is voor Webanalisten.nl aan een serie artikelen begonnen. Hij bekijkt verschillende cases van Big Data-voorbeelden uit de
5 persuasion tips: Peak End Rule = conversiebooster
Met de Wheel of Persuasion wil onze Online Dialogue collega en psycholoog Bart Schutz inzicht geven in wat mensen beweegt en hoe zij overtuigd kunnen
Emerce conversie rubriek juni 2012: website optimalisatie voor tablets
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue maandelijks de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft hij
Big Data voorbeeld: Game changer op de arbeidsmarkt
Onze Online Dialogue collega en analist Arend Zwaneveld is voor Webanalisten.nl aan een serie artikelen begonnen. Hij bekijkt verschillende cases van Big Data-voorbeelden uit de
#ondido 10: Opening Online Dialogue House
Op donderdag 31 mei vond in het centrum van Utrecht de officiële opening plaats van het Online Dialogue House, hét kenniscentrum op het gebied van
Big Data voorbeeld: medische zorg op maat met alwetende Big Data arts-assistent
Onze Online Dialogue collega en analist Arend Zwaneveld is voor Webanalisten.nl aan een serie artikelen begonnen. Hij bekijkt verschillende cases van Big Data-voorbeelden uit de
Blog – Vodafone Sociaal: Service is de nieuwe Marketing!
Vorige week verscheen op online marketing-blog Bijgespijkerd.nl een artikel van onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen. Hij schreef over Service als de nieuwe
Arend Zwaneveld blogt serie artikelen over praktijkvoorbeelden Big Data
Onze Online Dialogue collega en analist Arend Zwaneveld is voor Webanalisten.nl aan een serie artikelen begonnen. Hij bekijkt verschillende cases van Big Data-voorbeelden uit de
Het online toepassen van succesformules Apple Stores
Met een verzesvoudiging van de omzet in de afgelopen vijf jaar zijn de Apple Stores een schoolvoorbeeld van hoe je premium elektronica aan de man
Het Online Dialogue House
Donderdag 31 mei 2012 vindt de 10e Online Dialogue Donderdag plaats. Naast deze mooie mijlpaal van onze online dialoog kennismiddag vieren we nog iets anders.
Hoera! We hebben er een data driven dialogue expert bij
Het aantal mensen in Nederland dat veel ervaring heeft in het analyseren van webdata en bezoekersfeedback, het vertalen naar inzichten en het uitzetten van verbeteracties
Fusion Marketing Experience Antwerpen: quotes
Op 3 mei en 4 mei 2012 werd in Antwerpen de 3e Fusion Marketing Experience gehouden. Dit congres met internationale focus had als thema “Improve
Online Dialogue breidt uit: welkom Michiel Jansen!
Gisteren hebben we weer en heerlijk glas bruisende wijn mogen drinken. We vierden dat sinds die dag Michiel Jansen de nieuwste medewerker van Online Dialogue
9 internationale awards voor Online Dialogue
Bij onze klanten maken we binnen optimalisatietrajecten veelvuldig gebruik van A/B testen. In het continue verbeterproces kunnen we met deze experimenten namelijk op basis van
Fijne feestdagen en een dialoogvol 2012!
Dank voor je interesse in Online Dialogue in 2011. Met veel plezier werkten we met je samen en/of zagen we je op 1 of meerdere
Online Dialogue groeit, welkom Arend en Wilbert!
Online Dialogue is opgebouwd rondom een multidisciplinair team van ervaren zelfstandige vakexperts. Deze partners vertegenwoordigen alle disciplines die nodig zijn om online een goede dialoog
Online Dialogue Donderdag editie 7 staat voor de deur
Wanneer: donderdag 10 november: 14.30 – 17.00 (borrel tot 18.30) Waar: Seats2Meet, Hoog Catherijne, Utrecht In deze 2e aflevering van het congresseizoen 2011 / 2012
MoneYou.nl: snel en slim optimaliseren – deel 2
Al eerder schreven wij op onze website over het snel en slim optimaliseren proces bij onze klant MoneYou. Gezamenlijk presenteerden wij dit proces eerder op
De mogelijkheden van sociale dialogen voor recruiters
Tijdens Digitaal Werven 2011 gaf senior internet consultant Maurice Beerthuyzen een presentatie over de mogelijkheden en de zin van het inzetten van social media in
#ondido 6: Anna Botsvine partner & dagoverzicht
Zo vlak na onze 2e verjaardag hadden we wederom een feestelijk moment. De Online Dialogue partner organisatie is uitgebreid met een senior (visual) design partner:
Nieuwe reeks Online Dialogue Donderdagen
Vorig jaar, op de dag van onze 1e verjaardag, zijn we gestart met de Online Dialogue Donderdag. We misten op de evenementen waar we normaal
Presentaties Online Dialogue Donderdag 5 & 4 #ondido
Gisteren vond de 5e Online Dialogue Donderdag plaats in Utrecht en daarmee sloten we het eerste jaar van dit succesvolle kennisdelings evenement over online dialogen
Vacature: analyse en optimalisatie expert
Deze vacature is vervuld. Online Dialogue is een organisatie die kennisleiderschap nastreeft in het succesvol communiceren in het online kanaal. In de dialoog tussen de
MoneYou.nl: snel en slim optimaliseren
Over het optimaliseren van het online rendement wordt veel gesproken. Organisaties zouden het zelf moeten oppakken, maar dit blijft vaak een theoretische zaak. Gebrek aan
3 internationale awards voor Online Dialogue
In de online rendement optimalisatie trajecten voor onze klanten maken wij vaak gebruik van zogenaamde AB testen om op basis van daadwerkelijk klantgedrag te bepalen
Online Dialogue Donderdag #3 terugblik
Dit bericht verscheen eerder op marketingfacts.nl In dit artikel een samenvatting van de 3e Online Dialogue Donderdag. Na eerdere succesvolle sessies over Persuasion en Van
Fijne feestdagen en een dialoogvol 2011!
Dit jaar hebben wij met veel plezier de online dialoog voor onze opdrachtgevers mogen meehelpen verbeteren. Dit in een jaar waar de groei in het
ABN AMRO op de 2e Online Dialogue Donderdag
Dit artikel verscheen eerder op marketingfacts.nl (door Bas van de Haterd) Afgelopen donderdag was er weer een Online Dialogue Donderdag. Een middag waarop de experts
49% meer conversie op de interne zoekmachine
Dit bericht verscheen eerder op webanalisten.nl Wanneer je meer conversie wilt halen uit een onderdeel van je website ga je vaak aan de gang met
Wij zijn vol, maar op 11 november is er nog plek
Wij kunnen als bedrijf slechts een beperkt aantal klanten tegelijk goed bedienen. De strategie, ontwerp en optimalisatie trajecten zijn intensief en wij kunnen fysiek slechts
Verslag 1e Online Dialogue Donderdag
Dit artikel is geschreven door Matthew Niederberger en eerder verschenen op Marketingfacts.nl. Marketingfacts is exclusief media partner van de Online Dialogue Donderdag. Afgelopen donderdag, 9
Nieuwe partner: Maurice Beerthuyzen
Afgelopen donderdag bestond Online Dialogue 1 jaar en die dag was het dubbel feest. Op 9 september 2010 tekende Maurice Beerthuyzen zijn partnercontract met Online
Conversie clinic voorbeelden
Op de Online Dialogue donderdag die a.s. 9 september voor het eerst wordt gehouden (op onze verjaardag!) zal het 2e gedeelte van dit kennis evenement
Online Dialogue Donderdag / 1 jaar!
Op 9 september 2010 bestaat Online Dialogue 1 jaar! Het einde van dit mooie eerste jaar (met fijne klanten zoals KPN, Lage Landen, MoneYou, Rabobank
Van der Valk: efficiënt naar meer rendement
Sinds begin van dit jaar werken we op het gebied van online conversie optimalisatie voor Van der Valk Hotels en Restaurants. Van der Valk internet

CONTACT
Kunnen wij je ergens mee helpen?
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).