Laatste blog
Laatste blog

Al meer dan 10 jaar onafgebroken in de Emerce 100
Eind april is traditioneel de periode waarin Emerce de nieuwe editie van de Emerce 100 publiceert. In deze speciale jaarlijkse
- Alles
- events
- online dialogue
- psychologie
- statestiek
- Statistiek
- strategie
- User Experience
Welkom Jules Stuifbergen bij Online Dialogue
Trouwe kijkers van onze “over ons” pagina of volgers van onze twitter feed of flickr fotostream hadden ‘m al gespot: Jules Stuifbergen. Jules is deze
Emerce conversie rubriek oktober 2012: tools waarmee je het verschil kunt maken
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere twee maanden de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand
Thema en programma van Dialogue Donderdag #11
Cookiewet: kom maar op met die opt-in! Wat is de status in regelgeving? Wat zijn de eerste praktijk learnings? Hoe verzamel je met maximaal effect
Trends om te volgen: Ben jij al klaar voor mobiel?
Binnenkort gaat Online Dialogue meer aandacht besteden aan trends in ons vakgebied, ook in de vorm van evenement. Wat gebeurt er allemaal in ons vakgebied?
7 tips om een crisis online het hoofd te bieden
Onze Online Dialogue partner en Social Media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Bijgespijkerd een artikel geschreven met 7 tips om een crisis online het hoofd te
Bart Schutz: Online Tuesday presentatie slides
Leuk dat je interesse hebt in de presentatie die onze chief persuasion officer Bart Schutz gaf op Online Tuesday, Amsterdam 9 oktober 2012. Hier vind
Je online conversie optimaliseren? Imiteer het gedrag van je klant!
Onze Online Dialogue collega en persuasion-expert Dr. Dirk Franssens heeft voor Online-persuasion.com een artikel geschreven over de persuasion techniek mimicry. Waarom kopieert een verkoper altijd
Trends om te volgen: de donkere kant van machtige netwerken
Binnenkort gaat Online Dialogue meer aandacht besteden aan trends in ons vakgebied, ook in de vorm van evenement. Wat gebeurt er allemaal in ons vakgebied?
Trends om te volgen: het duel der giganten
Binnenkort gaat Online Dialogue meer aandacht besteden aan trends in ons vakgebied, ook in de vorm van evenement. Wat gebeurt er allemaal in ons vakgebied?
Dr. Dirk Franssens: persuasion expert
Sinds kort maakt Dirk Franssens deel uit van het Online Dialogue consultancy team. Dirk Franssens studeerde psychologie in Maastricht. Hij promoveerde in 2010 en werd
Martijn Müller, onze community manager
Recent tekende Martijn Müller zijn contract als community manager voor Online Dialogue. Bezoekers van het ODHouse hebben hem ongetwijfeld al ontmoet. Martijn loopt daar immers
De #ODHouse check-in tool is live!
Het Online Dialogue House is sinds jaar en dag (nou goed, sinds begin juni) dé place-to-be voor gepassioneerde webanalisten, online marketeers en andere vakliefhebbers. Wij
Nyenrode Big Data slides van Arend Zwaneveld
Afgelopen donderdag 27 september presenteerde Arend tijdens het Big Data event op Nyenrode “Big Data: niet het doel, wellicht de bestemming”. Nu Big Data het
Het verbeteren van je ongestructureerde online dialoog, daar gaat het om
Onze Online Dialogue partner en social-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor zijn nieuwe klantdialogen blog een artikel geschreven over het belang van een gestructureerde online dialoog.
Search Marketing Thursday slides van Ton Wesseling
Donderdag 27 september presenteerde Ton op de Search Marketing Thursday in Utrecht. Ton’s slides kunnen hier als PDF gedownload worden, of bekijk ze hieronder. In
Bart, Ton en Arend: 1 dag, 3 events, 3 sprekers
Online marketeers en webanalisten die vandaag nog een gaatje in hun agenda hebben, hoeven zich niet te vervelen. Zowel onze persuasion expert Bart Schutz, als
Thuiswinkel Update 2012 slides van Bart Schutz
Dank je wel voor je interesse in de slides van Bart’s presentatie op de Thuiswinkel Update 2012. Machtig interessante inzichten toch? Tweet over ons! alvast
Big Data, middel of doel?
Onze Online Dialogue collega en Big Data-expert Arend Zwaneveld heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over Big Data, is het een middel, of het doel?
Online Dialogue presenteert op Digitaal Werven
Op 2 oktober dit jaar heeft voor de zesde keer het Digitaal Werven-event plaats. Bas van de Haterd presenteert de resultaten van zijn onderzoek naar
Emerce conversie rubriek augustus 2012: gevonden worden op LinkedIn
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue maandelijks de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft hij
Vertrouwensherstel Vodafone vergt meer dan goede crisiscommunicatie
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor Bijgespijkerd een artikel geschreven over de uitdaging van klantcommunicatie in een crisis. Je ‘branding’ is
De tien meest memorabele tips van de Conversion Summit Frankfurt 2012
Op 6 september vond in Frankfurt de Conversion Summit 2012 plaats. Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen was er bij en kijkt terug
Providers gaan ‘tol’ heffen voor app-ontwikkelaars
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over een nieuwe ontwikkeling in de mobiele markt, waar providers een
Conversion Summit 2012 Links & Slides
Zoek je de online tuesday slides van Bart Schutz? Die staan hier. Thank you that you are interested in the links and slides from our
Big Data en de toekomst van Web analytics (I)
Online Dialogue collega, analist en Big Data-expert Arend Zwaneveld heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over Big Data en de toekomst van Web analytics. De
De mogelijkheden en valkuilen van ratings en reviews
Online Dialogue partner en strateeg Maurice Beerthuyzen heeft voor Bijgespijkerd.nl een artikel geschreven over de do’s en dont’s rondom klantbeoordelingen. Misset Horeca deed laatst een
Intrinsieke verleidingstechnieken: 5 duurzame conversietips
Persuasion is hot. Vooral omdat het zo ongekend veel rendement oplevert, maar ook omdat het veel inzicht in je eigen keuzes biedt. De meeste persuasion-technieken
De Analytics make-over week #amweek
Analytics implementaties kunnen langdradige projecten zijn. Niet zozeer die ene code op een web of mobiele site plaatsen, dat gaat vaak wel goed. Het meten
Uitgerust op je vakantie? Na de zomer heeft u het druk genoeg
Online Dialogue partner en strateeg Maurice Beerthuyzen heeft voor NIMA Magazine Q3 een artikel geschreven met zeven tips waar je na de zomer meteen mee
Conversion Summit 2012: Bart en Ton presenteren keynote in Frankfurt
Op donderdag 6 september 2012 vindt in Frankfurt de Conversion Summit 2012 plaats, een internationaal congres over Conversie Optimalisatie, met goede sprekers en interessante cases.
Verbluffende mogelijkheden nieuwe Google Analytics
Onze Online Dialogue collega en strateeg Wilbert Pot heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over de verbluffende mogelijkheden van de aankomende nieuwe Google Analytics release.
Gezocht: het volgende teamlid van Online Dialogue
Heb jij een passie voor het verbeteren van de online dialoog? Zorgen dat die (mobiele) webpagina eens echt lekker werkt en je goed helpt in
Big Data voorbeeld: Universiteiten geld laten verdienen aan hun Intellectuele Eigendom
Onze Online Dialogue collega en analist Arend Zwaneveld is voor Webanalisten.nl aan een serie artikelen begonnen. Hij bekijkt verschillende cases van Big Data-voorbeelden uit de
5 persuasion tips: Peak End Rule = conversiebooster
Met de Wheel of Persuasion wil onze Online Dialogue collega en psycholoog Bart Schutz inzicht geven in wat mensen beweegt en hoe zij overtuigd kunnen
Emerce conversie rubriek juni 2012: website optimalisatie voor tablets
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue maandelijks de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft hij
Big Data voorbeeld: Game changer op de arbeidsmarkt
Onze Online Dialogue collega en analist Arend Zwaneveld is voor Webanalisten.nl aan een serie artikelen begonnen. Hij bekijkt verschillende cases van Big Data-voorbeelden uit de
#ondido 10: Opening Online Dialogue House
Op donderdag 31 mei vond in het centrum van Utrecht de officiële opening plaats van het Online Dialogue House, hét kenniscentrum op het gebied van
Big Data voorbeeld: medische zorg op maat met alwetende Big Data arts-assistent
Onze Online Dialogue collega en analist Arend Zwaneveld is voor Webanalisten.nl aan een serie artikelen begonnen. Hij bekijkt verschillende cases van Big Data-voorbeelden uit de
Blog – Vodafone Sociaal: Service is de nieuwe Marketing!
Vorige week verscheen op online marketing-blog Bijgespijkerd.nl een artikel van onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen. Hij schreef over Service als de nieuwe
Arend Zwaneveld blogt serie artikelen over praktijkvoorbeelden Big Data
Onze Online Dialogue collega en analist Arend Zwaneveld is voor Webanalisten.nl aan een serie artikelen begonnen. Hij bekijkt verschillende cases van Big Data-voorbeelden uit de
Het online toepassen van succesformules Apple Stores
Met een verzesvoudiging van de omzet in de afgelopen vijf jaar zijn de Apple Stores een schoolvoorbeeld van hoe je premium elektronica aan de man
Het Online Dialogue House
Donderdag 31 mei 2012 vindt de 10e Online Dialogue Donderdag plaats. Naast deze mooie mijlpaal van onze online dialoog kennismiddag vieren we nog iets anders.
Hoera! We hebben er een data driven dialogue expert bij
Het aantal mensen in Nederland dat veel ervaring heeft in het analyseren van webdata en bezoekersfeedback, het vertalen naar inzichten en het uitzetten van verbeteracties
Fusion Marketing Experience Antwerpen: quotes
Op 3 mei en 4 mei 2012 werd in Antwerpen de 3e Fusion Marketing Experience gehouden. Dit congres met internationale focus had als thema “Improve
Online Dialogue breidt uit: welkom Michiel Jansen!
Gisteren hebben we weer en heerlijk glas bruisende wijn mogen drinken. We vierden dat sinds die dag Michiel Jansen de nieuwste medewerker van Online Dialogue
9 internationale awards voor Online Dialogue
Bij onze klanten maken we binnen optimalisatietrajecten veelvuldig gebruik van A/B testen. In het continue verbeterproces kunnen we met deze experimenten namelijk op basis van
Fijne feestdagen en een dialoogvol 2012!
Dank voor je interesse in Online Dialogue in 2011. Met veel plezier werkten we met je samen en/of zagen we je op 1 of meerdere
Online Dialogue groeit, welkom Arend en Wilbert!
Online Dialogue is opgebouwd rondom een multidisciplinair team van ervaren zelfstandige vakexperts. Deze partners vertegenwoordigen alle disciplines die nodig zijn om online een goede dialoog
Online Dialogue Donderdag editie 7 staat voor de deur
Wanneer: donderdag 10 november: 14.30 – 17.00 (borrel tot 18.30) Waar: Seats2Meet, Hoog Catherijne, Utrecht In deze 2e aflevering van het congresseizoen 2011 / 2012
MoneYou.nl: snel en slim optimaliseren – deel 2
Al eerder schreven wij op onze website over het snel en slim optimaliseren proces bij onze klant MoneYou. Gezamenlijk presenteerden wij dit proces eerder op

CONTACT
Kunnen wij je ergens mee helpen?
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).