Laatste blog
Laatste blog

Al meer dan 10 jaar onafgebroken in de Emerce 100
Eind april is traditioneel de periode waarin Emerce de nieuwe editie van de Emerce 100 publiceert. In deze speciale jaarlijkse
- Alles
- events
- online dialogue
- psychologie
- statestiek
- Statistiek
- strategie
- User Experience
Bart & Ton op Conversion Conference Chicago
Van 10 tot en met 13 juni 2013 vindt in Chicago de data driven business week plaats. Deze verzameling van congressen over data gedreven online
"Big Data gaat onze wereld drastisch veranderen"
Onze Online Dialogue collega en big data-expert Arend Zwaneveld is voor Marketingfacts naar Nyenrode gegaan voor een avond over Big Data-gedreven beslissingen. Zijn eerste verslag
Dialogue donderdag op 20 juni, debrief op 27 juni 2013
Op 20 juni 2013 organiseren we een knallende laatste Dialogue Donderdag (nummer 13) voor de zomerstop van 2013. Van 14:00 tot 17:00 in Utrecht centrum
A/B-testen 2.0: webstatistieken verzamelen met A/B-testen
Onze optimization expert Guy Stratermans heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over A/B-testen 2.0: webstatistieken verzamelen met A/B-testen. A/B testen associeer je misschien met het
Interview met Ton Wesseling: de heartbeat van e-business
Onze Online Dialogue partner en chief optimization officer Ton Wesseling is door weekblad Intermediair geïnterviewd over “de heartbeat van e-business”. E-commerce zit in de lift.
Hoogtepunten van Adobe Summit EMEA 2013
Jaarlijks organiseert Adobe in Londen een groot congres voor al haar contacten in Europa (en Midden Oosten en Afrika), de Adobe Summit EMEA. Ton Wesseling
Dialogue Donderdag #12 Debrief – Big Data
Sinds we 3 jaar geleden begonnen zijn met de Dialogue Donderdag is de populariteit van ons kennisevenement elke keer weer toegenomen. Dit betekent ook dat
5 social media cases met strategische koerswijzigingen
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor Bijgespijkerd.nl een artikel geschreven over 5 social media cases met strategische koerswijzigingen. Laat ik met
Stop met social media, start met de dialoog
Onze Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor de Online Dialogue nieuwsbrief (schrijf je hiernaast in!) een artikel geschreven over stoppen met
18 april 14:30 – Dialogue Donderdag Debrief – Big Data
Bij deze ben je uitgenodigd om deel te nemen aan de Dialogue Donderdag Debrief sessie die we 18 april 2013 houden in Utrecht. Ditmaal over
De presentaties van Dialogue Donderdag #12
Op 4 april 2013 was het weer zover: Dialogue Donderdag #12 stond op het programma. Het was de tweede Dialogue Donderdag ‘nieuwe stijl’, waar de
Gezocht: nieuwe Online Dialogue collega
Wij geloven in kwaliteit en zelfstandigheid. In data analyse, psychologie en ondernemerschap. Online Dialogue is de organisatie die we stapje voor stapje samen laten groeien
ABC: Always Be Closing… Always be testing
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor Emerce een artikel geschreven over ‘Always be closing’: test die extra sale aan het eind
Hoe je met data de brug slaat tussen visie en realiteit #wac13
Onze Online Dialogue collega en insights expert Wilbert Potheeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over webanalisten de presentatie van Ben Yoskovitz op Webanalytics congres over
A/B-test workshop door Ton Wesseling #wac13
Onze Online Dialogue collega en big data-expert Arend Zwaneveld heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over de A/B-test workshop door Ton Wesseling op het Webanalytics
Big Data workshop door Sandjai Bhulai #wac13
Onze Online Dialogue collega en big data-expert Arend Zwaneveld heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over de Big Data workshop door Sandjai Bhulai op het
15 learnings van het Webanalytics Congres #wac13
Vorige week was het team van Online Dialogue met een aanzienlijke afvaardiging aanwezig op het Webanalytics Congres in Houten. We vroegen collega’s Bart, Wilbert, Dirk,
Profielfotodag bij Online Dialogue
We willen binnenkort bij Online Dialogue een Profielfotodag organiseren voor medewerkers en alle #ODHouse aanhang. Mocht je brakke social media profiel aan een wat mee
Twinkle rubriek maart 2013: cookiewetgeving in de praktijk
Ton Wesseling vult namens Webanalisten een terugkerende conversie-rubriek in Twinkle magazine. Deze maand schrijft hij over cookiewetgeving in de praktijk. Klik de afbeelding voor een
5 online persuasion tips voor SEA campagnes!
Onze Online Dialogue collega en persuasion expert Dr. Dirk Franssens heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over online persuasion tips voor SEA campagnes. Pas psychologische
Wac2013 slides: A/B-testen methode, tools en tips
Vandaag, 13 maart 2013, vindt in Utrecht de workshopdag van het 7e jaarlijkse webanalytics congres plaats (#wac2013). Zojuist presenteerde Ton Wesseling gedurende 90 minuten de
Thema en programma van Dialogue Donderdag #12
Big Data Wat is Big Data? Wat doe je met Big Data in de praktijk? Hoe kun jij eenvoudig starten met Big Data? Na het
Onze nieuwe collega: Guido Jansen
Per 1 maart 2013 start er weer een nieuwe Online Dialogue collega: Guido Jansen. De combinatie van zijn opleiding (cognitieve psychologie), zijn 10 jaar ecommerce
Emerce conversie rubriek februari 2013: meer rendement vaak eenvoudiger dan je denkt
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
Waarom we dit jaar geen Which Test Won awards zullen winnen
Eens per jaar worden door A/B-test case platform Which Test Won gouden en zilveren awards uitgereikt voor de beste A/B-testen van het afgelopen jaar. De
Slides & Links MIE presentatie Ton Wesseling
Dank voor de interesse in de slides van en de links uit de presentatie van Ton Wesseling op MIE 2013, 7 februari 2013 in Den
Online Dialogue weer 1e in de Emerce 100
Sinds 2006 maakt Emerce, het vakblad voor e-business, elk jaar de Emerce 100. Hierin publiceren zij: “hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing,
Goede voornemens 2013: vier ‘sociale’ projecten voor 2013 waar je nog nooit aan had gedacht
Onze Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts deel die van Online Dialogue’s ‘goede voornemens 2013′-drieluik geschreven over vier ‘sociale’ projecten
De 8 regels om te zorgen dat jouw bezoekers wel op 'like' klikken
Onze Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over het goed gebruik van social buttons. Sociale media buttons
Waarom de huidige Nederlandse cookiewet zo zinloos is
Onze Online Dialogue partner en chief optimization officer Ton Wesseling heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over waarom de huidige Nederlandse cookiewet zo zinloos is.
Goede voornemens 2013: ontwikkel een ‘category buster’
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor Marketingfacts deel twee van Online Dialogue’s ‘goede voornemens 2013′-drieluik geschreven over category busters. Category busters
5 tips om meer waarde uit data te halen
Onze Online Dialogue collega en insights expert Wilbert Pot heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven met 5 tips om meer waarde uit data te halen.
Goede voornemens 2013: leren vooruitkijken!
Onze Online Dialogue collega en insights expert Wilbert Pot heeft voor Marketingfacts deel één van Online Dialogue’s ‘goede voornemens 2013’-drieluik geschreven over leren vooruitkijken. We
#ODhouse nu te boeken via Seats2Meet
Vanaf morgen, 15 januari, is het ODhouse ook beschikbaar voor bezoekers van Seats2meet. Op www.seats2meet.com vind je tussen de bekende S2M lokaties ook het ODHouse
De 7 onderwerpen die hot waren in 2012 en hot blijven in 2013
Onze Online Dialogue-partner en chief optimization officer Ton Wesseling heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over de 7 onderwerpen die hot waren in 2012 en
Google Analytics data automatisch inlezen in Google Docs -deel 2
Onze Online Dialogue collega en analytics & optimization-expert Drs. Jules Stuifbergen heeft voor Webanalisten.nl een vervolg-artikel geschreven over hoe je Google Analytics data automatisch in
Kerstgroet en geschenk Online Dialogue
2012 is een mooi jaar voor Online Dialogue. Michiel, Guy, Martijn, Dirk en Jules als nieuwe collega’s, de opening van het Online Dialogue House, de
Emerce conversie rubriek december 2012: welke informatie achter de groene vink te plaatsen
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
Twinkle rubriek december 2012: oplossingen voor de cookiewet
Ton Wesseling vult namens Webanalisten een terugkerende conversie-rubriek in Twinkle magazine. Deze maand schrijft hij over oplossingen voor de cookiewet. Klik de afbeelding voor een
Google Analytics data automatisch inlezen in Google Docs -deel 1
Onze Online Dialogue collega en analytics & optimization-expert Drs. Jules Stuifbergen heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over hoe je Google Analytics data automatisch in
Waarom de grote banken en verzekeraars ‘small’ sexy vinden
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor Marketingfacts.nl een artikel geschreven over de aantrekkingskracht van sublabels voor grote banken en verzekeraars. Veel
Adobe Marketing Cloud: interview met Adobe's Neil Morgan
Onze Online Dialogue collega en big data-expert Arend Zwaneveld heeft voor Webanalisten.nl een interview gehouden met Adobe’s Neil Morgan over Adobe Marketing Cloud. Op 10
Gezocht: toekomstig Online Dialogue collega
Online Dialogue groeit. Niet alleen in aantal opdrachten, ook in kwaliteit binnen het uitgevoerde werk. Inhoudelijke kwaliteit is binnen ons bedrijf 1 van de belangrijkste
De kloof tussen webanalisten en databasemarketeers
Onze Online Dialogue-collega en analytics & optimization-expert Jules Stuifbergen heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over webanalisten als de big data scientists van de toekomst.
Webanalisten als dé (Big) Data Scientists van de toekomst
Onze Online Dialogue collega en big data-expert Arend Zwaneveld heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over webanalisten als de big data scientists van de toekomst.
Presentatie Bart Schutz Online Persuasion #mme2012
Op 15 november vond in Amsterdam het Ebay / Markplaats media event #mme2012 plaats. Chief persuasion officer en partner van Online Dialogue Bart Schutz vertelde
Dialogue Donderdag 11: cookies – tips & slides
Donderdag 1 november 2012 organiseerden wij in het #ODhouse in Utrecht de 11e Dialogue Donderdag. Het was de eerste van de reeks van 5 events
Mijn verhaal over A/B-testen
Vandaag mocht ik op een intern bedrijfsevent op de High Tech Campus in Eindhoven mijn verhaal vertellen over A/B-testen. Over hoe ik mij verbaasde toen
Emerce conversie rubriek november 2012: Cookies: kom maar op met die opt-in!
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere twee maanden de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand
'Fear Appeals': een online persuasion booster?
Onze Online Dialogue collega en persuasion expert Dr. Dirk Franssens heeft voor Online-persuasion.com een artikel geschreven over de persuasion techniek ‘fear appeals’. Het succes van

CONTACT
Kunnen wij je ergens mee helpen?
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).