Laatste blog
Laatste blog

Learnings uit experimenten: de toekomst (3/3)
In de vorige blogs heb je alles kunnen lezen over het belang van een goede hypothese en hoe je een
- Alles
- academy
- analytics
- award
- Case
- Data analyse
- events
- online dialogue
- psychologie
- statestiek
- Statistiek
- strategie
- User Experience
Echte mannen testen in productie
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over waarom we met zijn allen minder plannen moeten maken en
Emerce conversie rubriek november 2014: communiceer met het juiste brein
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
Optimalisatie: het echte Zalando effect
Michiel Janssen schreef het artikel Optimalisatie: het echte Zalando effect voor Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Klik de afbeelding voor een
Waarom ik vind dat jij als Analytics en Optimization Expert bij ons moet komen werken
Deze vacature is vervuld. Ik zal je eens wat vertellen: we hebben weer een vacature bij Online Dialogue. We zijn op zoek naar een Analytics
3 eenvoudige redenen waarom jouw A/B-test vaak niets oplevert
Online Dialogue partner en chief optimization officer Ton Wesseling heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over 3 eenvoudige redenen waarom jouw A/B-test vaak niets oplevert.
Annemarie Engelhart, onze Quality Manager
Online Dialogue groeit, dat is fijn, maar geeft ook altijd weer interessante groeistuipen. Bij groei hoort professionalisering van onze processen, om te voorkomen dat onze
Bart en Ton invloedrijke experts? Stem je mee?
Jaarlijks publiceert PPCHero een lijst met de wereldwijd 25 meest invloedrijke Pay Per Click experts. Dit jaar starten ze met een zelfde verkiezing voor CRO
De geschiedenis van Online Dialogue: Op 11 september verzameld op één podium- deel 2
Online Dialogue bestaat 5 jaar. Dat vieren we 11 september met een congres over conversie optimalisatie. We hebben naar onze bescheiden mening, een fantastisch programma
Online Dialogues Days: Stel je vraag aan Tim Ash
Tim Ash komt op 11 september naar Nederland. De auteur van de internationale bestseller Landing Page Optimization, de CEO van conversieoptimalisatie bureau Sitetuners en de
Online Dialogue moments: 5 jaar in een timeline [2009]
We bestaan 5 jaar dit jaar en dat willen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan. In deze blog gaan we in op de hoogtepunten en
Online Dialogue moments: Waarom wij Stéphane Hamel en Justin Rondeau op ons podium hebben [deel 1]
Online Dialogue bestaat 5 jaar. Dat vieren we 11 september met de Online Dialogue Days, een congres over conversie optimalisatie. Als je jarig bent, en
De Online Dialogue Days op 11 en 12 september
Online Dialogue bestaat binnenkort 5 jaar en dat moet natuurlijk gevierd worden zoals alleen Online Dialogue dat kan: met een fantastisch congres! Op 11 en
Redesign? We leven niet meer in 2002!
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over redesigns, en waarom je iedere dag je website moet optimaliseren.
Elke internetter is een proefkonijn; Bart op NOS.nl
Bart Schutz werd afgelopen woensdag geïnterviewd door Rachid Finge van het NOS-journaal. Dit naar aanleiding van de ‘buzz’ rondom Facebook. Facebook deed onderzoek naar de gemoedstoestand van mensen en
Ideeën weggeven – help je mee?
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen schreef voor Marketingfacts een artikel over het weggeven van ideeën. Eerder deze maand kwam het nieuws dat Sanoma 19 tijdschriften verkoopt.
Brian Solis: voorkom een Kodak-moment #TNWEurope
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over digitale disruptie en hoe het te voorkomen. Brian Solis is een
Van webcare naar webdare: 3 manieren waarop je kunt leren van je klant
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over 3 manieren waarop je kunt leren van je klant. Webcare,
De onbewuste beïnvloeding van Booking.com ontrafeld
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over de onbewuste beïnvloeding van Booking.com. Als mensen winkelen gebruiken ze hun ratio
Van webcare naar webdare: 3 manieren waarop je gastvrijer wordt op social media
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over hoe 3 manieren waarop je gastvrijer wordt op social media.
Kranten lopen nog steeds hopeloos achter
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven waarom kranten nog steeds hopeloos achterlopen. Waarom journalisten webanalist, data-nerd en designer
Dynamic Tag Management – Adobe voegt missing link toe aan Marketing Cloud
Onze analytics expert Arend Zwaneveld heeft voor Webanalisten.nl een interview gehad met Adobe’s Jeff Chasinover Dynamic Tag Management. Afgelopen augustus 2013 heeft Adobe het tag management
Brian Massey 17 juni op de Dialogue Dinsdag
De 16e Dialogue Donderdag vindt plaats op dinsdag 17 juni in het #ODHouse in hartje Utrecht. Voor een keer dus een Didi in plaats van
Workshop over Google Tag manager door Simo Ahava
Voor fans en geïnteresseerden van Google Tag manager heeft Online Dialogue weer iets leuks! Op woensdagmorgen 7 mei geeft de Finse Simo Ahava hierover een
Dialogue Donderdag #15: Facebook, wat moet je daar nou mee?
Facebook, wat moet je daar nou mee? Dat was de vraag die tijdens de 15e ‘Dialogue Donderdag’ werd beantwoord. Ton Wesseling en Maurice Beerthuyzen probeerden
We zijn alweer eerste!
Bij Online Dialogue zijn we gek op prijzen en zeker als het de eerste prijs betreft. Voor het derde jaar op rij staan we eerste
5 manieren waarop je met je corporate blog meer conversie haalt
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over 5 manieren waarop je met je corporate blog meer conversie
Tot ziens Guido en welkom Eline en Annemarie
We helpen onze klanten groeien in online volwassenheid. Online Dialogue groeit als organisatie zelf ook in volwassenheid. Deze maand namen we voor het eerst sinds
Bart goes to San Francisco
Bart Schutz is van 17 tot en met 19 maart namens Online Dialogue actief in San Francisco. Daar mag hij op de Conversion Conference de
Boekreview: Schrijven voor seo in 60 minuten
Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor CustomerTalk.nl een boekreview geschreven over het boek “Schrijven voor seo in 60 minuten”. Een tekst
Dialogue Donderdag op 13 maart met als thema: Facebook Advertising
Op 13 maart 2014 organiseren we voor opdrachtgevers weer een nieuwe, invite only, Dialogue Donderdag (nummer 15), van 14:30 uur tot 17:15 uur + borrel in
De 6 aspecten die van belang zijn bij growth hacking
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen. Uit zijn digitale aantekeningen heeft hij geschreven over de 6 aspecten die van belang zijn bij growth hacking. Growth
Twinkle conversie rubriek februari 2014: 5 tips voor meer webwinkelrendement
Ton Wesseling vult namens Webanalisten een terugkerende conversie-rubriek in Twinkle magazine. Deze maand schrijft hij over 5 tips voor meer webwinkelrendement. Klik de afbeelding voor
Waar start je voor meer webwinkel rendement?
Onze Online Dialogue partner en chief optimization officer Ton Wesseling heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over hoe je moet beginnen aan meer webwinkel rendement.
Emerce conversie rubriek december 2013: de eerste klik is een daalder waard
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
Wilbert's hoogtepunten van 2013
2013 ligt al weer achter ons, maar dat betekent niet dat we vergeten zijn wat voor fantastische dingen we het afgelopen jaar allemaal in ons
Michiel's hoogtepunten van 2013
2013 ligt al weer achter ons, maar dat betekent niet dat we vergeten zijn wat voor fantastische dingen we het afgelopen jaar allemaal in ons
Guy's hoogtepunten van 2013
2013 ligt al weer achter ons, maar dat betekent niet dat we vergeten zijn wat voor fantastische dingen we het afgelopen jaar allemaal in ons
Jules' hoogtepunten van 2013
2013 ligt al weer achter ons, maar dat betekent niet dat we vergeten zijn wat voor fantastische dingen we het afgelopen jaar allemaal in ons
Arend's hoogtepunten van 2013
2013 ligt al weer achter ons, maar dat betekent niet dat we vergeten zijn wat voor fantastische dingen we het afgelopen jaar allemaal in ons
Bart's hoogtepunten van 2013
2013 ligt al weer achter ons, maar dat betekent niet dat we vergeten zijn wat voor fantastische dingen we het afgelopen jaar allemaal in ons
Ton's hoogtepunten van 2013
2013 ligt al weer achter ons, maar dat betekent niet dat we vergeten zijn wat voor fantastische dingen we het afgelopen jaar allemaal in ons
Maurice's hoogtepunten van 2013
2013 ligt al weer achter ons, maar dat betekent niet dat we vergeten zijn wat voor fantastische dingen we het afgelopen jaar allemaal in ons
Dirk's hoogtepunten van 2013
2013 ligt al weer achter ons, maar dat betekent niet dat we vergeten zijn wat voor fantastische dingen we het afgelopen jaar allemaal in ons
Emerce conversie rubriek november 2013: tekstoptimalisatie binnen AdWords
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
Ons kerstgeschenk + 2014 nieuwjaarswens
“Kinderen bekend maken met online verleidingstechnieken” Het is eind december. Buiten is het donker en koud. Binnen heb je het gezellig met je vrienden en
Impressies en slides van Dialogue Donderdag #14: Service
Eind vorige maand organiseerden wij in het Online Dialogue House 14de Dialogue Donderdag. Het thema van deze kennismiddag was: online service. Hoe kun je je
Dialogue Donderdag op 28 november met als thema: Service
Op 28 november 2013 organiseren we voor opdrachtgevers weer een nieuwe, invite only, Dialogue Donderdag (nummer 14), van 14:30 tot 17:15 + borrel in Utrecht centrum
Persuasion profiling: conversie-optimalisatie door overtuigingsprincipes?
Onze Online Dialogue collega en persuasion expert Dr. Dirk Franssens heeft voor Emerce een artikel geschreven over persuasion profiling. Persuasion profiling is de nieuwe hype
Maak jij al te gekke content?
Onze Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over te gekke content. We zijn allemaal gewend om te
Nathalie Nahai & Bart Schutz – #Eday13 (video & slides)
This article on Emerce Eday 2013 contains: √ 2 minutes of content to read √ a 6 minute video interview with Nathalie & Bart √

CONTACT
Kunnen wij je ergens mee helpen?
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).