Laatste blog
Laatste blog

Learnings uit experimenten: de toekomst (3/3)
In de vorige blogs heb je alles kunnen lezen over het belang van een goede hypothese en hoe je een
- Alles
- academy
- analytics
- award
- Case
- Data analyse
- events
- online dialogue
- psychologie
- statestiek
- Statistiek
- strategie
- User Experience
6 redenen waarom het kopiëren van de concurrent niet werkt
door Paul Koks Regelmatig hoor ik: “onze concurrent heeft een feature toegevoegd, die zouden wij ook moeten hebben!” of “zij zijn marktleider, laten we ook
Emerce conversie rubriek december 2015: hoe krijg je experimenteren in je DNA?
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
Hoe creëer jij de optimale optimalisatiecultuur?
door Lotte Cornelissen Groei op een energieke, effectieve & efficiënte manier Steeds vaker ontstaan afdelingen waar men bezig is met optimalisatie en testen. Hoewel deze afdelingen
Verslag Conversion Conference Berlijn
door Tom van den Berg en Jorrin Geurts In Berlijn werd van twee tot en met vier november de Conversion Conference gehouden op het collectieve event Data
Starten met optimaliseren? Wel met een plan a.u.b.
door Maurice Beerthuyzen Je ontkomt er niet meer aan. Optimaliseren zul je. Maar als je net overstag bent gegaan en je begint met onderzoeken, heatmaps en
Verslag Conversion Conference London
door Bas Heerskens ‘I analyze, therefore I am’, deze quote stond gedrukt op de tassen die aan deelnemers van het congres Conversion Conference London werden
De afgelopen 10 jaar online analyse & optimalisatie
Dit artikel is geschreven door Ton Wesseling voor het 10 jarig bestaan van Twinkle – vakblad voor Ecommerce – gefeliciteerd namens webanalisten.nl – wij werken
A/B-test valkuil #1 – Testen op de verkeerde plaats
door Paul Koks Het ontwikkelen van doordachte A/B testen en het op de juiste manier analyseren van de resultaten vergt de nodige kennis en ervaring. Er
Start je eerste A/B-test met Google Analytics/Tag Manager
door Roy Schieving De software-oplossingen voor het afnemen van A/B-testen schieten de laatste jaren als paddenstoelen de grond uit. We kennen allemaal Optimizely, VWO en Adobe
Stemmen voor de Emerce 100
Op 8 april 2016 verschijnt de nieuwe Emerce 100, een jaarlijkse speciale uitgave van Emerce met daarin de beste bedrijven in e-business. Beslissers zoals jij, werkzaam
Annemarie Klaassen's gastcollege aan de NHTV
Onze analytics en conversie collega Annemarie Klaassen heeft op 19 oktober een gastcollege verzorgd aan de NHTV (Hogeschool voor Toerisme) in Breda. Voor ruim 100
Shopper Brain Conference 2015
door Bas Heerkens Het is altijd mooi om omringd te worden door mensen met passie. Helemaal als die mensen ook nog eens geïnteresseerd zijn in
Dialogue Donderdag met Craig Sullivan (UK) – #DiDo19 – 5 november 2015
Op 5 november 2015 organiseren we voor onze klanten weer een nieuwe, invite only, Dialogue Donderdag (nummer 19), van 15:00 tot 18.00 uur inclusief borrel
Met korting naar Conversion Conference: ga je mee?
Conversie rate optimization is aan het veranderen. Op Conversion Conference in Londen en Berlijn ontdek je de laatste ontwikkelen over Cross Channel, Multi-Device Buyer, A/B testen en
Uitspraken van Ton en Bart over A/B-test statistieken
Peep Laja, oprichter van ConversionXL, haalde in twee recente artikelen een aantal uitspraken aan van Ton Wesseling en Bart Schutz over A/B-test statistieken. Ton Wesseling
Hoe visualiseer je jouw A/B-test resultaat?
Annemarie Klaassen en Ton Wesseling schreven op 1 oktober voor ConversionXL over dé manier waarop je jouw A/B-test resultaat zou moeten presenteren. Alle A/B-test tools in
Emerce conversie rubriek oktober 2015: scoren met toegepaste gedragstheorieën
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
Ben jij al op snelheid? ‘High velocity’-optimalisatie is meer nodig dan ooit
Maurice Beerthuyzen schreef op 30 september voor Marketingfacts over het belang van ‘high velocity’-optimalisatie. Vorige week beschreef ik uit hoe een perfect opgeleid ‘A-Team’ je kan helpen
De 3 belangrijkste learnings van de Call to Action Conference om mee te nemen in jouw werk
Ton Wesseling schreef op 28 september voor Marketingfacts over de 3 belangrijkste learnings van de Call to Action Conference om mee te nemen in jouw
Zes methodes om de ROI van optimalisatie te berekenen
Tom van den Berg schreef op 25 september voor Emerce over zes methodes om de ROI van optimalisatie te berekenen. Dagelijks zijn veel bedrijven bezig met
De conversie-optimaliserende marketeer, van eenzame MacGyver naar een samenwerkend A-team
Maurice Beerthuyzen schreef op 16 september voor Marketingfacts over de conversie-optimaliserende marketeer. Ken je ‘m nog? MacGyver, de man die in z’n eentje alle problemen oploste,
Emerce conversie rubriek september 2015: 5 cases om zelf uit te testen
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
Emerce conversie rubriek juni 2015: conversiepareltjes uit Las Vegas
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
Gezocht: Online Consumentengedrag Expert
Deze vacature is vervuld. Online Dialogue groeit. Bijvoorbeeld in het aantal digitale gedragsexperimenten dat we doen (afgelopen 100 dagen ruim 100 experimenten!) en het aantal
DDMA email summit: You’re e-mailing a brain
Online Dialogue partner en chief persuasion officer Bart Schutz stond op het podium van de DDMA e-mail summit 2015. Dion van der Vaart schreef voor
Twinkle conversie rubriek juni 2015: stop met het poldermodel
Ton Wesseling vult namens Webanalisten een terugkerende conversie-rubriek in Twinkle magazine. Deze maand schrijft hij over stoppen met het poldermodel. Klik op de afbeelding om deze
Hoeveel energie bespaar jij op je website?
De energie van je klant, welteverstaan… Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven ‘Hoeveel energie bespaar jij op
Waarom zouden we klanten slechts één product laten aanschaffen?
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven ‘Waarom zouden we klanten slechts één product laten aanschaffen?‘ Heb jij
Conversion Conference Las Vegas 2015
In Las Vegas werd van 12 tot 14 mei de Conversion Conference gehouden. Een groot aantal Amerikaanse toppers en een paar Europese prominenten uit de
Online Dialogue verwelkomt 3 nieuwe experts!
Online Dialogue groeit nog steeds. En hoe! Afgelopen twee maanden hebben we maar liefst 3 nieuwe collega’s aangenomen. We zijn zo druk dat we nog
Emerce conversie rubriek mei 2015: wat je al lang over het hoofd ziet
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
A/B-testen & ROAR? Kijk verder dan Cialdini’s neus lang is
Blogger Dion van der Vaart heeft voor Frankwatching een artikel geschreven over Ton Wesseling’s presentatie op Emerce Conversion: A/B-testen en het ROAR model. A/B-testen is de
Interview van EURIB met Bart Schutz
Online Dialogue partner en chief persuasion officer Bart Schutz is geïnterviewd door het European Institute for Brand Management over neuromarketing in de praktijk. Een interview
Ton Wesseling's openingskeynote Emerce Conversion
Ton Wesseling sprak vandaag als openingskeynote op Emerce Conversion in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam #Conversion2015 Amsterdam keynote Ton Wesseling from Online Dialogue
Conversieknaller: de extra link die niemand klikt (Hobson+1 effect)
Online Dialogue partner en chief persuasion officer Bart Schutz heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over hoe één optie geen keuze is. We besteden veel
Dialogue Donderdag met Craig Sullivan (UK) – #DiDo19 – 5 november 2015
Op 5 november 2015 organiseren we voor onze klanten weer een nieuwe, invite only, Dialogue Donderdag (nummer 19), van 15:00 tot 18.00 uur inclusief borrel
De gouden conversiegrens
Chief optimization Ton Wesseling heeft voor Twinkle en Webanalisten een artikel geschreven over de gouden conversiegrens. Alle grote e-commerce spelers hebben een conversie optimalisatie programma. Zij
Nieuwe Online Dialogue collega: Jorrin Geurts
Online Dialogue groeit en daar zijn we erg druk mee. Met veel plezier helpen we onze klanten naar meer rendement. Data gedreven motiveren wij de
Emerce conversie rubriek maart 2015: maak het duidelijk, houdt het eenvoudig
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
'Het is een verrekt klein schermpje hoor'
Online Dialogue partner en chief persuasion officer Bart Schutz heeft voor Twinkle een artikel geschreven over mobiel beïnvloeden. Klik op de afbeelding om het artikel
Emerce conversie rubriek februari 2015: triggers voor een 1-op-1-bericht
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
Één psychologie of Facebook? – gastcolumn door Bart in vakblad De Psycholoog
Onlangs werd onze chief persuasion officer Bart Schutz benaderd door hét vakblad over psychologie, De Psycholoog, om een gastcolumn te schrijven. Klik op de afbeelding
Aan de slag met R
Analytics & optimization expert Jules Stuifbergen heeft voor Webanalisten een artikel geschreven over hoe je aan de slag kunt gaan met R. De meeste web analytics tools zijn
Testing.Agency bouwt al jouw A/B-test variaties
Tijdens de Online Dialogue Days, de 5e verjaardag van Online Dialogue afgelopen september, werd onze start-up Testing.Agency gelanceerd. Tijd voor meer uitleg! Achter de schermen
Zes tips die van jou een betere marketeer maken in 2015
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven met zes tips die van jou een betere marketeer maken in
12 goede voornemens voor 2015
Analytics & optimization expert Jules Stuifbergen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven met 12 goede voornemens voor 2015. Jaaaah, de lijstjestijd is weer aangebroken! In dit artikel eens
Nieuwjaarsgroet: Geen flesje wijn maar 403 bomen!
Het is (nog net) december. Het einde van 2014. Voor Online Dialogue is 2014 een bijzonder en druk jaar geweest. We vierden ons 5 jarig
Emerce conversie rubriek december 2014: optimaliseer je landingspagina
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft
Conversion Hotel: disruptive congres with disruptive speakers
We mopperen met zijn allen nog weleens over congressen. Die zijn vaak te groot, te massaal, hebben te weinig inhoud en leveren te weinig netwerktijd. Conversion
Waarom communicatie rondom je A/B-testen net zo belangrijk is als significantie
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over dingen die je als marketeer moet begrijpen bij A/B-testen. Een

CONTACT
Kunnen wij je ergens mee helpen?
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).