Laatste blog
Laatste blog

Online Dialogue lanceert de CRO Toolkit (Beta versie)
Vorige week donderdag hebben we tijdens onze Dialogue Donderdag (DiDo) een nieuwe CRO toolkit voor de CRO community gelanceerd. De
- Alles
- academy
- analytics
- events
- online dialogue
- psychologie
- statestiek
- Statistiek
- strategie
- User Experience

EASE conference 2022 Gothenburg
Afgelopen week vond het EASE congres plaats in Gothenburg. Dit congres stond in het teken van “evidence based” werken en software ontwikkeling. Vanuit Online Dialogue

Drie mindsets om tot een experimenteer cultuur te komen
Wanneer bedrijven experimenteren proberen op te schalen, merken ze vaak dat de bedrijfscultuur het grootste obstakel is. Vaste patronen, overtuigingen en waarden maken het moeilijk

Inschrijving Summer Crash Courses – Conversie Specialist geopend
Heb jij altijd al onze conversie specialist cursus willen volgen maar vind je 4 weken te lang? Of wil je deze zomer Schiphol ontwijken en

Knop: “Hey jij, klik hier!”
Knoppen zijn gemaakt om op te klikken. Een klik kan de gebruiker een stap dichterbij brengen richting zijn doel, maar een klik kan ook een

DiDo#39: Ga voor (CRO) goud! Wat houdt je tegen in je optimalisatie proces?
Op donderdag 9 juni organiseren wij weer een nieuwe Dialogue Donderdag (DiDo) bij ons op kantoor in Utrecht. De 39e editie van deze DiDo is

Meetup: kennis en ervaringen uitwisselen met andere psychologen-in-het-wild
De Psychologen-in-het-wild-meetup Zou het niet handig zijn als je zou begrijpen waarom mensen doen wat ze doen? Hoe kom je erachter wat ze écht willen

Al meer dan 10 jaar onafgebroken in de Emerce 100
Eind april is traditioneel de periode waarin Emerce de nieuwe editie van de Emerce 100 publiceert. In deze speciale jaarlijkse uitgave beoordelen beslissers uit de

Winnaar Experimentation Elite Award 2022
Terwijl wij in Nederland Koningsdag vierden, was het in Londen op 27 april tijd voor de uitreiking van de Experimentation Elite Awards. Online Dialogue was,

Terugblik Emerce Conversion 2022: Culture of Experimentation
Donderdag 21 april was Emerce Conversion. Eindelijk konden we weer live samenkomen en leren van interessante sprekers. Dit was de eerste keer dat Emerce Conversion

Process mining binnen CRO
Een goed CRO proces begint bij gedegen vooronderzoek waarin de customer journey (of klantreis) de hoofdrol speelt. In de meeste webanalytics tools is het lastig

Meetup: Hoe pas je data science toe binnen CRO?
Op 19 mei organiseren de data experts van Online Dialogue een nieuwe meetup. Dan presenteren we een inspirerende casus waarin we uitleggen hoe wij process

Psychologie meetup: Hoe verkrijg je het beste inzicht in drijfveren en gedrag?
Op vrijdag 29 april van 15:00 tot 17:00 uur organiseren wij een psychologie meetup bij ons op kantoor in Utrecht die we afsluiten met een

Van weerstand naar temptation
Wanneer organisaties een experimenteer-cultuur implementeren, houdt dit méér in dan alleen het uitvoeren van de experimenten zelf. Er is een groter doel; het creëren van

Online Dialogue opnieuw genomineerd als beste CRO-bureau van het jaar!
Op 27 april worden in Londen de Experimentation Elite Awards uitgereikt. In aanwezigheid van grote namen uit de internationale CRO/Experimentation-industrie worden awards uitgereikt in 11

Wat bedrijven van studenten kunnen leren – de kruisbestuiving tussen wetenschap en organisaties
Stel je voor dat je twee dagen lang de breinen van de wetenschappelijke crème de la crème zou kunnen inzetten om beter grip te krijgen

DiDo#38: Experimenteren in je persoonlijke leven
Op donderdag 17 maart 2022 organiseren wij onze eerste Dialogue Donderdag (DiDo) van het jaar. En dat doen we voor het eerst in lange tijd

Webanalist anno 2022? Deze skills heb je nodig
De wereld van webanalyse staat niet stil en de komende jaren zal de skill set van de huidige analist niet meer voldoen. Hoe zorg je

3 Tips voor een gevalideerd ontwerpproces
De kwaliteit van een goed ontwerp zit in de effectiviteit ervan. Je ontwerp kan nog zo mooi, innovatief, creatief of goed bedoeld ontworpen zijn, het

Een experimenteer mindset voor een experimenteer cultuur
Als je een echte optimalisatie-mindset hebt, kan je die toepassen op alle gebieden in je leven. Dus niet alleen online, door het uitvoeren van CRO

7 veelgestelde vragen rondom personalisatie
Personalisatie is en blijft een ontzettend lastig onderwerp in de digitale wereld. Het is een jong vakgebied waarin eigenlijk nog niemand écht een 100% geslaagde

Wij deelden een jaar lang onze fuck-ups… en dit zijn de gevolgen!
Door dr. Florien Cramwinckel & Isabella Klaassens Fouten maken. Er is geen bedrijf ter wereld waar geen fouten worden gemaakt en er is geen mens

2021: terugblik en kerstgeschenk
Het jaar komt ten einde. Een goed moment om terug te kijken op dit jaar, onze blik te richten op komend jaar én ons kerstgeschenk

Hoe Videoland haar interne organisatie meekreeg in hun CRO-proces
Videoland (de on-demand videodienst van RTL Nederland) heeft het afgelopen jaar de grens van 1 miljoen abonnees behaald. Voldoende data en mogelijkheden dus om te

Terugblik op Conversion Hotel 2021
Lange tijd was het spannend of Conversion Hotel 2021 door kon gaan. Vanwege corona was de fysieke editie van 2020 vervangen door een virtueel platform

Geef je CRO programma een boost met deze 3 modellen
Waar het ene bedrijf net begint met het opzetten van een CRO programma, is het andere al ver gevorderd. Hoe ver je ook bent met

Beleggen met 20 euro per maand
Beleggen is een hot topic. Geld op de spaarrekening levert niets op en het is makkelijker dan ooit om als particulier te beleggen. Toch lijkt

(H)erken je stakeholders voor een experimenteer cultuur in 5 stappen
Het kennen van je stakeholders is een belangrijk punt om te beginnen als je wilt dat je organisatie experimenteert en valideert. Wie zijn die stakeholders?

DiDo#37: Experimenteren op grotere schaal (online)
Op donderdag 11 november 2021 organiseren wij onze derde Dialogue Donderdag (DiDo) van het jaar. Vanwege de laatste corona ontwikkelingen vindt het event online plaats en zullen we op afstand

De invloed van je communicatie op een veranderingsproces
Onlangs sprak ik op de Experiment Nation Conference. In mijn presentatie behandelde ik verandermanagement om tot een cultuur van experimenteren te komen. De meest invloedrijke

De Online Dialogue traditie van de gong
Mensen die al eens bij ons op kantoor zijn geweest, kennen ‘m al: onze gong. Die geven we een lel wanneer we een winnende test

De online Battle of Attention
Wat trekt jouw aandacht? Een rood bolletje bij je Whatsapp, een mail die met een pingeltje binnenkomt, een pushbericht van Nu.nl? Dit zijn welbekende aandachtstrekkers.

App testing bij NU.nl
NU.nl bereikt 8 miljoen unieke bezoekers per maand via hun website en app. Ze experimenteren volop, maar sinds kort A/B-testen ze ook in de app.

In 5 stappen naar een evidence-based prioriteringsmodel
Conversie optimalisatie bestaat inmiddels al een tijdje. In de loop der jaren hebben we ons verdiept in onderwerpen als statistiek, psychologie, server-side testen en automatisering.

Meetup voor UX-ers, actief binnen CRO
UX meetup op 16 september 2021 Vorig jaar organiseerden onze UX experts een meetup over UX Fabels en valkuilen. We kozen er toen voor om

Doe goed onderzoek met Online Dialogue’s 6V model
Het uitvoeren van goed en gedegen onderzoek is een van de belangrijkste zaken binnen conversie optimalisatie. Goed en gedegen onderzoek resulteert in betere hypotheses en

Help! Mijn klant doet niet wat ik wil…
Veel teams en organisaties zijn druk bezig met “het motiveren” van hun klanten. Ze creëren interessante content, prachtige visuals, overtuigende campagnes en inspirerende pitches. Toch

3 Tips voor bias: herken ze en laat je minder beïnvloeden
Als je wel eens bij Online Dialogue op kantoor bent geweest, heb je ongetwijfeld gezien wat er levensgroot op de muur hangt. The Cognitive Bias

Het verschil van UX voor B2B of B2C
Een groot deel van de klanten bij Online Dialogue zijn Business-to-Consumer (B2C), maar steeds vaker worden we benaderd door klanten binnen het B2B (Business-to-Business) segment. Beide

Anouk Erens is digital webanalist van het jaar!
Op donderdag 1 juli vond de uitreiking van de MOA Awards plaats in de Hallen in Amsterdam.Wij mochten erbij zijn, omdat ‘onze’ Anouk Erens was

De invloed van het ‘Irma-effect’ op website optimalisatie
Het ‘Irma-effect’: ontstaan dankzij gebarentolk Irma Sluis, die aan het begin van de corona crisis regelmatig te zien was tussen Mark Rutte en Hugo de

De overeenkomsten tussen A/B testen en het EK voetbal
Op 11 juni ging het uitgestelde EK voetbal eindelijk van start en nu is het genieten geblazen! Naast dat we natuurlijk groot voetbalfans zijn, zijn

Hoe combineer je CRO en personalisatie?
Afgelopen donderdag – 3 juni – was de drukst bezochte Dialogue Donderdag die we ooit hebben gehad. Het thema deze editie was ‘Hoe combineer je

“Help! My customers are not doing what I want”
Organisaties investeren veel tijd en geld om hun klanten te motiveren. Veel van deze inspanningen leiden niet tot meer sales, meer leads, meer engagement of

De kunst van het weglaten
Hoe leger de pagina, hoe voller de hotels Stel je voor: je krijgt de opdracht om het design van onderstaande webpagina aan te passen. Het

Anouk Erens genomineerd voor Digital & Webanalist van het jaar 2021
Onze data insight expert Anouk Erens is genomineerd voor een MOA Award voor Digital & Webanalist van het jaar 2021! Leuk! Spannend! En terecht natuurlijk

Stappenplan: hoe pas ik mijn cookie-instellingen aan?
In de blog ‘Stop nou eens met die dubieuze cookiemeldingen’ werd een pleidooi gehouden voor klantvriendelijke cookiemeldingen, waarbij het voor bezoekers net zo makkelijk is

Online DiDo#36: Hoe combineer je CRO en personalisatie?
Donderdag 3 juni 2021 organiseren wij onze tweede Dialogue Donderdag (DiDo) van het jaar! Vanwege corona zullen we op afstand kennis delen, discussiëren en bijpraten.

MIE’21 – Net even wat anders
Onder de noemer “It’s all about insights” presenteert het MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, in mei met meer dan 50 sessies, de belangrijkste insights

Waarom A/B-testen als ‘de groep’ de uitkomst toch al heeft bepaald?
Wees bewust van groepsdenken en stop ermee. Hoe kunnen groepen goede beslissingen nemen? Dat is de vraag waarmee Mariano Sigman en Dan Ariely hun onderzoek

Hallmark: daarom werken wij met Online Dialogue
Voor een publicatie in de Emerce100 vroegen we aan Lisanne van de Weijgert, customer experience lead bij Hallmark, om uit te leggen waarom zij graag

CONTACT
Kunnen wij je ergens mee helpen?
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).