Laatste blog
Laatste blog

Learnings uit experimenten: de toekomst (3/3)
In de vorige blogs heb je alles kunnen lezen over het belang van een goede hypothese en hoe je een
- Alles
- academy
- analytics
- award
- Case
- Data analyse
- events
- online dialogue
- psychologie
- statestiek
- Statistiek
- strategie
- User Experience

Learnings uit experimenten: het heden (2/3)
In het eerste deel van deze serie van 3 blogs kon je alles lezen over het belang van een goede hypothese en welke aspecten bij een goed

Keep or toss? De waarde van data
Begin september kreeg ik de kans om naar Berlijn af te reizen om de Data Natives conferentie bij te wonen. Dit driedaagse evenement focust zich

Design system voor slim en snel ontwerpen
De komst van ontwerpprogramma’s als Sketch en Figma heeft de ontwerpwereld afgelopen jaren op zijn kop gezet. Het design system is een van de grote

Top 5 best gelezen blogs van 2022
Het jaar loopt op zijn einde en dan maken we graag lijstjes. Meest beluisterde muziek op Spotify, meest bekeken series op Netflix, best gelezen blogs

Hoe haal je meer learnings uit je experimenten? (1/3)
“Door deze test hebben we het volgende geleerd: We kunnen met 94.86% zekerheid zeggen dat de downlift van 5.14% valide is.” The end. Onder het

Terugblik 2022: ODHouse back in business
Voor het tweede achtereenvolgende jaar was het ODHouse gesloten tijdens de feestdagen. Met recht donkere dagen. Er gloorde echter ook een sprankje hoop: geruchten over

Experimentation Elite December 2022 – Vijf inzichten
Op donderdag 8 december 2022 waren Ton Wesseling en ik te gast bij Experimentation Elite in Londen. Experimentation Elite is het enige congres in het

Centre of Excellence (CoE) als voorwaarde voor experimenteercultuur (4/4)
Bedrijven ervaren dat de bedrijfscultuur vaak het grootste obstakel blijkt bij het opschalen van experimenteren. Gedeeld gedrag, overtuigingen en waarden kunnen het moeilijk maken om

Hoe leiderschap zorgt voor een experimenteercultuur (3/4)
Bedrijven vinden vaak dat de bedrijfscultuur het grootste obstakel is bij het opschalen van experimenten. Gedeelde gedragingen, overtuigingen en waarden kunnen het bereiken van een

Power berekeningen uitgelegd: wat is power en waarom is het belangrijk?
In de CRO-wereld hoor je veel over power berekeningen. Als datascientist bij Online Dialogue krijg ik vaak de vraag van onze klanten: ‘over welke power

CRO trends 2023: dit kan je verwachten
Je kent het wel, je zit op een verjaardag en iemand vraagt wat doe jij nou eigenlijk precies? Je beantwoordt de vraag met ‘CRO specialist’

Conversion Hotel 2022: Event Recap
De negende editie van Conversion Hotel op Texel was wederom een groot succes! Conversion Hotel 2022 is een event over online optimalisatie voor gepassioneerde digital

Winnende Beter Bed case bij DDMA Dutch CRO Awards
Dat keuzevrijheid het verschil kan maken, bewijst deze awardwinnende case van Beter Bed. Samen met het team van Beter Bed heeft Online Dialogue tijdens de

Terugblik DiDo #40 – Results are not Learnings
Op donderdag 3 november 2022 organiseerde Online Dialogue de 40ste editie van Dialogue Donderdag. De DiDo is hét event waarbij we onze klanten en relaties

Beter Bed wint Conversie Award bij DDMA Dutch CRO Awards
Op donderdag 3 november 2022 werden de beste CRO cases bekroond tijdens de DDMA Dutch CRO Awards. Online Dialogue was met maar liefst drie inzendingen

Psychologie achter weerstand: toepassing in de praktijk
Ben jij het altijd eens met iedereen? Nemen anderen altijd al jouw suggesties klakkeloos van jou over? Natuurlijk niet. Wanneer je baan draait om het

Dit zijn de 3 thema’s voor webanalisten in 2023
Privacy, de overgang van Google Universal naar GA4 en client side tagging versus server side tagging. Dit zijn de drie grootste trends voor webanalisten in

Alles over de feedbackloop: zo creëer je effectieve sprints
Na weken of maanden hard werken staat eindelijk de nieuwe bestelmodule op de website live. Nu hoop je natuurlijk dat je bezoekers direct gebruik maken

Teamuitje 2022: Bled, Slovenië
Op de vroege ochtend (ja echt, het was 04:00 uur volgens mijn horloge) verzamelden bijna alle OD-collega’s op Schiphol. Helemaal klaar voor de reis naar…

MIE’22: het eventverslag
Al jaren geldt het Marketing Insights Event, oftwel ‘De MIE’ onder digital marketeers en marketing analisten, als hét event om inspiratie op te doen. Op

DiDo#40: Results are not Learnings!
A recap of the DiDo#40 can be found here. When do you declare an experiment a winner? And do you 100% implement those winners? Even

Organisatiestructuur voor een experimenteercultuur
Wanneer bedrijven experimenteren proberen op te schalen, merken ze vaak dat de bedrijfscultuur het grootste obstakel is. Bestaand gedrag, overtuigingen, normen en waarden maken het

Leren van je fouten: fictie of realiteit?
Iedereen maakt fouten. Binnen elke organisatie worden fouten gemaakt (Van Dyck et al., 2005). Het “leren van je fouten” wordt dan ook als erg belangrijk

Afscheid van Nienke – the end of an era
11 jaar lang was ze onze steun en toeverlaat, maar daaraan komt nu een einde. Onze office & event manager, en gezicht van Online Dialogue,

Online Dialogue lanceert de CRO Toolkit (Beta versie)
Vorige week donderdag hebben we tijdens onze Dialogue Donderdag (DiDo) een nieuwe CRO toolkit voor de CRO community gelanceerd. De toolkit bevat op dit moment

EASE conference 2022 Gothenburg
Afgelopen week vond het EASE congres plaats in Gothenburg. Dit congres stond in het teken van “evidence based” werken en software ontwikkeling. Vanuit Online Dialogue

Drie mindsets om tot een experimenteer cultuur te komen
Wanneer bedrijven experimenteren proberen op te schalen, merken ze vaak dat de bedrijfscultuur het grootste obstakel is. Vaste patronen, overtuigingen en waarden maken het moeilijk

Summer Crash Courses – Conversie Specialist
Heb jij altijd al onze conversie specialist cursus willen volgen maar vind je 4 weken te lang? Of wil je deze zomer Schiphol ontwijken en

Knop: “Hey jij, klik hier!”
Knoppen zijn gemaakt om op te klikken. Een klik kan de gebruiker een stap dichterbij brengen richting zijn doel, maar een klik kan ook een

De drie voordelen van uitwisseling tussen wetenschap en organisatie
Onlangs hadden wij voor de tweede keer een groep PhD kandidaten bij ons op kantoor tijdens de door ons opgezette cursus “Using Psychological Theories to

DiDo#39: Ga voor (CRO) goud! Wat houdt je tegen in je optimalisatie proces?
Op donderdag 9 juni organiseren wij weer een nieuwe Dialogue Donderdag (DiDo) bij ons op kantoor in Utrecht. De 39e editie van deze DiDo is

Meetup: kennis en ervaringen uitwisselen met andere psychologen-in-het-wild
De Psychologen-in-het-wild-meetup Zou het niet handig zijn als je zou begrijpen waarom mensen doen wat ze doen? Hoe kom je erachter wat ze écht willen

Al meer dan 10 jaar onafgebroken in de Emerce 100
Eind april is traditioneel de periode waarin Emerce de nieuwe editie van de Emerce 100 publiceert. In deze speciale jaarlijkse uitgave beoordelen beslissers uit de

Winnaar Experimentation Elite Award 2022
Terwijl wij in Nederland Koningsdag vierden, was het in Londen op 27 april tijd voor de uitreiking van de Experimentation Elite Awards. Online Dialogue was,

Terugblik Emerce Conversion 2022: Culture of Experimentation
Donderdag 21 april was Emerce Conversion. Eindelijk konden we weer live samenkomen en leren van interessante sprekers. Dit was de eerste keer dat Emerce Conversion

Process mining binnen CRO
Een goed CRO proces begint bij gedegen vooronderzoek waarin de customer journey (of klantreis) de hoofdrol speelt. In de meeste webanalytics tools is het lastig

Meetup: Hoe pas je data science toe binnen CRO?
Op 19 mei organiseren de data experts van Online Dialogue een nieuwe meetup. Dan presenteren we een inspirerende casus waarin we uitleggen hoe wij process

Psychologie meetup: Hoe verkrijg je het beste inzicht in drijfveren en gedrag?
Op vrijdag 29 april van 15:00 tot 17:00 uur organiseren wij een psychologie meetup bij ons op kantoor in Utrecht die we afsluiten met een

Van weerstand naar temptation
Wanneer organisaties een experimenteer-cultuur implementeren, houdt dit méér in dan alleen het uitvoeren van de experimenten zelf. Er is een groter doel; het creëren van

Online Dialogue opnieuw genomineerd als beste CRO-bureau van het jaar!
Op 27 april worden in Londen de Experimentation Elite Awards uitgereikt. In aanwezigheid van grote namen uit de internationale CRO/Experimentation-industrie worden awards uitgereikt in 11

Wat bedrijven van studenten kunnen leren – de kruisbestuiving tussen wetenschap en organisaties
Stel je voor dat je twee dagen lang de breinen van de wetenschappelijke crème de la crème zou kunnen inzetten om beter grip te krijgen

DiDo#38: Experimenteren in je persoonlijke leven
Op donderdag 17 maart 2022 organiseren wij onze eerste Dialogue Donderdag (DiDo) van het jaar. En dat doen we voor het eerst in lange tijd

Webanalist anno 2022? Deze skills heb je nodig
De wereld van webanalyse staat niet stil en de komende jaren zal de skill set van de huidige analist niet meer voldoen. Hoe zorg je

3 Tips voor een gevalideerd ontwerpproces
De kwaliteit van een goed ontwerp zit in de effectiviteit ervan. Je ontwerp kan nog zo mooi, innovatief, creatief of goed bedoeld ontworpen zijn, het

Een experimenteer mindset voor een experimenteer cultuur
Als je een echte optimalisatie-mindset hebt, kan je die toepassen op alle gebieden in je leven. Dus niet alleen online, door het uitvoeren van CRO

7 veelgestelde vragen rondom personalisatie
Personalisatie is en blijft een ontzettend lastig onderwerp in de digitale wereld. Het is een jong vakgebied waarin eigenlijk nog niemand écht een 100% geslaagde

Wij deelden een jaar lang onze fuck-ups… en dit zijn de gevolgen!
Door dr. Florien Cramwinckel & Isabella Klaassens Fouten maken. Er is geen bedrijf ter wereld waar geen fouten worden gemaakt en er is geen mens

2021: terugblik en kerstgeschenk
Het jaar komt ten einde. Een goed moment om terug te kijken op dit jaar, onze blik te richten op komend jaar én ons kerstgeschenk

Hoe Videoland haar interne organisatie meekreeg in hun CRO-proces
Videoland (de on-demand videodienst van RTL Nederland) heeft het afgelopen jaar de grens van 1 miljoen abonnees behaald. Voldoende data en mogelijkheden dus om te

Terugblik op Conversion Hotel 2021
Lange tijd was het spannend of Conversion Hotel 2021 door kon gaan. Vanwege corona was de fysieke editie van 2020 vervangen door een virtueel platform

CONTACT
Kunnen wij je ergens mee helpen?
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).