Laatste blog

Laatste blog

Selecteer een onderwerp:
  • Alles
  • events
  • online dialogue
  • psychologie
  • statestiek
  • Statistiek
  • strategie
  • User Experience
User Experience
Thomas Daamen - user experience expert

Het verschil van UX voor B2B of B2C

Een groot deel van de klanten bij Online Dialogue zijn Business-to-Consumer (B2C), maar steeds vaker worden we benaderd door klanten binnen het B2B (Business-to-Business) segment. Beide

Lees verder >
psychologie
Joost Baalbergen - behavioural expert

De kunst van het weglaten

Hoe leger de pagina, hoe voller de hotels Stel je voor: je krijgt de opdracht om het design van onderstaande webpagina aan te passen. Het

Lees verder >
events
Online Dialogue

MIE’21 – Net even wat anders

Onder de noemer “It’s all about insights” presenteert het MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, in mei met meer dan 50 sessies, de belangrijkste insights

Lees verder >
cro scrum combineren
strategie
Ruben de Boer - conversion manager

Hoe combineer je CRO met scrum?

Steeds meer bedrijven investeren in datagedreven werken en de agile werkwijze. Ondanks dat er veel overeenkomsten zijn tussen beide methodes, worden ze binnen bedrijven vaak

Lees verder >
privacy cro
Statistiek
Joost Baalbergen - behavioural expert

Een gesprek over privacy en CRO

Belangrijkste lessen uit de expert meet-up ‘Privacy: Threat or Friend?’ Ontwikkelingen om de privacy van consumenten te beschermen volgen elkaar snel op. Maatschappelijk bewustzijn over

Lees verder >
big data psychologie
psychologie
dr. Florien Cramwinckel - behavioural expert

Big data, big business?

Waarom psychologen onmisbaar zijn in het big data tijdperk Om te kunnen blijven bestaan moeten bedrijven zichzelf steeds verbeteren. Bedrijven optimaliseren hun product, dienst of

Lees verder >
cta
User Experience
Marcel Stommel - user experience expert

De beste plekken voor een CTA

In het werkveld van CRO zien we bij A/B-testen een duidelijk verband tussen de time on page en het conversieratio. Onder andere de positie van

Lees verder >
opleiding
online dialogue
Roos van Dam - behavioural expert

Volg een opleiding in 2021

Bij Online Dialogue delen we onze vakkennis graag. Ook dit jaar hebben we weer een ruim aanbod aan leerzame opleidingen. Leer alles over tools, analyses

Lees verder >
privacy
events
Online Dialogue

Privacy: Threat or Friend?

Zorgen over privacy zijn al lang niet meer voorbehouden aan activisten en hardliners. De notie dat de data over je online gedrag waarde heeft, dringt

Lees verder >
top 10 blogs 2020
online dialogue
Simon Groters - marketing & content manager

De top 10 blogs van 2020

Bij Online Dialogue zijn we elk jaar weer fervent luisteraars van de Top 2000. Tussen kerst en nieuwjaar schallen de klassiekers op kantoor uit de

Lees verder >
motivatie
psychologie
Roos van Dam - behavioural expert

Start met effectief motiveren

Motivatie is een van de meest gebruikte strategieën om ervoor te zorgen dat consumenten een product kopen. Helaas is het ook de strategie die vaak

Lees verder >
ux tip
User Experience
Thomas Daamen - user experience expert

De gouden UX tip

Vaak krijg ik de vraag wat nu de best practices zijn op het gebied van UX. En dan het liefst de gouden tips die leiden

Lees verder >
google analytics ga4
Statistiek
Anouk Erens - data insight expert

De toekomst van Google Analytics: GA4

Bigger, better, stronger? In het afgelopen jaar is een aantal belangrijke veranderingen voor Google Analytics doorgevoerd. Sinds de overname van Urchin in 2005 en de

Lees verder >
gedragsverandering
psychologie
dr. Florien Cramwinckel - behavioural expert

Hoe houd je die verandering vast?

Sommige mensen hebben in de afgelopen maanden allerlei stappen gezet om zichzelf ander gedrag aan te wennen. In deze blog legde ik eerder uit hoe

Lees verder >
sequentieel testen
Statistiek
Naomi Smulders - data scientist

Aan de slag met sequentieel testen

Een van de gouden standaarden binnen conversie optimalisatie is het uitvoeren van (A/B-)testen. Experimenteren is de grondslag voor het nemen van datagedreven (design) beslissingen, maar

Lees verder >
leren van je fouten
psychologie
Joost Baalbergen - behavioural expert

Fail it till you nail it

De belangrijkste lessen uit de meetup ‘Falen en Stralen’ Organisaties waarin geleerd wordt van fouten, groeien sneller, zijn innovatiever en passen zich makkelijker aan aan

Lees verder >
contact

CONTACT

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).