‘Omdat Coolblue en Bol.com het ook doen’


kopiëren

Verbazingwekkend, de helaas nog veel voorkomende uitspraak: “We willen het zo, want bij Coolblue hebben ze dat ook”. Dit doet sterk denken aan vroeger, als je iets verkeerd had gedaan en je ouders zeiden: “Als je vriendje in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?” Waarom kopiëren we elkaar?

Lees het volledige bericht over ‘Omdat Coolblue en Bol.com het ook doen’

Hoe ga je om met choice-overload in de online wereld?


Choice overload

Of je nou zoekt naar een stofzuiger, een uitje voor de zaterdagmiddag of een hotel voor de komende vakantie, er is – zeker online – een oneindige hoeveelheid opties. Teveel keuze leidt tot stress, wat leidt tot helemaal geen keuze maken. Niet ideaal natuurlijk, voor je marketing. Hoe zit dat

Lees het volledige bericht over Hoe ga je om met choice-overload in de online wereld?

Het gouden weekend van Conversion Hotel


Conversion Hotel 2018

Als organisatie was het fantastisch om voor het vijfde jaar op rij voor zoveel verschillende CRO experts een weekend te organiseren waar kennisdeling centraal staat (maar ook genieten zeker niet uit het oog verloren wordt). Het doel van Conversion Hotel is om onze kennis binnen de CRO markt constant te

Lees het volledige bericht over Het gouden weekend van Conversion Hotel

Twinkle Conversie Rubriek november 2018: Afzonderlijk of tegelijkertijd A/B-testen


tegelijkertijd A/B testen

Dit artikel is geschreven door Anouk Erens, senior data insights expert bij Online Dialogue, voor het online analyse- en optimalisatieplatform Webanalisten.nl. Het complete artikel is te lezen op https://anali.st/interactieeffecten. Je bent lekker bezig met A/B-testen en je wilt het aantal experimenten verhogen, maar je hebt je limiet bereikt. Ga je

Lees het volledige bericht over Twinkle Conversie Rubriek november 2018: Afzonderlijk of tegelijkertijd A/B-testen

Minder meten is meer weten


Minder meten

We leven in een tijdperk waarin de meest waardevolle hulpbron niet langer olie is, maar data. De belangrijkste voedingsbron voor de technologische ontwikkeling is data, data en nog meer data. Het aloude adagium “Meten is weten”, ontleend aan quotes van een natuurkundige wetenschapper in de 19e eeuw, is inmiddels een

Lees het volledige bericht over Minder meten is meer weten

Online Dialogue @ CODE MIT (Boston)


CODE MIT

Afgelopen week zijn we met een delegatie van Online Dialogue afgereisd naar Boston om hier de tweedaagse Conference of Digital Experimentation bij MIT (Massachusettes Institute of Technology) bij te wonen. Dit congres wordt jaarlijks georganiseerd vanuit de faculteit Sociale Wetenschappen van MIT. De deelnemers zijn zowel wetenschappers van vooraanstaande universiteiten zoals

Lees het volledige bericht over Online Dialogue @ CODE MIT (Boston)

Psychologie: geen trucje, maar de rode draad van jouw CRO programma


Psychologie

Vorige week donderdag organiseerde Online Dialogue alweer de 28e Dialogue Donderdag, die dit keer geheel in het teken stond van psychologie. Wat is de toegevoegde waarde van psychologie binnen het optimalisatie proces? Hoe kunnen we onze bezoekers nog beter leren begrijpen? Maar vooral: wat leert de psychologie ons over onze

Lees het volledige bericht over Psychologie: geen trucje, maar de rode draad van jouw CRO programma
1 2 3 4 69