Experimenteren en personalisatie binnen een (grote) webshop


Dialogue Donderdag #27 Op donderdag 14 juni organiseerde Online Dialogue de 27e Dialogue Donderdag (DiDo). Speciaal voor de 27ste editie hebben we niemand minder dan Niels Reijmer van de Bijenkorf en Ellen Tonkens van wehkamp uitgenodigd om hun ervaringen en kennis met ons te delen op het gebied van CRO.

Lees het volledige bericht over Experimenteren en personalisatie binnen een (grote) webshop

Twinkle Conversie Rubriek maart 2018: Snel falen leidt tot sneller groeien


Snel falen leidt tot sneller groeien

Kyra Delsing schreef namens webanalisten.nl in de conversie rubriek in Twinkle Magazine een artikel over hoe snel falen leidt tot sneller groeien. Tegenwoordig horen we steeds vaker dat mensen zweren bij een iteratieve werkwijze waarbij snel falen en leren centraal staat. Ook in de conversion rate optimization (CRO) wordt deze

Lees het volledige bericht over Twinkle Conversie Rubriek maart 2018: Snel falen leidt tot sneller groeien

Online Dialogue op het podium: The UX Crunch & Conversion Summit


od op het podium

Online Dialogue is een internationale speler en thought leader in de online optimalisatiemarkt. Alle collega’s delen dezelfde visie en werkmethoden en voeren hun werk met veel passie en enthousiasme uit. Maar naast Conversie Optimalisatie in de praktijk brengen, delen we ook graag onze kennis. Veel van onze collega’s hebben ervaring

Lees het volledige bericht over Online Dialogue op het podium: The UX Crunch & Conversion Summit

Twinkle Conversie Rubriek april 2018: Experimenteren op grote schaal


Experimenteren op grote schaal

Tom van den Berg schreef namens webanalisten.nl in de conversie rubriek in Twinkle Magazine een artikel over Experimenteren op grote schaal. Ronny Kohavi, general manager van het analyse- en experimententeam van Microsoft, begon in 2001 al met het uitvoeren van online experimenten. Hij is nu verantwoordelijk voor het gehele experimentenplatform

Lees het volledige bericht over Twinkle Conversie Rubriek april 2018: Experimenteren op grote schaal

Advanced Analysis voor Google Analytics 360


Advanced Analysis

Begin deze maand introduceerde Google een nieuwe feature voor haar Google Analytics 360 klanten (voorheen Google Premium). Met Advanced Analysis biedt GA 360 nu de mogelijkheid om met drie nieuwe tools (Exploration, Segment Overlap en Funnel Analysis) de data van een website sneller en dieper te onderzoeken zodat je nog

Lees het volledige bericht over Advanced Analysis voor Google Analytics 360

Twinkle Conversie Rubriek februari 2018: De nieuwe status quo van CRO


De nieuwe status quo van CRO

Ton Wesseling schreef namens webanalisten.nl in de conversie rubriek in Twinkle Magazine een artikel over de nieuwe status quo van CRO. Webanalisten.nl publiceerde in mei 2017 de resultaten van het onderzoek naar de status van conversion rate optimization (CRO) en A/B-testen in Nederland. Afgelopen december voerden ze een vervolgonderzoek uit

Lees het volledige bericht over Twinkle Conversie Rubriek februari 2018: De nieuwe status quo van CRO

Ego depletion: feit of fabel?


ego depletion

Het effect van Ego Depletion op je koopgedrag Na een lange dag werken loop je hongerig door de supermarkt. Hoe hoog acht je de kans dat je thuiskomt met een boodschappentas vol met lekkere (ongezonde) dingen in vergelijking met die keer dat je goed voorbereid met een boodschappenlijstje op pad

Lees het volledige bericht over Ego depletion: feit of fabel?
1 2 3 62