Gebruik je attributie IQ!


Attributie IQ

Als marketeer zet je meestal verschillende kanalen in om uiteindelijk te kunnen bepalen welke het beste converteren. Hierbij dragen mogelijk meerdere kanalen bij aan één enkele sale. Een bezoeker kan in een oriënterende fase via een Google Ad zijn gekomen en in een later bezoek (via een nieuwsbrief) zijn teruggekomen

Lees het volledige bericht over Gebruik je attributie IQ!

Van Getting Things Done naar Doing The Right Things


doing the right things

Werk jij agile of scrum? Grote kans dat je ‘ja’ antwoordt. De laatste jaren zijn veel bedrijven overgestapt op de soepele productielijnen die deze methodologieën beloven. Maar er zijn ook tegengeluiden: wanneer iets op de backlog staat is het plots belangrijk en was het liever gisteren dan vandaag al ontwikkeld,

Lees het volledige bericht over Van Getting Things Done naar Doing The Right Things

#CH2018: 5 jaar Conversion Hotel!


ch2018

Voor het 5e jaar op rij organiseert Webanalisten.nl op 16, 17 en 18 november 2018 het welbekende Conversion Hotel op het prachtige eiland Texel. Hét evenement waar iedere optimalisatie-gek maanden naar uitkijkt. Volgende ticket sale: 28 augustus om 11:30 uur Speciaal voor de vijfde editie worden er maar liefst 400 kaarten

Lees het volledige bericht over #CH2018: 5 jaar Conversion Hotel!

Confirmation Bias: hoe ik mijn collega’s manipuleerde


confirmation bias

Wel eens gehoord van The Paradox of Confirmation? Wellicht beter bekend onder de naam van het meest bekende voorbeeld, Raven’s Paradox, van de Duitse wetenschapsfilosoof Carl Gustav Hempel in 1965. Het probleem is als volgt: wanneer je onderzoek doet, wil je zoveel mogelijk observaties (data) verzamelen om zeker te zijn

Lees het volledige bericht over Confirmation Bias: hoe ik mijn collega’s manipuleerde

Content Grouping: wanneer, hoe en waarom?


Content Grouping

Content grouping in Google Analytics (of in een ander webanalyticstool) is een waardevolle toevoeging aan je web analytics implementatie. Heb jij ook een pagina rapport van meer dan 100 verschillende pagina’s en raak je daardoor het overzicht kwijt? Dan is content grouping waarschijnlijk een goed idee. Met content grouping deel

Lees het volledige bericht over Content Grouping: wanneer, hoe en waarom?

Wanneer nudging averechts werkt


Nudging

Er is veel te doen omtrent de psychologie van gedragsverandering. Enerzijds worden gedragsinzichten omarmt door overheden en bedrijven. Anderzijds worden dezelfde gedragsinzichten niet teruggevonden in wetenschappelijke replicatiestudies. Een discrepantie die niet alleen de wetenschap schaadt, maar ook de besluitvorming van bedrijven en overheden. Replicatiecrisis Ongeveer 5 jaar geleden kwam de

Lees het volledige bericht over Wanneer nudging averechts werkt

Wat leren we van het WK over CRO?


WK

In de eerste speelronde van dit Wereld Kampioenschap voetbal werd maar liefst 42% van de doelpunten gemaakt uit een hoekschop, vrije tap, of ingooi. Deskundigen werden uitgenodigd, looplijnen werden geanalyseerd, en steeds vaker vroeg men zich hardop af: ‘hebben we hier met een nieuwe trend in het topvoetbal te maken?’.

Lees het volledige bericht over Wat leren we van het WK over CRO?
1 2 3 64