Gedragsverschil in ochtend, middag en avond

200911_twinkle_800Vanuit het onafhankelijke webanalyse en conversie kennis platform webanalisten.nl wordt maandelijks door alle auteurs gestemd op het artikel dat in aanmerking moet komen voor plaatsing in Twinkle magazine, het vakblad voor webwinkeliers.

Vorige maand is gekozen voor een artikel van Ton Wesseling die namens Online Dialogue heeft geschreven over het verschil in gedrag van webpagina bezoekers in de ochtend, middag en avond. Uit onderzoek bleek dat ongeacht of het kopers of niet-kopers betreft de gemiddelde sessietijd op een e-business of e-commerce website toeneemt gedurende de dag. Dit geeft aan dat het doel, de bezoekintentie, en de focus hierbij van de meerderheid van bezoekers veranderd gedurende de dag. Door te testen met verschillende communicatie op verschillende dagdelen zul je langzaam steeds beter leren welke dialoog op welk moment voor welk segment bezoekers het beste rendeert.

Lees het artikel nu online of download de PDF.

Bart Schutz - founding partner

Bart Schutz is 'online consumer psychologist', en ook enthousiast conversie booster, neuro-fanaat, blogger en keynote speaker. Hij deelt zijn passie voor (consumenten) psychologie en Online Persuasion gedreven, effectief en vol humor. Bart studeerde economische psychologie en heeft een lang usability verleden. Bart is mede-oprichter van Online Dialogue samen met Ton Wesseling. Daarnaast is Bart, vader, ski-fanaat, klassieker liefhebber en oprichter van Wheel of Persuasion.
Sluit Menu