Blog

Het belang van structuur in je CRO proces


cro proces

Conversie optimalisatie is een continu proces. Natuurlijk kan je aan de slag gaan met een paar A/B testen uitvoeren, maar uiteindelijk is het doel om continu te optimaliseren en te valideren. Vaak willen bedrijven snel starten met testen, maar in de praktijk merken wij dat gestructureerd te werk gaan je op de lange termijn veel voordelen gaat opleveren.

Om gestructureerd te werk te gaan met een optimalisatieprogramma is het proces van groot belang. Alle aspecten van conversie optimalisatie zijn afhankelijk van het proces. Zonder structuur geen inzichten en een kwalitatief experimenteer programma. In de praktijk zie je veel enthousiasme om te starten met experimenteren. Helaas leidt dit enthousiasme vaak niet tot een goed gestructureerd CRO programma. Daarom is het van belang om een duidelijk proces te hebben waarmee je als organisatie aan de slag gaat.

Conversie specialist opleiding

De missie van Online Dialogue is ‘validation in every organization’. Om dit te bereiken is kennis over proces van groot belang. Daarom delen we onze kennis over proces in onze conversie specialist opleiding. Naast proces behandelen we in vier ochtenden ook statistiek, psychologie en user experience/tools. Tijdens deze opleiding laten we je kennismaken met de belangrijkste aspecten van conversie optimalisatie en hoe je dit kan toepassen in jouw organisatie. Na de opleiding kun jij zelf aan de slag met bewijs- en experiment-gedreven werken of een team managen op dit gebied.

Wat ga je leren over het proces?

Bij Online Dialogue gebruiken we een multidisciplinaire inzet, bestaande uit psychologie, statistiek en UX. Deze onderwerpen zijn onderdeel van de opleiding en komen samen aan de hand van een gestructureerd proces. Dit proces behandelen wij tijdens dag 1. Tijdens de gehele opleiding gebruiken we praktijkvoorbeelden van jouw organisatie, zodat je deze gelijk kunt toepassen.

Deze dag zorgt ervoor dat je leert hoe je experiment voor experiment nieuwe kennis verzamelt over je klant. En geeft antwoord op vragen als: Hoe bouw je kennis op over het gedrag van je klanten, zodat je het later ook organisatiebreed kunt inzetten? Wat is het maturity niveau van mijn organisatie? En welke stappen moet je vervullen als je structureel wilt optimaliseren? Hoe krijg ik mijn team datagedreven?

Door een duidelijke structuur te hanteren binnen je experimentatie programma voorkom je chaos en behoud je de validiteit en betrouwbaarheid van je resultaten. We maken je daarom tijdens de opleiding bewust van de keuzes die gemaakt moeten worden, hoe je ze maakt en wie hiervoor verantwoordelijk is.

FACT & ACT

Bij Online Dialogue werken we volgens het FACT & ACT-model. Dit model structureert dagelijkse conversie optimalisatie processen is gericht op het werken met een multidisciplinair team. Tijdens de eerste dag zullen we dit model uitgebreid behandelen en uitleggen hoe je dit kan toepassen in jouw organisatie.

Daarnaast behandelen we de vijf onderdelen binnen het CRO landschap:

  1. Strategie & Cultuur
  2. Doelstelling & Scope
  3. Team & Expertise
  4. Tooling  & Technologie
  5. Proces & Methodiek

Meer weten?

Door middel van deze opleiding leer je alles over conversie optimalisatie. Van het opzetten van het proces tot en met het optimaliseren op basis van psychologie. Lees meer over de conversie specialist opleiding. En bekijk wat je op de andere dagen gaat leren.

“Inhoudelijk goed, praktisch ingestoken maar ook theoretisch goed onderbouwde opleiding. Ik heb kennis opgebouwd maar ook methodes en tools aangereikt gekregen die ik direct in mijn eigen organisatie kon toepassen. De cursus wordt gegeven door mensen die ook gek zijn op op vakgebied.”

Share :

Wellicht ook interessant