Nieuws | Online Dialogue

Dialogue Donderdag op 10 maart over Personalisatie

Nienke van der Sar | 4 February 2016 | 0 Comments

Op 10 maart 2016 organiseren we voor klanten en relaties weer een nieuwe, invite only, Dialogue Donderdag (nummer 20), van 14:15 tot 17.00 uur met aansluitend een borrel op ons kantoor in Utrecht centrum. Het thema van deze DiDo is Personalisatie. Naast een stuk theorie door Ton Wesseling, worden er ook twee praktijkcases gepresenteerd. Eén […]

Lees verder over: Dialogue Donderdag op 10 maart over Personalisatie


Pricing Psychology – Reference Pricing

Bas Heerkens | 28 January 2016 | 0 Comments

Het gebruiken van pricing strategieën om producten aantrekkelijker te maken voor consumenten komt uiteraard veel voor. Elke dag komen we wel in aanraking met producten waar een variatie aan prijs gerelateerde marketingtechnieken op losgelaten zijn. Denk aan ‘2 voor de prijs van 1’, ‘10% korting’, of ‘van €8,- voor €6,50’, etc. Deze technieken worden ook […]

Lees verder over: Pricing Psychology – Reference Pricing


8 uur masterclass met Bart Schutz & Ton Wesseling

Online Dialogue | 19 January 2016 | 0 Comments

Wil jij in 1 dag leren hoe je in de basis de conversie van een webpagina, app of email verbetert? Volg dan nu de 1 daagse masterclass van Online Dialogue partners Bart Schutz en Ton Wesseling. Het afgelopen jaar hebben Bart en Ton een 1 daagse masterclass ontwikkeld die zij met veel succes in 2015 gaven op conversie congressen […]

Lees verder over: 8 uur masterclass met Bart Schutz & Ton Wesseling


Wheel of Persuasion – Weather Effects

Online Dialogue | 19 January 2016 | 0 Comments

“Het weer beïnvloedt onze beslissingen” Het is koud buiten maar ook prachtig weer, de zon schijnt en de hemel is strak blauw. Zoals je ongetwijfeld wel eens gemerkt hebt, beïnvloedt het weer onze stemming en daar blijft het niet bij. Het weer beïnvloedt via onze stemming zelfs de beslissingen die we nemen. Op zonnige dagen […]

Lees verder over: Wheel of Persuasion – Weather Effects


Dat was gezellig!

Nienke van der Sar | 18 January 2016 | 0 Comments

Het nieuwe jaar is begonnen en dat betekent tijd voor recepties en borrels. Bij Online Dialogue wilden we het dit jaar eens anders doen. Daarom nodigden we afgelopen vrijdag naast de partners en kinderen van onze collega’s ook hun ouders uit voor een toast op 2016. Het idee werd intern aanvankelijk sceptisch ontvangen maar afgelopen […]

Lees verder over: Dat was gezellig!


Terugblik 2015 en ons nieuwjaarsgeschenk

Ton Wesseling | 17 December 2015 | 0 Comments

Het jaar zit er bijna op, nog 2 dagen en de eerste mensen zitten in de Alpen – hopelijk in de sneeuw. Natuurlijk blijft Online Dialogue ook de laatste 2 weken voor iedereen aan het werk, maar de vraag gaat natuurlijk nu richting de kerst omlaag. Dat mag ook wel even na de drukte van […]

Lees verder over: Terugblik 2015 en ons nieuwjaarsgeschenk


6 redenen waarom het kopiëren van de concurrent niet werkt

Online Dialogue | 16 December 2015 | 0 Comments

door Paul Koks Regelmatig hoor ik: “onze concurrent heeft een feature toegevoegd, die zouden wij ook moeten hebben!” of “zij zijn marktleider, laten we ook die “one page checkout” implementeren”. Uit ervaring kan ik zeggen dat je verrast zult staan als je al deze elementen eerst test in plaats van klakkeloos doorvoert. Lang niet alle wijzigingen hebben […]

Lees verder over: 6 redenen waarom het kopiëren van de concurrent niet werkt


Emerce conversie rubriek december 2015: hoe krijg je experimenteren in je DNA?

Online Dialogue | 11 December 2015 | 0 Comments

Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft hij over hoe je experimenteren in je DNA krijgt. Download hier de PDF.

Lees verder over: Emerce conversie rubriek december 2015: hoe krijg je experimenteren in je DNA?


Hoe creëer jij de optimale optimalisatiecultuur?

Online Dialogue | 8 December 2015 | 0 Comments

door Lotte Cornelissen Groei op een energieke, effectieve & efficiënte manier Steeds vaker ontstaan afdelingen waar men bezig is met optimalisatie en testen. Hoewel deze afdelingen resultaten laten zien in concrete online groei en conversie, komt het voor dat de resultaten niet direct door de hele organisatie worden omarmd en regeert het onderbuikgevoel. Hoe zorg je […]

Lees verder over: Hoe creëer jij de optimale optimalisatiecultuur?


Verslag Conversion Conference Berlijn

Online Dialogue | 3 December 2015 | 0 Comments

door Tom van den Berg en Jorrin Geurts In Berlijn werd van twee tot en met vier november de Conversion Conference gehouden op het collectieve event Data Driven Business. Behalve Conversion Conference, waren er nog twee congressen op dit event: eMetrics Summit en Predictive Analytics World. Een verslag van dit event in Berlijn met Deutsche optimierung, heerlijke currywurst en […]

Lees verder over: Verslag Conversion Conference Berlijn




Niet alle functionaliteiten zijn actief