Nieuws | Online Dialogue

Online Dialogue moments: Waarom wij Stephane Hamel en Justin Rondeau op ons podium hebben [deel 1]

Online Dialogue bestaat 5 jaar. Dat vieren we 11 september met de Online Dialogue Days, een congres over conversie optimalisatie. Als je jarig bent, en zeker als je een jubileum viert, sloof je je natuurlijk een beetje uit voor je gasten. Dat is wat wij ook hebben gedaan. We hebben naar onze bescheiden mening, een […]

Lees verder over: Online Dialogue moments: Waarom wij Stephane Hamel en Justin Rondeau op ons podium hebben [deel 1]


De Online Dialogue Days op 11 en 12 september

Online Dialogue | 16 July 2014 | 0 Comments

Online Dialogue bestaat binnenkort 5 jaar en dat moet natuurlijk gevierd worden zoals alleen Online Dialogue dat kan: met een fantastisch congres! Op 11 en 12 september 2014 organiseren we de Online Dialogue Days, een uniek evenement over online rendement. Online Dialogue Days – het congres Op 11 september 2014: 12:00 – 23:00 uur √ […]

Lees verder over: De Online Dialogue Days op 11 en 12 september


Redesign? We leven niet meer in 2002!

Online Dialogue | 16 July 2014 | 0 Comments

Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over redesigns, en waarom je iedere dag je website moet optimaliseren. Toen ik in 1999 de mooie wereld van het internet betrad, was er in mijn eerste werkzame jaren een wetmatigheid in mijn werk: om de twee jaar een redesign. Reclame- […]

Lees verder over: Redesign? We leven niet meer in 2002!


Elke internetter is een proefkonijn; Bart op NOS.nl

Bart Schutz werd afgelopen woensdag geïnterviewd door Rachid Finge van het NOS-journaal. Dit naar aanleiding van de ‘buzz’ rondom Facebook.  Facebook deed onderzoek naar de gemoedstoestand van mensen en beïnvloedde de timeline. Vandaag staat het interview op NOS.nl Bart laat in het interview zien hoe A/B testen werken en wat voor successen zij opleveren. Daarnaast geeft Bart zijn mening over A/B testen en […]

Lees verder over: Elke internetter is een proefkonijn; Bart op NOS.nl


Ideeën weggeven – help je mee?

Online Dialogue | 28 June 2014 | 0 Comments

Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen schreef voor Marketingfacts een artikel over het weggeven van ideeën. Eerder deze maand kwam het nieuws dat Sanoma 19 tijdschriften verkoopt. Gezien de marktontwikkeling een goede strategie: minder merken en deze met meer aandacht en investeringen uitbouwen. VT Wonen is een van de tijdschriften die blijft en juist dat merk kan […]

Lees verder over: Ideeën weggeven – help je mee?


Van webcare naar webdare: 3 manieren waarop je kunt leren van je klant

Online Dialogue | 20 June 2014 | 0 Comments

Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over 3 manieren waarop je kunt leren van je klant. Webcare, of eigenlijk social customer care: welke organisatie is er in 2014 niet mee bezig? Afgelopen september concludeerde Upstream al dat het gebruik van social media door bedrijven om met klanten dialogen te voeren […]

Lees verder over: Van webcare naar webdare: 3 manieren waarop je kunt leren van je klant


De onbewuste beïnvloeding van Booking.com ontrafeld

Online Dialogue | 19 June 2014 | 0 Comments

Onze Online Dialogue collega en strateeg Michiel Jansen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over de onbewuste beïnvloeding van Booking.com. Als mensen winkelen gebruiken ze hun ratio nauwelijks. Ze worden verleid door de sfeer in de winkel, de presentatie of een goede verkoper. Dit verklaart dat er vaak in een ‘opwelling’ iets gekocht wordt. Achteraf wordt er […]

Lees verder over: De onbewuste beïnvloeding van Booking.com ontrafeld


Van webcare naar webdare: 3 manieren waarop je gastvrijer wordt op social media

Online Dialogue | 18 June 2014 | 0 Comments

Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over hoe 3 manieren waarop je gastvrijer wordt op social media. Webcare, of eigenlijk social customer care: welke organisatie is er in 2014 niet mee bezig? Afgelopen september concludeerde Upstream al dat het gebruik van social media door bedrijven om met klanten dialogen te […]

Lees verder over: Van webcare naar webdare: 3 manieren waarop je gastvrijer wordt op social media


Kranten lopen nog steeds hopeloos achter

Online Dialogue | 16 June 2014 | 0 Comments

Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven waarom kranten nog steeds hopeloos achterlopen. Waarom journalisten webanalist, data-nerd en designer moeten worden. De uitgeverswereld is volop in beweging. Sanoma is gereorganiseerd en met een hoop tijdschriften werd gestopt. Vorig jaar werden we verblijd met het dappere initiatief De Correspondent en vandaag […]

Lees verder over: Kranten lopen nog steeds hopeloos achter


Dynamic Tag Management – Adobe voegt missing link toe aan Marketing Cloud

Online Dialogue | 13 June 2014 | 0 Comments

Onze analytics expert Arend Zwaneveld heeft voor Webanalisten.nl een interview gehad met Adobe’s Jeff Chasinover  Dynamic Tag Management. Afgelopen augustus 2013 heeft Adobe het tag management systeem (TMS) ‘Sattelite’ gekocht van Search Discovery. Jeff Chasin verhuisde mee naar Adobe, en was afgelopen week in Nederland om Adobe’s meest recente web analytics dienst te presenteren aan de […]

Lees verder over: Dynamic Tag Management – Adobe voegt missing link toe aan Marketing Cloud




Niet alle functionaliteiten zijn actief