Nieuws | Online Dialogue

Waarom zouden we klanten slechts één product laten aanschaffen?

Online Dialogue | 26 May 2015 | 0 Comments

Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven ‘Waarom zouden we klanten slechts één product laten aanschaffen?‘ Heb jij al een ‘hebbe hebbe’-knop? Winkelen vind ik zo vermoeiend. Door al die rekken heen op zoek naar de juiste maat. En ik heb een hekel aan koken, na twee dagen […]

Lees verder over: Waarom zouden we klanten slechts één product laten aanschaffen?


Conversion Conference Las Vegas 2015

In Las Vegas werd van 12 tot 14 mei de Conversion Conference gehouden. Een groot aantal Amerikaanse toppers en een paar Europese prominenten uit de conversie optimalisatie wereld kwamen bijeen in ‘Sin City’. Wat eens te meer duidelijk werd: de manier waarop Amerikanen hun websites en mobiele websites optimaliseren is totaal anders dan we in […]

Lees verder over: Conversion Conference Las Vegas 2015


Online Dialogue verwelkomt 3 nieuwe experts!

Online Dialogue | 26 May 2015 | 0 Comments

Online Dialogue groeit nog steeds. En hoe! Afgelopen twee maanden hebben we maar liefst 3 nieuwe collega’s aangenomen. We zijn zo druk dat we nog niet eens de tijd gehad hebben om ze officieel te verwelkomen. Bij deze: welkom Lotte Cornelissen, Paul Koks en Tom van den Berg! Lotte Cornelissen is eind maart gestart als […]

Lees verder over: Online Dialogue verwelkomt 3 nieuwe experts!


Emerce conversie rubriek mei 2015: wat je al lang over het hoofd ziet

Online Dialogue | 26 May 2015 | 0 Comments

Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft hij over wat je al lang over het hoofd ziet. Klik de afbeelding voor een grotere, leesbare versie, of download de PDF.

Lees verder over: Emerce conversie rubriek mei 2015: wat je al lang over het hoofd ziet


A/B-testen & ROAR? Kijk verder dan Cialdini’s neus lang is

Online Dialogue | 30 April 2015 | 0 Comments

Blogger Dion van der Vaart heeft voor Frankwatching een artikel geschreven over Ton Wesseling’s presentatie op Emerce Conversion: A/B-testen en het ROAR model. A/B-testen is de meest populaire methode om conversie te verbeteren. Steeds meer bedrijven duiken op A/B-testen, hoog tijd dus om de mythen, leugens en illusies onder de aandacht te brengen. Een koud kunstje […]

Lees verder over: A/B-testen & ROAR? Kijk verder dan Cialdini’s neus lang is


Interview van EURIB met Bart Schutz

Online Dialogue | 30 April 2015 | 0 Comments

Online Dialogue partner en chief persuasion officer Bart Schutz is geïnterviewd door het European Institute for Brand Management over neuromarketing in de praktijk. Een interview met Bart Schutz, Chief Psychology Officer bij Online Dialoque en docent in de opleiding Neuromarketing in de Praktijk. “Nu kan iedereen met data werken, maar de intelligentie zit hem er vooral in […]

Lees verder over: Interview van EURIB met Bart Schutz


Ton Wesseling’s openingskeynote Emerce Conversion

Online Dialogue | 14 April 2015 | 0 Comments

Ton Wesseling sprak vandaag als openingskeynote op Emerce Conversion in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam #Conversion2015 Amsterdam keynote Ton Wesseling from Online Dialogue

Lees verder over: Ton Wesseling’s openingskeynote Emerce Conversion


Conversieknaller: de extra link die niemand klikt (Hobson+1 effect)

Online Dialogue | 24 March 2015 | 0 Comments

Online Dialogue partner en chief persuasion officer Bart Schutz heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over hoe één optie geen keuze is. We besteden veel aandacht aan onze call to action (hoe geven we buttons optimaal weer en wat moet erin staan om mensen te verleiden in het nemen van een beslissing?). Eén van de […]

Lees verder over: Conversieknaller: de extra link die niemand klikt (Hobson+1 effect)


Dialogue Donderdag CROday – #DiDo18 – 9 april 2015

Nienke van der Sar | 24 March 2015 | 0 Comments

Op 9 april 2015 organiseren we voor onze klanten weer een nieuwe, invite only, Dialogue Donderdag (nummer 18), van 13:30 tot 18.00 inclusief borrel in Utrecht centrum (het #ODHouse). Deze DiDo staat in het teken van de International Conversion Rate Optimization Day, kortweg CRO-day. Onze vaste bezoekers ontvingen al eerder een uitnodiging per email. Ben […]

Lees verder over: Dialogue Donderdag CROday – #DiDo18 – 9 april 2015


De gouden conversiegrens

Online Dialogue | 16 March 2015 | 0 Comments

Chief optimization Ton Wesseling heeft voor Twinkle en Webanalisten een artikel geschreven over de gouden conversiegrens. Alle grote e-commerce spelers hebben een conversie optimalisatie programma. Zij A/B-testen continu aanpassingen aan hun websites en apps. Het doel hierbij is enerzijds de conversie direct te verbeteren en anderzijds te leren welk soort interactie met bezoekers wel effectief is […]

Lees verder over: De gouden conversiegrens




Niet alle functionaliteiten zijn actief