MoneYou.nl: snel en slim optimaliseren | Online Dialogue

MoneYou.nl: snel en slim optimaliseren

Ton Wesseling | 12 April 2011 | 0 Comments

MoneYou Geen gedoeOver het optimaliseren van het online rendement wordt veel gesproken. Organisaties zouden het zelf moeten oppakken, maar dit blijft vaak een theoretische zaak. Gebrek aan kennis en technische mogelijkheden zitten een goede uitvoer vaak in de weg. Bij online financiële dienstverlener MoneYou is men druk bezig dit continue proces wel goed voor elkaar te krijgen. Samen met MoneYou presenteerden wij op 17 maart 2011 hierover op het jaarlijkse Web Analytics Congres in Amsterdam. Erik Idzenga, Channelmanager MoneYou, over het zo genoemde snel en slim optimaliseren traject:

Eenvoud en toegankelijkheid zijn belangrijke kernwaarden voor MoneYou, Hiernaast geloven we in het werken vanuit klantinzichten. Op de website wordt hiervan een doorvertaling gemaakt om daarmee te komen tot een grotere gebruikerstevredenheid en daardoor ook betere conversie van bezoeker naar klant. Dit is een leertraject, waarbij we door onze aanpak steeds beter begrijpen hoe we vanuit onze kernwaarden moeten communiceren met onze bezoekers.

MoneYou presentatie

Snel optimaliseren

Erik vervolgt “Om een goede nieuwe basis te leggen voor de bestaande website en de toekomst is een onderzoekstraject gestart door consultancy bureau Online Dialogue. Zij hebben middels een “doel en succes” enquête, analyse van het webgedrag en de doorvertaling naar hun klantdialoog model een uitgebreide review van onze online kanalen gemaakt. Dit leidde tot een helder overzicht van verbeterpunten.”

Om de input vanuit het onderzoek te vertalen naar inzichten en acties zijn er multidisciplinaire teams opgericht. Teams, naast de channel manager, bestaande uit de onderzoekers (de klant vertegenwoordiger), marketeers, product managers een interactie ontwerper en een webredacteur. Elk product had zijn eigen team en is vanuit de bestaande huisstijl de indeling en inhoud van de website gaan verbeteren. Binnen de sparen omgeving, die als eerste overging van de oude naar de nieuwe situatie haalden we daarmee een verbetering van 20% meer verkopen per bezoeker. De gemiddelde bezoektijd en dus interactie met ons merk nam per bezoeker met 35% toe!

MoneYou snelle optimalisatie resultaten

Slides en vervolg

Dit is natuurlijk niet het eindpunt, maar het begin. Over het vervolg van het snel optimaliseren traject en het slimme optimaliseren, waarmee we nu druk bezig zijn, lees je meer in het binnenkort te verschijnen (papieren) Emerce magazine en daarna natuurlijk op onze website. De slides van de presentatie van MoneYou kun wel al als PDF downloaden of hieronder via Slideshare bekijken:

Deel dit artikel via Facebook en Twitter:

Laat een reactie achter



Niet alle functionaliteiten zijn actief