Emerce conversie rubriek juni 2016: optimaliseren bij ‘kopen voor anderen’


Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Deze maand schrijft hij over optimaliseren bij ‘kopen voor anderen’. Klik op de afbeelding om deze te vergroten, of download hier de PDF.

Lees het volledige bericht over Emerce conversie rubriek juni 2016: optimaliseren bij ‘kopen voor anderen’

Tim Ash interviewt Ton Wesseling


Onlangs werd Ton Wesseling geïnterviewd door CRO guru Tim Ash voor zijn LPO podcast. Tim is de CEO bij SiteTuners en schrijver van de bestseller Landing Page Optimization. Luister hier naar de podcast over optimalisatie, testen, redesigns en techno

Lees het volledige bericht over Tim Ash interviewt Ton Wesseling

Oprichting van de Europese “Task Force – Internet & Psychology”


Bart Schutz reisde afgelopen week naar Brussel voor de oprichting van de “Task Force – Internet & Psychology”. Deze task force is onderdeel van de European Federation of Psychology Associations (EFPA). In de task force zitten – naast Bart – 6 Europese Internet-Psychologie professoren, waaronder bijvoorbeeld de vermaarde Britse professor

Lees het volledige bericht over Oprichting van de Europese “Task Force – Internet & Psychology”

Weer twee nieuwe collega’s


We hebben er weer twee nieuwe collega’s bij: Bart de Bruin en Daan Bouwmeester. Bart de Bruin (op de foto rechts) Een tweede Bart is qua naam niet handig maar qua kennis en ervaring is Bart de Bruin een mooie aanvulling op ons team. Hij gaat aan de slag als Optimization Psychologist. Als

Lees het volledige bericht over Weer twee nieuwe collega’s

Wheel of Persuasion – Choice premium effect


Choice premium effect We houden van keuze. Teveel is nooit goed, dat zorgt ervoor dat we onzeker worden of we wel de juiste keuze gemaakt hebben (choice overload), maar een extra optie toevoegen voor een normaal gesproken alleenstaand product kan geen kwaad. Sterker nog, het blijkt zelfs dat het gevoelsmatig

Lees het volledige bericht over Wheel of Persuasion – Choice premium effect

Inschrijving voor de 7e Master of Online Persuasion is geopend


In september starten we weer met een nieuwe lichting voor onze Master of Online Persuasion. De opleiding duurt 5 maanden, met om de week een Deep Dive Dag (op woensdagen van 13 tot 17 uur) op ons kantoor in Utrecht. Je krijgt les van het team aan psychologen dat Online

Lees het volledige bericht over Inschrijving voor de 7e Master of Online Persuasion is geopend

Bart Schutz voorgedragen voor EFPA-Task Force Psychology and Internet


Het Algemeen Bestuur van het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP) heeft onlangs Bart Schutz voorgedragen voor de nieuwe EFPA Task Force Psychology and Internet.  Het NIP is actief en betrokken als lid van de Europese koepel van psychologie verenigingen (EFPA) en participeert op verschillende manieren binnen het Europese netwerk om

Lees het volledige bericht over Bart Schutz voorgedragen voor EFPA-Task Force Psychology and Internet
1 2 3 43