Forer Effect


Dit artikel – geschreven door het team van psychologen bij Online Dialogue – werd eerder gepubliceerd op Webanalisten.nl.  “We herkennen onszelf gemakkelijk in vage, overwegend positieve en gegeneraliseerde persoonlijkheidsbeschrijvingen” Het Forer Effect (ook wel Barnum-effect genoemd) beschrijft onze neiging om de accuraatheid van persoonlijkheidsbeschrijvingen toe te wijden aan ons eigen

Lees het volledige bericht over Forer Effect

What makes you click?


VPRO Tegenlicht, een terugblik In deze blog lees je een introductie over de wereld van conversie ratio optimalisatie (CRO) en de gevolgen hiervan voor zowel bedrijven als de consument. Tot slot is er een terugblik op de Tegenlicht-uitzending en de meet-up hierover. Ben jij online actief? Dan heten we je

Lees het volledige bericht over What makes you click?

Verleid tot herhaalbezoek


verleid push notificatie header

Download hier de pdf over Browser push notificatie   Terugkomen! Daar wil je bezoekers toe overhalen. Extra verkopen liggen hier voor het oprapen. Van bestaande klanten heb je vaak een e-mailadres en wie niet eerder kocht is grotendeels te bereiken via je remarketing pool. Er komt nu een kanaal bij dat kopers en prospects

Lees het volledige bericht over Verleid tot herhaalbezoek

Attentional bias


Dit artikel – geschreven door het team van psychologen bij Online Dialogue – werd eerder gepubliceerd op Webanalisten.nl.    “We leggen de nadruk op emotioneel dominante stimuli” De attentional bias is onze neiging om bij het maken van beslissingen meer aandacht te besteden aan emotioneel dominante stimuli en om andere

Lees het volledige bericht over Attentional bias

Focusing effect


De meeste (commerciële) keuzes bevatten een teveel aan aspecten, met als gevolg dat niet alle aspecten in overweging kunnen worden genomen. Daarom hebben we de neiging om onze aandacht slechts op een aantal aspecten te richten en negeren we de aspecten die minder opvallend zijn. Op deze manier plaatsen we

Lees het volledige bericht over Focusing effect

Keynote at the Web Analytics Wednesday Copenhagen


Ton Wesseling was afgelopen week in Kopenhagen voor de Web Analytics Wednesday. De slides van zijn presentatie vind je hieronder.

Lees het volledige bericht over Keynote at the Web Analytics Wednesday Copenhagen

Terugblik op Measurecamp Londen


7fa9fc2e-c528-4d8f-a05f-fb70ecfa2209

Zaterdag 10 september 2016 was het tijd voor MeasureCamp London. MeasureCamp is een gratis congres, dat in verschillende grote Europese steden wordt gegeven, op het gebied van web-analytics. Het congres wordt gehouden als unconference, wat inhoud dat de inhoud bepaald door de deelnemers van het congres zelf. Er werden meer

Lees het volledige bericht over Terugblik op Measurecamp Londen
1 2 3 46