Opdrachten | Online Dialogue

Opdrachten

Om een beeld te geven van de opdrachten die wij als Online Dialogue uitvoeren vind je hier een selectie van klanten, opdrachten en cases.

Je kunt lezen over de online dialoog strategie, ontwerp en optimalisatie diensten die wij verrichten of hebben verricht voor: ABN AMRO, Alliander, Bol.com, Booking.com, ECCO, Fonq, International Card Services, KPN.com, Kras.nl, De Lage Landen, MoneYou, Rabobank Nederland, Renault Nederland, RTL Nederland, Staatsloterij, UVIT, Van der Valk en Wegener.



abnamro logoOnderwerpen: review, persuasion, ab testen

ABN AMRO, bekend om haar continue online optimalisatie proces met veel AB testen, vroeg ons haar online team te helpen met conversie optimalisatie middels persuasion technieken. Wij reviewen de website op meest logisch toepasbare persuasion technieken, ontwerpen hiervoor de AB testen en evalueren en delen de resultaten.



Alliander logoOnderwerpen: strategie, sociale dialogen, monitoring

Alliander huurt ons in om de strategie omtrent sociale dialogen uit te werken en organisatieondersteuning te bieden in de overgang naar het dialoog denken. Wij zorgen voor de procesinrichting rondom luisteren naar gebruikers in het online kanaal en het meten en begrijpen van hun gedrag, zodat daarna actief en succesvol de dialoog op internet gevoerd kan worden.



bol.com logoOnderwerpen: conversie optimalisatie, kennis, workshop

Bol.com was voor haar partnerdag op zoek naar de allerbeste workshops, sessies en sprekers over online marketing. Trots zijn wij dat ze ons vroegen als online conversie specialisten. Wij hielden voor Bol.com onze beruchte conversie clinic zoals je deze ook altijd zelf kunt meemaken op de Online Dialogue Donderdag.



Booking.com logoOnderwerpen: dialoog review, ab test hypotheses

Door booking.com werden wij als conversie-experts uitgenodigd om een zeer uitgebreide review te maken van hun gehele website. Dit hebben wij gedaan vanuit de online dialoog visie. Het resultaat was een oplevering van te testen hypotheses die volgens onze expertise een groot verschil in conversie gaan maken. Hiermee kon Booking.com richting geven aan wat ze allemaal in welke volgorde willen AB testen.



Ecco_logoOnderwerpen: strategie, workshop, concepting

Door ECCO werden wij gevraagd met een oplossing te komen die zorgt voor een verdubbeling van het aantal online verkopen binnen 6 maanden. Na analyse en middels een workshop zijn we tot marketing en conversie ideeën gekomen die dit mogelijk kunnen maken.



Fonq logoOnderwerpen: webontwerp, ab testen, web analyse

Voor de webshops van Fonq werkten wij aan de verbetering van het rendement van de gebruikers van de interne zoekmachine. Door de gebruikerservaring te verbeteren middels een instant search oplossing verhoogden we het conversie percentage van alle interne zoekmachinegebruikers met 49%!



ICS logoOnderwerpen: dialoog ontwerp, user interface design, interactie ontwerp

International Card Services is de grootste uitgever van creditcards in Nederland. Na een selectietraject werden wij ingehuurd om de online Visa card propositie van ICS, op basis van onze dialoog-visie geheel opnieuw te ontwerpen. Wij verzorgen het interactieontwerp, het visual design en de content, met in het achterhoofd bezoekerstevredenheid en bedrijfsrendement.



KPN logoOnderwerpen: user interface design, interactie ontwerp

Als conversieoptimalisatie partner van KPN werkten wij met succes aan de optimalisatie van de bestel funnel van de KPN.com consumentenwebsite. De inhoud en de resultaten van dit herontwerptraject kun je nalezen in deze gratis PDF: KPN funnel optimalisatie.



Kras logoOnderwerpen: gebruikersonderzoek, functioneel ontwerp, ab testen, web analyse

Met Kras reizen, dochter van TUI, werken wij samen in het zorgen van meer online klanttevredenheid en omzet per bezoeker op de website. We vertalen gebruikersonderzoek naar concrete verbeterhypotheses en toetsten deze aan de Kras.nl-bezoekers middels AB testen. Stap voor stap leren we de organisatie om te gaan met online dialogen. Een deel van de resultaten van deze samenwerking kun je nalezen in deze Kras.nl case.



De Lange Landen logoOnderwerpen: optimalisatie proces inrichting, web analyse, interactie ontwerp, ab testen

Freo.nl is de website van de consumer en finance-afdeling van De Lage Landen (dochter van Rabobank). Wij zijn de marketing- en communicatiemensen achter Freo aan het opleiden in de online dialoog verbetermethodiek: het op basis van kwalitatief en kwantitatief onderzoek continue verbeteren van de online gebruikerservaring.



MoneYou logoOnderwerpen: reviews, website re-align, strategie, proces inrichting, conversie optimalisatie, gebruikersonderzoek, web analyse, dashboards

Als strategisch partner van MoneYou helpen wij deze online organisatie met alles dat online rendementsverbetering raakt. Uitgangspunt is het verzorgen van stuurinformatie om de juiste keuze te maken waar wat moet gebeuren en het inrichten van het proces om online verbetering goed op te pakken. Naast de interactie en inhoudelijke opzet van de nieuwe websitebasis (“snel optimaliseren”) hebben we al veel succes geboekt met AB testen (“slim optimaliseren”). Meer over deze samenwerking lees je in dit artikel over MoneYou.



Renault logoOnderwerpen: web analyse, online marketing tooling, verbeter roadmap

Wij worden ingehuurd om voor Renault Nederland de online analysecirkel helemaal rond te maken. Wat is de daadwerkelijke toegevoegde waarde van een bezoeker en vanwege welke reden kwam hij of zij online in contact met Renault? We adviseren rondom de juiste tooling om alle marketingactiviteiten goed te kunnen meten en geven invulling aan de verbeter roadmap.



Rabobank logoOnderwerpen: ab testen, web analyse, pakketselectie, online rapportages

Voor Rabobank Nederland hebben we de AB testmethode ontworpen voor op de Rabobank website. Hiernaast begeleiden we de webanalytics pakketselectie, geven we invulling aan alle benodigde online dialoog rapportages en leren we Rabobank om van hieruit te werken aan de continue verbetering van klanttevredenheid en online rendement.



RTL logoOnderwerpen: rendement optimalisatie, search conversie, reviews, training, web analyse

RTL is een van de grootste online uitgevers van Nederland met een zeer grote diversiteit aan websites. Het zoekmachinekanaal is een belangrijke bezoekersbron voor RTL Nederland. Wij reviewen deze websites voor optimalisatie van rendement vanuit zoekmachines. Hiernaast trainen we de verschillende webredacties in het schrijven en publiceren voor internet (met focus op klanttevredenheid en bedrijfsrendement).



Staatsloterij logoOnderwerpen: strategie, sociale dialogen, monitoring

Voor Staatsloterij ontwierpen wij de strategie voor alle online dialogen buiten hun eigen website en helpen wij mee om deze strategie stap voor stap uit te voeren. Van het in kaart brengen en monitoren van de relevante dialogen tot en met het bewaken van opvolging in de organisatie.



UVIT logoOnderwerpen: web analyse, AB testen, interactie ontwerp

UVIT is de overkoepelende organisatie achter verzekeraars Univé, VGZ, IZA en Trias. Zij huren ons in om het rendement van hun websites te vergroten. Volgens onze vaste methodiek maken wij interactie ontwerpvariaties op de bestaande webpagina’s, testen we deze uit, analyseren we de resultaten en zetten we de vervolgacties uit voor de organisatie.



Valk logoOnderwerpen: web analyse, online marketing tooling, AB testen, training

Voor de Valkenhorst internet groep, verantwoordelijk voor de hotel websites van alle Van der Valk exclusive hotels, zijn we de vaste conversieoptimalisatie partner. We begeleiden het online team bij het verbeteren van gebruiksgemak en rendement van alle online kanalen. Lees meer over onze samenwerking en de internationale awards die we wonnen voor de uitgevoerde AB testen.



Wegener logoOnderwerpen: workshops, trainingen

Wegener nieuwsmedia huurde ons in om alle marketeers van de verschillende internetactiviteiten te trainen in rendementgerichte online marketing. Middels presentaties en workshops gaven wij invulling en richting aan vraagstukken over social media, search engine marketing en mobile apps & sites.


Wil je dat jouw bedrijf ook in deze lijst verschijnt: neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.



Niet alle functionaliteiten zijn actief